جستجو

 

طرح «استادمحور»، گامی در جهت برقراری ارتباط نزدیک‌تر و انتقال دانش و تجربه‌های استادان پیشکسوت فیلم کوتاه به هنرجویان، ازجمله دستاوردهای معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران در شش ماهه ابتدای سال‌جاری است.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، معاونت فرهنگی و آموزش انجمن با برگزاری دوره فیلم‌سازی در نیمه ابتدای امسال، ۹۵۰ هنرجو را در ۴۸ دفتر انجمن در سراسر کشور تحت پوشش قرار داد. برگزاری این دوره، ضمن آموزش و بالا بردن سطح دانش سینمایی جوانان مستعد و علاقه‌مند، تولید ۱۰۰ فیلم کوتاه توسط هنرجویان در پایان دوره را نیز درپی داشته است.

برپایه این گزارش این معاونت همچنین نسبت به برگزاری ۹۱ دوره کلاس‌های دروس مشاغل سینمایی به صورت تک‌درس و اجرای ۲۹۱۴ ساعت کارگاه‌ها و نشست‌های دوره فیلم‌سازی در دفاتر سراسر کشور اقدام نموده و از ابتدای سال تا کنون ۱۱۶۴ هنرجو را مورد آموزش قرار داده است. در این راستا ۱۴۵۲ گواهینامه پایان دوره نیز صادر شده است.

طرح «استادمحور»، یکی از طرح‌ها و روش‌های جدید آموزشی در سینمای جوانان است که در آن، امر آموزش، بر مبنای دانش، تجربه سینمایی و روش‌ شخصی استاد استوار بوده و در راستای تولید فیلم کوتاه اجرا می‌شود.

گفتنی است مطالعه و بررسی تفاوت میان آموزش در انجمن و نهادهای خصوصی جهت ارزیابی شرایط مشارکت‌های آموزشی با بخش خصوصی، برنامه‌ریزی و هماهنگی بیش از ۲۰ وُرک‌شاپ و پنل آموزشی برای این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و برنامه‌ریزی برای دومین همایش بین‌المللی مطالعات و پژوهش‌های فیلم کوتاه از اهم دیگر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوانان ایران در شش ماهه اول سال ۹۶ بوده است.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *