جستجو

دو کارگاه سینمایی توسط دکتر احمد الستی در دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در جریان برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر، دکتر احمد الستی دو کارگاه برگزار می‌کند. عنوان کارگاه نخست، «بازگشت به یادداشت‌های ژان روش در باب سینمای مستند و مردم‌نگاری» است و در کارگاه دوم «روایت در فیلم کوتاه داستانی، قرن ۲۱»، مورد بحث قرار می‌گیرد.

دکتر الستی در سال ۱۳۲۷ در مشهد به دنیا آمد و اکنون ساکن تهران است. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک تهران در رشتهٔ سینما، برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت و مدرک کارشناسی ارشد زیباشناسی و پس از آن دکتری زیباشناسی سینمای خود را از دانشگاه تگزاس در دالاس، دریافت نمود. الستی کارشناسی ارشد را با پایان‌نامه‌ای با عنوان A Comparison of the Ethnographic Filmmaking of Robert Flaherty and Jean Rouch 1984 به پایان رساند و عنوان رسالهٔ دکتری او نیزThe American Documentary Films of the Vietnam War 1992 بوده‌است. پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و در دانشگاه هنر تهران مشغول تدریس شد.

دومین دوره «جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر» با حضور استان‌های: کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، گلستان،کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، مازندران، اردبیل، یزد، خراسان شمالی، گیلان و کهکیلویه و بویر احمد، با نمایش 41 فیلم‌ برگزیده در بخش‌های مستند، داستانی و پویانمایی از 7 تا 10 دی در سینما گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *