جستجو

 

در آخرین روز برگزاری پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بینالود، در شهر مقدس مشهد، حجت‌الله ایوبی معاون سینمایی وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی با مدیران دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در ابتدای این نشست سید‌صادق موسوی مدیرعامل انجمن گفت: بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد بیش از چهار هزار فیلم کوتاه در طول سال تولید می‌شود که بخشی از آن مربوط به دفاتر ما‌ هست و بخش مهمی از آن بیرون از انجمن ساخته می‌شود اما رسالت ما حمایت از همه فعالیت‌های حوزه فیلم کوتاه است. سیاست درهای باز و دست‌های باز را باید داشته باشیم تا انجمن سینمای جوانان خانه و پناهگاه همه کسانی باشد که فیلم کوتاه می‌سازند؛ چه اعضای این انجمن باشند چه نباشند.

وی ادامه داد: علاوه بر ماموریت‌های شفاف انجمن سینمای جوانان ایران که اعم از آموزش و تولید و کشف و شناسایی استعدادهای جوان است، حمایت از همه فیلمسازان فیلم کوتاه کشور در دستور کار ما قرار دارد .

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان افزود:  فیلم کوتاه به شکل ساختاری پیوندی عمیق با درون‌مایه‌های فرهنگی و تجربی دارد و همچنان که فیلم ها و فیلمنامه‌های سینماگران ایرانی افتخارهای بین‌المللی مثل اسکار کسب کرده‌اند اطمینان دارم با حمایت جدی از جریان تولید فیلم کوتاه حرفه‌ای در کشور می‌توان به اسکار هم رسید اگرچه این هدف ما از فعالیت‌های فرهنگی نیست.

در ادامه جلسه حجت‌الله ایوبی بعد از شنیدن صحبت‌های مدیران دفاتر گفت: با اینکه این روزها درگیر کارهای جشنواره فجر هستیم و من قاعدتا باید در تهران باشم ولی علاقه من به انجمن سینمای جوانان باعث شد تا مشتاقانه در جمع شما حضور پیدا کنم.

ایوبی افزود: با شنیدن حرف‌های شما حسرت می‌خوردم چون احساس می‌کنم کمی زمان را از دست داده ایم که امیدوارم به سرعت جبران شود. بودجه انجمن دو برابر شد و من مشتاقانه این بودجه را افزایش دادم .

ایوبی ادامه داد: با هر مدیری که کار کرده‌ام هیچ بهانه ای نداشته‌اند برای کم‌کاری چون معتقدم باید به آنها اعتماد می‌کردم و خواسته‌هایشان را برآورده می‌کردم. انجمن همیشه مورد حمایت بنده بوده اما به شرطی که مدیران هم از من بخواهند  و مطالبه داشته باشند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: از موسوی می‌خواهم انرژی را به انجمن سینمای جوانان برگرداند و در مرحله اول مسایل معیشتی و کاری و اداری پرسنل دفاتر را حل کند. من تازه متوجه شده‌ام که با این عزیزان هر دو ماه یک بار قرارداد بسته میشده که این باید خیلی سریع اصلاح شود. تا زمانی که مسئولین دفاتر امنیت شغلی نداشته باشند ما نمی‌توانیم از آنها انتظار بالایی داشته باشیم این حداقل کاری است که باید انجام بشود.

ایوبی ادامه داد: ما تجربه موفق گروه هنر و تجربه را داریم باید بررسی کنیم چگونه می‌توان برای فعالیت های استانی هنر و تجربه از ظرفیت انجمن سینمای جوان استفاده کرد. نسل جدیدی به سینمای ایران افزوده شده که در حال متحول‌کردن سینمای ایران است. در جشنواره های قبلی فیلم اولی‌ها را جدا می‌کردیم اما امسال تصمیم گرفتیم این کار را نکنیم چون دیگر نمی‌توانیم بگویم جوان‌ها کارهایشان عقب‌تر از دیگران است. این نشان می‌دهد دهه نود  دهه تحول سینماست.

در پایان این جلسه از رضا بهمنی مدیر دفتر کاشان ، سیروس ثنائی مدیر دفتر سنندج، فریدون محمودی مدیر دفتر ملایرو مجید میرآبی‌زاده مدیر دفتر ایلام  که به تازگی بازنشسته شده‌اند تجلیل به‌عمل آمد.

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بینالود از ۲ تا ۴ بهمن‌ماه در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *