جستجو

مدرس مطرح سینمای ایران در گفت‌و گو با خبرگزاری موج گفت: باید بدانیم فارغ از دعواها و کشمکش‌های دور و دراز سیاسی ایران و آمریکا، فیلم‌سازان ما برای هنر و اندیشه چه دستاوردی را رقم زده‌اند. سینما و این توفیق یک روزنه برای رسیدن به نور در تعاملات بین‌المللی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دکتر احمد الستی مدرس بین‌المللی و پژوهشگر سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، ضمن عرض تبریک به مناسبت دستاورد جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در احراز شرایط اسکار و قرار گیری در فهرست 127 جشنواره و رویداد مورد تایید این آکادمی عنوان کرد: این یک اتفاق مهم برای انجمن سینمای جوانان ایران و فیلم کوتاه است و یکی از مهم ترین داوری‌های هنری در زمینه فیلم و سینما را در سطح جهان برای ما رقم می‌زند؛ داوری از سوی سینماگران و هنرمندان مطرح بین‌المللی که شایستگی بسیار بالای هنری و نه اداری دارند.

وی افزود: اضافه شدن به لیست جشنواره‌های واجد شرایط اسکار و مورد تایید آن موقعیت بی‌نظیری برای انجمن سینمای جوانان ایران و فیلم کوتاه است. امیدوارم قدر آن را بدانیم. در واقع ارزش و جایگاه جشنواره بین‌‌المللی فیلم کوتاه تهران و انجمن سینمای جوانان ایران از سوی آمریکا و اسکار درک شده است؛ اما هنوز هستند نهادهایی داخلی که متاسفانه این موقعیت را درک نکرده‌اند. ارزیابی درست آن‌ها از عملکرد انجمن و جشنواره فرصتی را برای سینمای کوتاه ایران در سطح جهانی باز کرده است که باید به آن ببالیم. احساس می‌کنم که باید مجموعه‌ای از اسناد و فیلم‌های کوتاه برتر شاید ده سال اخیر را به منظور اثبات این حقانیت جمع‌آوری کرده و نمایش دهیم.

الستی خاطر نشان کرد: حالا دیگر نمی‌توانیم چشم‌مان را بر ارزش‌ها و فعالیت‌های نهاد انجمن و عملکرد حرفه‌ای جشنواره آن ببندیم. چراکه با این دستاورد، گویی یک قضاوت بی‌طرفانه درباره فعالیت جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صورت گرفته است و عملکرد آن با معیارهایی هنری سنجیده شده که جشنواره شایسته حضور در این فهرست تشخیص داده شده است.

وی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیش از سه دهه فعالیت را تجربه کرده است. خوشحالم که اسکار استعدادهای سینمای کوتاه ما و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را کشف کرده است و امیدوارم نهادهای سینمایی دیگر نیز چشم‌شان را براین قضاوت درست و بر حق باز کنند. این‌که یک نهاد هنری و سینمایی ایرانی به این افتخار مهم نایل شده است، بسیار مهم بوده و نهادهایی که به امر تولید فیلم مشغول هستند، نیز باید قدرش را بدانند. باید بدانیم فارغ از دعواها و کشمکش‌های دور و دراز سیاسی ایران و آمریکا فیلم‌سازان ما با آثار شاخص‌شان برای هنر و اندیشه چه دستاوردی را رقم زده‌اند. سینما و این توفیق یک روزنه برای رسیدن به نور در تعاملات بین‌المللی است.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار راه یافته است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *