جستجو

عادله کشمیری از تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد سینمایی تا ۲۰ آذر ۹۹ خبر داد و گفت: در صورت مساعد نبودن شرایط استان گلستان در اسفند ماه، چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به صورت نیمه آنلاین برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، عادله کشمیری رییس چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی گفت:خدا را شکر می کنیم که امسال میزبان چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در استان گلستان و شهر گرگان هستیم. این جشنواره همزمان با دهه کرامت فراخوان خود را منتشر کرد و کلید زده شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ اثر از شهرهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که به ویژه در شرایط درگیری کشور با کرونا آمار قابل توجهی است. همچنین تاکنون نیمی از کارگاه های آموزشی جشنواره نیز با ظرفیت محدودیت و رعایت پروتکل های بهداشتی در گرگان برگزار و برای شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر شده است و بقیه آن ها نیز با بهبود نسبی شرایط برگزار خواهد شد.

کشمیری با اعلام خبر تمدید مهلت ارسال اثر به این رویداد بیان کرد: با توجه به استقبال خوب و شرایط اوج گیری کرونا که امکان پیشبرد فرآیند فیلمسازی را برای تعدادی از فیلمسازان دشوار یا کند کرده است و همینطور بنا به درخواست بسیاری از هنرمندان مبنی بر تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره،آخرین مهلت را به ۲۰ آذر ماه تمدید کرده ایم تا بتوانیم میزبان همه علاقه مندان به حضور در جشنواره باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در پاسخ به اینکه در صورت مساعد نبودن شرایط ناشی از کرونا برای برگزاری جشنواره در اسفند ۹۹ چه راهکار جایگزینی برای برگزاری اندیشیده شده است، توضیح داد: استان گلستان آمادگی کامل میزبانی از چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی را دارد و تاکنون جلسات متعددی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد داشته ایم. همه مقدمات فراهم است اما اگر شرایط اجتماعی و به تبع شهر گرگان جهت برگزاری حضوری جشنواره مطلوب نباشد، تلفیقی از شرایط حضوری و آنلاین را دنبال خواهیم کرد و جشنواره به شیوه ای نیمه آنلاین برگزار می شود. در این صورت جشنواره با حضور جمع منتخبی از فیلمسازان و تهیه ویژه برنامه ای تلویزیونی کار خود را دنبال خواهد کرد.

وی در پایان به اهمیت بخش فیلم های موبایلی در جشنواره چهاردهم اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه بخش فیلم های موبایلی که میزبان آثار مردم از ۵ استان گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم و مازندران است، نیز همپای سایر بخش های جشنواره با استقبال خوبی مواجه شده است و فرصت جامع نگری در جشنواره را برایمان فراهم کرده است. این بخش که با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می شود، در دفاتر انجمن میزبان آثار باکیفیتی به لحاظ مضمون و حتی تکنیک بوده که آمار آن جدا از ۶۰۰ اثر اعلام شده در سایر بخش هاست.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به دبیری سعید نجاتی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اسفند ماه امسال برگزار می شود. ثبت نام و شرکت در جشنواره از طریق سایت www.golestan.shamstoos.ir امکان پذیر است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *