جستجو

فیلم‌های کوتاه «رخ»  و «پتخ»  به نویسندگی و کارگردانی ساسان خانعلی‌زاده و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشکین‌شهر به جشنواره ین‌المللی ROFİFE نمایش داده خواهند شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «رخ»  و « پتخ»  به نویسندگی و کارگردانی ساسان خانعلی‌زاده و به تهییه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشکین‌شهر به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی ROFİFE  راه یافتند.

 

در خلاصه داستان فیلم کوتاه « پتخ»  آمده است: فیلم داستانی از کودکان کار است که فرزندی ناشنوا برای رفع نیاز خانوداه در حال جمع آوری ضایعات است .

 

«رخ» روایت‌گر داستان حال روز یک بیمار روحی روانی است که خود با توجه به شغلش که به‌عنوان دلقک در سیرک فعالیت می‌کند چار بیماری شده و موجب مرگ خود و همسرشده است.

 

جشنواره بین‌المللی (ROFİFE) ROTARY SHORT FILM  توسط روتاری، سازمانی غیر دولتی در دل سازمان ملل متحد برگزار می‌شود که فلسفه اصلی خود را بر شش موضوع اصلی شکل داده است:

 

صلح و پیشگیری از منازعات

پیشگیری و درمان بیماری‌ها

آب و بهداشت

سلامت مادر و کودک

آموزش ابتدایی و سواد

پیشرفت اقتصادی و اجتماعی

این مستند پیش از این در پنج جشنواره بین‌المللی جاضر بوده و جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «امید» و جایزه سوم مستند جشنواره فیلم «رسام» را نیز کسب کرده است.

 

این مستند داستان تلاش مردم شهر گمیشان است که قرن‌ها شغل اصلی آن‌ها صیادی بوده؛ آن‌ها برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال 98)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند؛ اگرچه موفق به جلوگیری از ورود آب به شهرشان شدند، اما هزینه جبران‌ناپذیری برای آن پرداختند.

این جشنواره از تاریخ ۱۷ تا۲۰ مارس ۲۰۲۲ در  آنکارا  ترکیه ( بولو) برگزار می‌شود.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *