جستجو

 

فیلم‌ساز حاضر در اردوی «ایده تا تولید» بوشهر، مسیر و برایند این رویداد را عالی توصیف کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «رحیم محدثی‌نژاد» فیلم‌ساز جوانی که تجربه حضور در رویداد «ایده تا تولید» در تیم ارسلان امیری با ژانر وحشت و رازآلود در بوشهر حضور داشته است، درباره حضور در این رویداد تأکید کرد: تجربه حضور در این اردو بسیار عالی بود. ما با ارسلان امیری کار می‌کردیم که می‌گفت گاهی آدم‌ها دانایی دارند اما آگاهی ندارند. ما نسبت به آنچه پیش‌تر شنیده بودیم و می‌دانستیم، در این اردو، در حین کار آگاه هم شدیم. در این اردو ما به آگاهی رسیدیم و واقعا حضور در آن برای ما بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: در این دوره با بچه‌هایی آشنا شدیم که در سینما حرفی برای گفتن داشتند و توانستیم با دقت کار آن آشنا شویم. از طرف دیگر توانستیم با بچه‌های سایر استان‌ها هم آشنا شویم و فرصت خوبی برای تعامل با سینمادوستان استان‌های دیگر داشتیم. فارغ از نتیجه و کار نهایی،‌ مسیر و برایندی که طی کردیم عالی بود.

این فیلم‌ساز جوان درباره تمرکز این رویداد بر مفهوم ژانر هم گفت: در زمینه توجه به تنوع ژانر، رویکردهای جشنواره فیلم کوتاه تهران بسیار موثر است. خیلی مهم است که این رویداد هم به ژانرهای متنوع توجه داشته باشد. من خودم فیلمسازی بودم که همواره علاقه‌مند به کار در حوزه اجتماعی بودم اما حضورم در همین اردو باعث شد که به ژانر هم فکر کنم و به سمت فیلم‌سازی در ژانر بروم. فکر نمی‌کردم روزی فیلم رازآلود و مرتبط با ژانر وحشت بسازم اما در این رویداد ذهنم درگیر شد و شاید در آینده فیلمی در این حال و هوا هم بسازم.

وی درباره دلیل بی‌‌رغبتی فیلم‌سازان جوان به تجربه در ژانرهای متنوع و تمرکز بر تولید فیلم با موضوعات اجتماعی هم تأکید کرد: هنرمندان افراد حساس جامعه هستند، جامعه خود را می‌بینند و به‌صورت ناخواسته نسبت به مسائل اجتماعی همچون گرانی و فقر حساس می‌شوند. به همین دلیل گرایش به موضوعات اجتماعی پررنگ‌تر می‌شود.

اولین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بوشهر از شنبه ۲۴ اردیبهشت تاسی‌ام اردیبشهت برگزار شد.

فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...
«کالبو» در کرمان آماده نمایش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *