جستجو

 

پلت‌‌فرم انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «آژانس فیلم ایران» شامگاه یکشنبه در حاشیه سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر و در غرفه انجمن رونمایی شد.

 

به گزارش روابط‎عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن در آیین رونمایی از این پلت فرم گفت: انجمن سینمای جوانان به‌عنوان مهمترین بنگاه تولید فیلم کوتاه کشور از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، به‌طوری‌که در سال گذشته فیلم‌های کوتاه ایرانی بیشترین جوایز را کسب کردند و در این حوزه همچنان رو‌به رشد هستیم.

وی با اشاره به این‌که فیلم کوتاه مزیت نسبی هنر ما است، افزود: مهم‌ترین مسأله این است که پیش از این پخش جهانی آثار کوتاه سینمایی تنها به حضور در جشنواره‌ها معطوف شده بود به همین دلیل نه از اکران خبری بود و نه از فروش آن‌ها به کشورها و شبکه‌های تلویزیونی خارجی؛ البته طبیعی است که جشنواره برای فیلم کوتاه مهم‌تر از فیلم بلند باشد چراکه فیلم بلند در اکران‌های عمومی به سرنوشت معین می‌رسد و بی‌نیاز از حضور در جشنواره‌هاست.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: آثار بلند در همه جا در دسترس هستند اما فیلم‌های کوتاه عرصه‌ای جز جشنواره‌ها برای بروز و ظهور ندارند برای مثال تاکنون نتوانسته‌ایم از “V.O.D” ها برای نمایش فیلم کوتاه استفاده کنیم به همین دلیل ما درپی این هستیم که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم چراکه به نواقصی برخوردیم که برآنیم تا با این پلت‌‌فرم در جهت رفع آن‌ها تلاش کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، گفت: در هر امری که دولت دست داشته باشد، اوضاع کندتر از بخش خصوصی پیش می‌رود از همین رو برای ایجاد تحول در حوزه فیلم کوتاه با همکاری بخش خصوصی و مؤسسه ایده‌آل سینما، پلت‌‌فرم آژانس فیلم ایران تهیه شد. اولین هدف از راه‌اندازی این پلت‌‌فرم جدی گرفتن پخش بین‌المللی آثار کوتاه است. در این راستا به فروش فیلم‌های کوتاه نیز فکر کردیم چراکه فیلم کوتاه از فیلم بلند جسورتر است و ادعای ما در این حوزه جوایزی است که کسب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: درست است که آثار کوتاه مثل کمدی‌ها به لحاظ اقتصادی موفق نیستند، ولی این آثار به لحاظ حضور بین‌المللی، قوی عمل می‌کنند و این باعث می‌شود به فروش فیلم‌ها به تلویزیون‌ها بیندیشیم و موفق هم عمل کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: ما به استعدادیابی هم فکر می‌کنیم تا بتوانیم از طریق این پلت‌‌فرم بهترین استعدادها را در بخش‌‌های مختلف پیدا کنیم. می‌توانیم به این نقطه برسیم که بهترین‌ها را گرد هم بیاوریم چراکه پلت‌‌فرم، عناصر حرفه‌ای را دور هم جمع می کند؛ برای مثال از طریق این پلت‌‌فرم می‌شود اطلاع یافت که چه کسی مشغول چه کاری است ضمن اینکه افراد می‌توانند شرایط خود را در این پلت‌‌فرم ثبت کنند.

موسوی ادامه داد: همچنین به تولید مشترک بین‌المللی فکر می‌کنیم و به نظر می‌رسد این کار با معرفی فیلم کوتاه می‌تواند صورت بگیرد؛ از این حیث به برگزاری ورک شاپ‌ها و تولیدات مشترک می‌اندیشیم.

وی افزود: موضوع دیگر این است که ارتقای اثر نیز برای‌مان مهم است و می‌شود افراد بااستعداد را شناسایی و حمایت مالی کرد. کسانی هستند که با پنجاه میلیون تومان فیلمی ساخته‌اند که در یک‌صد کشور حضور پیدا کرده است بنابراین این نشان می‌دهد که باید از استعدادها حمایت و آن‌ها را به حمایت‌کنندگان وصل کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران یادآور شد: بسیاری از پلت‌‌فرم‌ها فقط فرصتی برای تماشای فیلم‌ها فراهم می‌کنند، اما در این پلت‌‌فرم سعی بر ایجاد فرصتی برای انجام اموری مانند پیش تولید و پس تولید شده است؛ از سوی دیگر مهمترین مسأله ما پخش جهانی آثار است و امیدواریم از این طریق بتوانیم آثار کوتاه را به شبکه‌های تلویزیونی بفروشیم.

موسوی تاکید کرد: امروز این پلت‌‌فرم به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و پس از یک ماه فعالیت اصلی آن شروع می‌شود. این پلت‌‌فرم اولین فرصتی است که بخش خصوصی از طریق آن وارد تولید فیلم کوتاه می‌شود و زمان آن رسیده که این پیوند را ایجاد کنیم تا فیلم‌ساز بتواند افراد را با این پلت‌‌فرم به سرمایه‌گذاری روی اثر خود مجاب کند.

موسوی با بیان اینکه حضور فعال در بازارهای جهانی مدنظر است، خاطرنشان کرد: آن‌چه اهمیت دارد حضور در بازار‌های تخصصی فیلم کوتاه است و امیدواریم بتوانیم هم در بازارهای تخصصی فیلم کوتاه و هم در دیگر محافل حضور فعال و پویا پیدا کنیم.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *