جستجو

محمدمهدی حیدریان در نشست خبری پایانی سال ۹۶ ضمن ارزیابی عملکرد یک ساله ، درباره برنامه‌های سال آینده سینمای ایران توضیح داد و سپس پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران شد.

به گزارش روابط عمومی  انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، محمدمهدی حیدریان در ابتدای سخنانش درگذشت زنده‌یاد همایون شهنواز و لوون هفتوان را تسلیت گفت.

تدوین برنامه جامع سینمای ایران
وی در ابتدای سخنانش با اشاره به تدوین برنامه جامع سینما برای سال آینده گفت: برای تدوین برنامه جامع سینما، مدیران و همچنین کارشناسان زیادی زمان گذاشتند و این برنامه تدوین شد. تلاش ما این است که هیچ اقدامی در سازمان سینمایی و مجموعه بخش خصوصی صورت نگیرد، مگر در چارچوب مفهومی و برنامه‌ای این برنامه جامع تا به اهداف تعریف شده دست پیدا کنیم.
رییس سازمان سینمایی ادامه داد: در سالی که گذشت، تلاش کردیم که تصدی‌گری را در حوزه سینما کم کرده و اجرا را به بخش خصوصی و صنوف بسپاریم. سازمان سینمایی هم نظارت بیشتر خود را در حوزه‌هایی که به صنف یا بخش خصوصی واگذار شده، اعمال کند. چرا که در پاره‌ای نقاط، منافع بخشی صنوف یا بخش خصوصی باعث می‌شود که بر منافع عمومی چشم بپوشند. به طور کلی، منافع بخشی و منافع کوتاه مدت می‌تواند آفت هر برنامه‌ای باشد و به ضرر سینما خواهد بود. از این بابت نظارت ما در سازمان هدفمند و البته همراه با سیستمی شفاف خواهد بود.

 نظام‌نامه اکران آغاز راه است
حیدریان در ادامه سخن گفتن درباره رویکرد نظارتی سازمان سینمایی اظهار کرد: از جمله موارد نظارتی در سال آینده، نظام‌نامه اکران است. درباره اکران عمده دوستان در بخش خصوصی و اصحاب رسانه نکته‌هایی دارند که به نظرم تا حد زیادی درست است. اکران مرحله‌ای است که تمام تلاش خانواده سینما باید به بار بنشیند و اگر قرار باشد به دلیل عملکرد و نگاه محدود ما باعث از بین رفتن مخاطب بشود، به ضرر همه ابعاد سینما خواهد بود. بنابراین باید قاعده اکران به نحوی اصلاح می‌شد تا بتوانیم مخاطب بالقوه را به مخاطب بالفعل تبدیل کنیم. ما سعی کردیم در نظام‌نامه جدید این نکات را مدنظر قرار بدهیم و شب گذشته این نظام‌نامه از سوی خانه سینما تحویل شد.
وی همچنین تاکید کرد: در سالی که گذشت هر سه روز یک سالن به ظرفیت نمایش کشور اضافه شد، لذا می‌توانیم تعداد بیشتری فیلم اکران کنیم. همچنین سال گذشته، هر سه روز یک فیلم ساخته شد. علاوه بر این، تلاش خواهیم کرد که در سال آینده نزدیک به ۱۰۰ سالن به مجموعه سینمای ایران اضافه شود.

 

 تاکید بر امنیت شغلی در پروانه ساخت و شراکت مردم با سینما
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش، موضوع امنیت شغلی را یکی از مباحث مهم سازمان سینمایی در سال آتی دانست و گفت: ما در پروانه ساخت باید امنیت شغلی را که مدنظر بسیاری از همکاران و اصحاب رسانه است، مورد توجه قرار دهیم. در یک سینمای حرفه‌ای، باید همه عوامل به صورت حرفه‌ای انتخاب شوند. بنابراین در سال آینده، استفاده از اهالی رسمی و دارای شناسنامه صنوف یکی از الزامات پروانه ساخت خواهد بود. بنابراین پروانه ساخت دو قسمت خواهد بود؛ اول موافقت اصولی و سپس بررسی استفاده از عوامل حرفه‌ای سینما.
وی افزود: ما به سمت داشتن تهیه‌کننده صاحب اختیار و مسئول پیش خواهیم رفت و این روند آغاز شده است. تهیه‌کننده‌ای که نتواند چشم‌انداز مالی فیلم، منافع ملی و مصالح را درست تشخیص دهد، قطعا به ضرر صنعت سینما عمل خواهد کرد. بنابراین نظام تهیه‌کنندگی را پس از نظام اکران به سرانجام خواهیم رساند.
حیدریان همچنین تصریح کرد: علاوه بر این، ما باید نسبت به سرمایه‌های مجهول الهویه مراقبت کنیم که این مراقب در پروانه ساخت اعمال خواهد شد اما در نظام تهیه‌کنندگی، راه‌های جدیدی را هم پیش روی تهیه‌کنندگان قرار خواهیم داد. در این نظام‌نامه ایجاد صندوق سرمایه گذاری، اوراق منفعت، و… پیش‌بینی شده است که اعلام می‌شود. این امکان اگر درست برنامه ریزی شود، تمام مردم شرکای ما در مالکیت فیلم و سالن‌های سینما خواهند بود.

 

 

 خبر حیدریان از مذاکره با وزارتخانه‌های صنعت و امور خارجه
رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری در بخشی از این نشست خبری، درباره شیوه‌های حمایتی سال آینده از تولید آثار نیز عنوان کرد: در سال گذشته، بنیاد سینمایی فارابی برای اولین سال، پرداخت وام را از طریق بانک‌ها پیگیری کرد. در اعطای این وام‌های قرض‌الحسنه و یا با سود چهار درصد، مشکلاتی وجود داشت اما در حال تسهیل این روند برای سال آتی هستیم. در این راستا، ۶۰ درصد بودجه فارابی به مشارکت در حوزه تولید نیروهای جوان خلاق هزینه خواهد شد. این نیروها چشم امید و آینده سینمای ایران هستند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکیدی که بر تولید استاندارد وجود دارد، در سال آینده نگاه جدی به ساماندهی حضور تجاری سینمای ایران در کشورهای دیگر خواهیم داشت. در همین راستا با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره شد و جایزه‌ صادراتی برای این بخش پیش‌بینی شده است.
حیدریان افزود: در حوزه بازارهای منطقه‌ای و جهانی و همچنین اکران در سینمای کشورهای دیگر نیز مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام شده است تا بتوانیم آثارمان را در کشورهای دیگر به نمایش بگذاریم و از این طریق، افتخارآفرینی به نفع سینمای جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

 سه خبر از شورای صیانت، تاسیس سالن‌های جدید و ارتباط گسترده سازمان با خبرنگاران
در پایان بخش اول این نشست، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سال آینده سازمان سینمایی، سمعی و بصری بیان کرد: سال آینده در نظام ارتباطی بین سازمان و صنوف تغییراتی خواهیم داشت. یکی از این تغییرات احیای شورای صیانت در خانه سینما است. ما باید اختلافات احتمالی در حوزه‌ها را در داخل همان حوزه حل کنیم.
وی همچنین از برگزاری جشنواره‌های ملی در شهرهای مختلف دفاع کرد و گفت: برگزاری جشنواره در همه شهرها یکی دیگر از برنامه‌هاست. ما باید عدالت فرهنگی را مدنظر قرار دهیم و حمایت و تلاش می‌کنیم که جشنواره‌های ملی ما در همه استان‌ها به نمایش در بیاید. تجربه امسال جشنواره فجر نشان داد که نمایش آثار در شهرها، ارزش زیادی از نظر معنوی خواهد داشت.
حیدریان در پایان با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر سازمان امور سینمایی با اصحاب رسانه، عنوان کرد: قرار است آقای نجفی در سال آینده سالن‌هایی را در نظر بگیرند که همه فیلم‌ها توسط اصحاب رسانه و منتقدان دیده شود تا به یک تحلیل منصفانه و درست از فیلم‌ها برسیم و بتوانیم در جهت پیشرفت سینما حرکت کنیم. همچنین اگر معتقدید کارگاه‌های آموزشی، ورک‌شاپ‌ و… برای اصحاب رسانه نیاز است، ما از آن پشتیبانی می‌کنیم.

تشکیل شورای تخصصی تولید محتوا
رییس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در پاسخ به سوال خبرنگار آی سی ان درباره تولید مشترک با کشورهای دیگر و لزوم تولید محتوا اظهار کرد: در برنامه جامع، اقدام جدی در حوزه تولید مشترک پیش‌بینی و برای آن مذاکراتی انجام شده است. همچنین در حوزه تولید محتوا ضعف جدی وجود دارد. ما شروع به فعالیت در این زمینه کرده‌ایم. در این حوزه یک شورای تخصصی بین سازمانی در بنیاد فارابی تشکیل شده است. در حال بحث و تبادل نظر درباره ایده‌ها و سوژه‌ها با سازمان‌ها هستیم تا آن‌ها را به تهیه‌کنندگان و… ارائه دهیم. امیدوارم که خروجی‌های قابل اعتنایی در این زمینه داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره تاثیر حضور علیرضا رضاداد در بدنه تصمیم‌گیری سازمان گفت: آقای رضاداد از دوستان و همکاران نزدیک من در صدا و سیما بودند و از ایشان دعوت به همکاری کردم. این همکاری به اوایل سال ۸۱ و ۸۲ باز می‌گردد. به دلیل اینکه آقای رضاداد بازنشسته هستند، امکان استفاده از ایشان در پست‌های مدیریتی وجود ندارد و به این دلیل حکم مشاوره دارند و هرجا که نیاز است ورود می‌کنند. باید توجه کرد که در سازمان سینمایی کارهای متعددی وجود دارد و ما نیاز به همکاری با عزیزان بسیار زیادی داریم. نقش آقای رضاداد در حوزه مشاوره و همچنین انجام مسئولیت‌هایی است که مستقیما به ایشان داده می‌شود.

 

 

نیازی به بررسی مجدد فیلم‌های جشنواره فجر نیست
حیدریان در پاسخ به پرسشی از خبرنگار رادیو درباره احتمال ممیزی مجدد فیلم‌های جشنواره فجر عنوان کرد: امسال همه فیلم‌ها توسط همه اعضای شورای پروانه نمایش بررسی شده است. از نظر من، نیاز مجددی به بررسی آثار وجود ندارد؛ مگر آنکه تهیه‌کننده بخواهد تغییر جدیدی در فیلم ایجاد کند. البته درباره فیلمی که ممکن است دچار سوء تفاهمی در جشنواره شده باشد، در موارد بسیار بسیار معدود، شاید یک یا دو مورد، ممکن است ملاحظاتی وجود داشته باشد.
وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره شفاف‌سازی هزینه‌های جشنواره فجر در سامانه دسترسی آزاد بیان کرد: عزم سازمان بر شفاف‌سازی است. درباره اکران و همچنین مسائل دیگر، سوالاتی در حوزه شفاف‌سازی وجود دارد که تا آخر هفته در سامانه دسترسی آزاد پاسخ داده می‌شود. به عنوان مثال درباره شفاف‌سازی جشنواره فجر باید بگویم که آقای داروغه‌زاده عزم جدی بر مدیریت هزینه‌ها داشتند و ما حداکثر ۴۰ درصد بودجه جشنواره ۹۵ را در جشنواره ۹۶ هزینه کردیم.
رییس سازمان امور سینمایی تصریح کرد: آقای رجبی فروتن مسئولیت دسترسی آزاد اطلاعات در سازمان سینمایی را برعهده گرفته‌اند و هر فردی می‌تواند سوالاتش را بدون واسطه از ایشان بپرسد.
حیدریان همچنین درباره تعیین وضعیت جشنواره سال آینده نیز خاطرنشان کرد: در پایان این هفته جلسه‌ای برگزار خواهد شد که به نوعی بررسی جشنواره گذشته و به نوعی شورای سیاست‌گذاری جشنواره سال آتی خواهد بود. همچنین در این جلسه بر ابقا یا تغییر دبیر سال آتی فجر تصمیم گرفته می‌شود که البته بنده نظری در مخالفت برای ابقای ایشان ندارم.

 

 

راه‌اندازی فیلمسازی آنلاین در انجمن سینمای جوان
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش‌های خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت انجمن سینمای جوان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدرسه ملی سینما و شایعه تعطیلی فعالیت‌های بعضی از آن‌ها به دلیل مشکلات مالی گفت: بودجه مساله عمومی ما در تمام بخش‌های سینمایی است اما به طور کلی، درصد بودجه دریافتی سازمان امور سینمایی از سازمان برنامه و بودجه، ۷۴ درصد بوده است. به تناسب نیز، تمامی زیرمجموعه‌ها بودجه‌های خود را دریافت کرده‌اند.
وی تاکید کرد: نه در حوزه انجمن سینمای جوان و نه در مرکز گسترش و… بنایی بر تعطیلی فعالیت‌ها نخواهد بود. درباره بدهی انجمن سینمای جوان به سینماگران نیز باید تاکید کنم که تا آخر سال بدهی‌ای به سینماگران نخواهیم داشت. علاوه بر این، در سال آینده، دفاتر انجمن را به صورت جدی گسترش خواهیم داد.
حیدریان با تاکید بر فعالیت قدرتمند زیرمجموعه‌های سازمان امور سینمایی بیان کرد: ما حتما به انجمن سینمای جوان نیاز داریم. البته در جایی که بخش خصوصی وجود دارد، ما ورود نمی‌کنیم اما انجمن با مرکز رسانه‌های دیجیتال ارشاد تفاهم کرده است که بتواند آموزش فیلمسازی آنلاین را نیز به عنوان یک آموزش عمومی مدنظر قرار دهد.
وی افزود: در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز جلسات خوبی برای برنامه‌های سال آینده برگزار شده است و ما یک جهش معقول را با ایجاد معاونت انیمیشن انتظار داریم. مرکز گسترش باید در حوزه مستندهای سینمایی و انیمیشن تمرکز کند. ما در حوزه انیمیشن پتانسیل ویژه‌ای داریم که باید به سامان برسد و سازمان نیز از این روند حمایت می‌کند.
حیدریان در پاسخ به پرسش مربوط به احتمال تعطیلی مدرسه ملی سینما نیز گفت: بنایی بر تعطیلی مدرسه ملی سینما وجود ندارد اما در اولویت‌های این مجموعه تغییراتی انجام خواهد شد. اکنون خروجی مراکز آموزشی سالیانه دو هزار دانشجوی فیلمسازی است، بنابراین آموزش در مدرسه ملی، اولویت نیست. وظیفه مدرسه ملی سینما دو مورد خواهد بود: اول ارتقای مهارت دانش‌های جدید در حوزه سینماست و دوم نیز ایجاد ارتباط با دانشجویان رشته سینما و هدایت آن‌هاست. در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با ۹ دانشگاه امضا شده است و همکاری‌هایی نیز با خانه سینما انجام خواهد شد.

تکلیف هنر و تجربه در سال آینده چه می‌شود؟
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار سایت هنر و تجربه درباره آخرین وضعیت این گروه در اکران‌های سال آینده گفت: هنر و تجربه از نظر من برای سینمایی که باید فرمول اقتصادی خود را حفظ کند، ضروریست. چرا که اگر فرمول هنر و تجربه را نداشته باشیم، به سرعت دست سینماگران از ابداعات خالی خواهد شد.
وی در عین حال توضیح داد: معنای هنر و تجربه این نیست که یکسری فیلم که نمی‌تواند اکران شود، در آن بخش نمایش داده شود. هنر و تجربه به کار اول و دوم یک فیلمساز ربطی ندارد، بلکه باید کاری نو و ویژه باشد. ما در توافقاتی با ۳۱ استان، حداقل ۲۰ استان را اجبار کردیم که آثار هنر و تجربه را نمایش دهند؛ اما با یک روال منطقی. در سال آینده، هنر و تجربه در سطح وسیع‌تر اما منطقی نمایش داشته باشد. 

نظر حیدریان درباره شیوه اعتراض احمد نجفی
رییس سازمان امور سینمایی درباره شیوه اعتراض احمد نجفی که خبرنگار روزنامه اعتماد درباره آن پرسیده بود، گفت: طبیعی است که این روش را نمی‌پسندم چرا که این روش، یک اقدام فرهنگی نیست. ما موضوع اکران را به دقت بررسی می‌کنیم اما نمی‌توانیم یک سالن سینمای ۳۰۰ نفری را به زور برای فیلمی نگه داریم که به حق یا ناحق دو بلیت فروخته است. مورد دیگر اینکه در نظام‌نامه اکران در حال تلاش هستیم که فیلم‌‌ها که مخاطبین متفاوتی دارند، با شرایط متفاوتی اکران شوند. یکی از اقدامات رده بندی سنی فیلم‌ها، نظارت بر کارگروه اکران و امکان شکایت از روند اکران، گروه هنر و تجربه و… است.
وی افزود: مشاهده کردم که فرد دیگری هم درباره اقدام مشابهی در اعتراض به وضعیت اکران فیلمش سخن گفته بودند. این روند درستی نیست. من به آقای نجفی گفته‌ام که همه فیلم‌ها برای اصحاب رسانه نمایش داده شود تا شما بتوانید به فیلم‌ها کمک کنید که مخاطبان خود را پیدا کنند.
حیدریان در پاسخ به پرسش دیگر روزنامه اعتماد درباره جشنواره فیلم اولی‌ها نیز عنوان کرد: ما یک جشنواره حرفه‌ای فیلم فجر برای تولیدات سینمای ایران داریم که بدون تبصره خواهد بود. هرکس متقاضی حضور در این جشنواره است، می‌تواند در آن شرکت کند. باید این قاعده رقابت را بپذیریم. جایزه استعداد درخشان جشنواره، تنها توجه ویژه‌ای است که به فیلمسازان جوان تازه ورود کرده به سینما خواهیم داشت.
رییس شورای سیاس‌گذاری جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: درباره جشنواره فیلم اولی‌ها، درحال نظرسنجی و بررسی جدی هستیم. اگر این جشنواره بتواند به بهتر دیده شدن فیلمسازان اول کمک کند، قطعا آن را برگزار می‌کنیم. تا الان نتایج بررسی مثبت بوده است.

در ۳۵ سال گذشته، به کسی رانتی ندادم
حیدریان در بخش دیگری از این نشست، در پاسخ به پرسش خبرنگار سینمامثبت درباره ارتباط مدیریت پردیس باغ کتاب با ریاست سازمان امور سینمایی بیان کرد: ما از ساخت تمامی سالن‌های سینما حمایت کرده و می‌کنیم اما مجموعه سینماهای باغ کتاب تنها سینمایی است که تاکنون هیچ حمایتی از آن نکرده‌ایم چون زیرمجموعه شهرداری بود و شهرداری درخواستی برای این منظور نداشت. البته احتمال دارد که چهارشنبه هفته جاری، آیین افتتاح اکران‌های نوروزی توسط خانه سینما در این مجموعه برگزار شود.
وی افزود: همچنین باید تاکید کنم که طی ۳۵ سال که در عرصه مدیریت حضور دارم، حتی یک نفر را نمی‌توانید پیدا کنید که از اقوام من باشد و از رانت ارتباط فامیلی با من برای حضور در جایی استفاده کرده باشد.

 

 

سازمان سینمایی دنبال فیلم خنثی است؟
در ادامه، خبرنگار عصر ایران با تاکید بر اینکه نمایش ندادن بعضی فیلم‌ها حق‌الناس است، درباره اینکه گفته می‌شود سازمان سینمایی دنبال فیلم خنثی است، پرسید که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داد: یک طرف حق‌الناس، هزینه تولید یک فیلم و طرف دیگر آن، مردم هستند که با یک اثر هنری که در چارچوب قانون ساخته شده، روبرو می‌شوند. ما دنبال فیلم خنثی یا کارگردان خنثی‌ساز نیستیم. ما به نقد درون خانواده معتقد هستیم. در سینمای دنیا هم همین نقد درونی را می‌بینید. ما نمی‌توانیم مردم را ناامید کنیم، نمی‌توانیم یاس افکنی کنیم. سینما باید به مردم نشان بدهد که باید با قدرت ایستاد و مشکلات را حل کرد. ما سال آینده با یک سینمایی قوی و در نقد روبرو خواهیم بود و تلاش‌مان در این زمینه خواهد بود.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره لزوم توجه به سینمای تجربی در مرکز گسترش و همچنین کمیته رفع توقیف آثار، عنوان کرد: بحث تولید آثار تجربی مدت‌ها قبل از مرکز گسترش بیرون آمد و مرکز قرار است با قدرت در حوزه مستند سینمایی و انیمیشن فعالیت کند. ما نمی‌توانیم وظیفه تلویزیون را هم در تولید مستند ایفا کنیم. ترجیح می‌دهیم که در حوزه مستند سینمایی فعالیت جدی‌تری داشته باشیم.
حیدریان درباره کمیته رفع توقیف آثار نیز افزود: عزم ما این است تلاش کنیم با نظر صاحبان اثر، حداقل اصلاحات لازم و واجب را انجام دهیم که فیلم قابل اکران باشد. ما این روند را دنبال می‌کنیم. فیلمی ممکن است پنج سال قبل توقیف شده باشد و به مرور این روند جلو خواهد رفت و تعیین تکلیف می‌شود. تلاش می‌کنیم که کارگردان هم در نهایت از این روند ناراضی نباشد.

امنیت شغلی سینماگران و تاسیس صندوق بیکاری به کجا رسید؟

رییس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری درباره تاسیس صندوق بیکاری که خبرنگار ایلنا پرسیده بود، گفت: صندوق بیکاری هیچ وقت تاسیس نشده است و به لحاظ قانونی نیز امکان تاسیس صندوقی مجزا نسبت به آن مجموعه صندوق بیکاری وزارت کار نیست. شرط استفاده از صندوق بیکاری هم آن است که شما یک کارفرمایی داشته باشید و مسائل مرتبط با آن را رعایت کنید. لذا نمی‌توانیم از این صندوق در سینما استفاده کنیم. بنابراین این مشکل باید در خانه سینما حل شود. برای این منظور نیز خانه سینما باید دارای منابع پایدار مالی باشد تا بتواند به اهالی صنف رسیدگی کند. در این زمینه در سال جاری، بیمه تمامی سینماگران مدنظر قرار گرفت و اقدامات دیگری نیز پیش‌بینی شده است.
وی تاکید کرد: ما در حال کمک به خانه سینما برای ایجاد منابع پایدار هستیم اما کار اساسی‌تر در این زمینه، تامین امنیت شغلی است. اینکه تهیه‌کننده‌ای خانوادگی فیلم تولید کند و به صنعت سینما توجه نکند، کاری از پیش نمی‌بریم. ما در نظام‌نامه جدید و در شورای پروانه ساخت به استفاده از افراد با شماره پروانه صنفی تاکید خواهیم کرد.

چه الزامی برای اکران فیلم‌های کم فروش در هنر و تجربه وجود دارد؟
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش روزنامه جوان درباره اکران فیلم‌های کم فروش در گروه هنر و تجربه اظهار کرد: وظیفه هنر و تجربه، ایجاد تجربیات و ابداعات جدید در حوزه سینما است. ضمن اینکه قرار نیست نمایش این فیلم‌ها در استان‌ها، ضربه‌ای به روند اکران طبیعی سینما بزند. این نکته را توجه داشته باشید که ما هر زمان به این نتیجه برسیم که هنر و تجربه کارکرد ندارد، آن را تعطیل می‌کنیم اما اکنون هنر و تجربه با برنامه‌ریزی درست می‌تواند کارکرد خودش را داشته باشد و به سمت ایجاد ابداعات جدید در سینما حرکت کند؛ البته اینکه کدام فیلم هنر و تجربه است و کدام فیلم نیست را باید در سال آینده با دقت بیشتری بررسی کنند. اگر این روند به درستی و منطقی جلو برود، قطعا کارکردهای آن برای سینمای ایران وجود خواهد داشت.
حیدریان در پاسخ به انتقاد روزنامه جوان از حضور مدیرعامل خانه سینما در جلسات مختلف گفت: با خانواده سینما مهربان‌تر باشید. در خانه سینما یک مدیرعامل وجود دارد که در دوره بعد تغییر می‌کند. ایشان در جلسات شرکت می‌کنند و این عضویت در شورا، شغل محسوب نمی‌شود بلکه باید به دلیل جایگاه‌شان در صنوف، در جلسات شرکت کنند؛ قطعا در این جلسات، رییس یکی از صنوف نمی‌تواند به نمایندگی از همه صنف‌ها صحبت کند. ضمن اینکه توجه کنید که عضویت در شورا و شرکت در جلسات مرتبط با وظیفه حمایت از سینماگران شغل محسوب نمی‌شود. ایشان در جلسه شرکت می‌کنند و سپس با تمام صنوف جلسه می‌گذارند. انصافا آقای شاهسواری امانت‌دارانه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در پایان از تدوین نظام‌نامه تهیه‌کنندگی خبر داد و گفت: نوع رابطه سازمان سینمایی با صنوف اینگونه خواهد بود که نگارش دستورالعمل‌ها و ضوابط و همچنین اجرای آن برعهده صنف، تصویب و نظارت بر اجرای آن برعهده سازمان سینمایی است. به عنوان مثال بحث‌های مربوط به نظام تهیه‌کنندگی با تهیه‌کنندگان انجام شده است و در ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.
در ابتدای این نشست، مسعود نجفی که از چند روز قبل مدیریت روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری را برعهده گرفته است، ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه گفت: خوشحالم فرصتی فراهم شد که به شکل دیگری در خدمت اصحاب رسانه باشم.
ابراهیم داروغه‌زاده، رمضانعلی حیدری‌خلیلی، سیدصادق موسوی، محمود اربابی، سعید رجبی‌فروتن، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مهدی یزدانی، لادن طاهری، حبیب ایل‌بیگی، محمدرضا فرجی، سیدحسین سیدی از مدیران سازمان امور سینمایی حاضر در این نشست بودند.

فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...
«کالبو» در کرمان آماده نمایش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *