جستجو

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران طی بازید از دفاتر انجمن در استان آذربایجان‌غربی با مسؤولان و هنرمندان فیلم‌ساز این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی در نشستی صمیمانه با فیلم‌سازان شهرستان مهاباد گفت: دفتر سینمای جوانان مهاباد با سی سال سابقه یکی از ریشه‌دارترین دفاتر انجمن‌ سینمای جوانان ایران است و استان آذربایجان‌غربی از نظر فیلم‌سازی قطب مؤثری به‌شمار می‌آید.

موسوی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت سینمای کوتاه ما نسبت به سینمای بلند بهتر است و حضور فیلم‌سازان فیلم کوتاه در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی و کسب افتخارات نشان از موفقیت این سینما دارد.

سیدصادق موسوی با بیان تحولات نوینی که در عرصه تکنولوژی رخ داده است، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده به‌عنوان مهم‌ترین درگاه اینترنتی پخش فیلم کوتاه کشور وارد فضای مجازی نمایش فیلم کوتاه از طریق اینترنت شویم.

وی در خصوص مقوله آموزش در انجمن سینمای جوانان گفت: دوره آموزش فیلم‌سازی امسال نیز برگزار خواهدشد، ولی درنظر داریم آموزش انجمن را بیشتر به سمت آموزش و تولید «استادمحور» سوق دهیم . امسال برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ایجاد پاتوق‌های فرهنگی در دفاتر رابه جدیت دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش اعتبارات خرید تجهیزات بسیار محدود است و این منابع محدود در دفاتری هزینه خواهد شد که دارای فعالیت هستند و البته بسیاری از مسائل ما با حمایت مراکز فرهنگی از انجمن، توانمندی‌های مدیران و ارتباطات فردی قابل حل است؛ زیرا همه سرمایه ما پول نیست، بلکه فکر است.

همچنین در این بازدید، علی جعفری مشاور انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن حمایت‌کننده است و فاصله از پایتخت و محرومیت‌های محلی توجیه درستی نیست زیرا دفاتر در ایران به شکل یکسان دیده می‌شوند.

در بخش دیگری از این نشست طیبه فلکیان مدیراموراستان‌های انجمن سینمای جوانان ایران گفت: حضور مسؤولین انجمن سینمای جوانان ایران مایه دلگرمی برای دفاتر است و دیدار حضوری می‌تواند بسیاری از موانع و ابهامات را حل و در رفع مشکلات موثر باشد.

فلکیان افزود: تمام دفاتر برای یک هدف تلاش می‌کنند و این حس همکاری و یک‌دلی و عشق به انجمن موجب شده که فعالیت‌های انجمن با وجود موانع و مشکلات به طور مستمر ادامه داشته باشد.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در این دیدار گفت: انجمن سینمای جوانان مهاباد می‌تواند به بیش از نیم میلیون نفر در حوزه فیلم‌سازی و مشاغل سینمایی خدمت‌رسانی کند و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

قادرمرادی ادامه داد: انجمن باید با مشارکت ارگان‌های دولتی و غیردولتی وستاد مرکزی تقویت شود زیرا از لحاظ انرژی بسیار فعال است و اگر راهی برای به کارگیری هنرجویان فارغ‌التحصیل بیابیم، بهترین خدمت را انجام داده‌ایم.

در ادامه احسان مهدیان، مدیرانجمن استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دفتر سینمای جوان ارومیه و مهاباد دارای قابلیت‌های تولیدی و آموزشی هستند، گفت: نقش مدیران انجمن در استان کمک به قشر فیلم‌ساز استان است و این از اهداف دفتر ارومیه و مهاباد و نمایندگی شهر بوکان است و امروز خرسندم که مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از استان آذربایجان‌غربی به عنوان قطب فیلم‌سازی یاد می‌کند و این مایه افتخار استان است.

رحیم بایزیدی، رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد نیزدر این جلسه بیان کرد: انجمن سینمای جوانان مهاباد در طول سی سال توانسته است ۲۵۰۰هنرجو را در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی و مشاغل سینمایی، آموزش دهد و روانه بازار کار و یا جذب مراکز فرهنگی و هنری کند.

بایزیدی ادامه داد: ۱۴ دوره برگزاری هفته فیلم و عکس، بیش از ۵۰ مورد برپایی نمایشگاه عکس، حضور در جشنواره داخلی و بین‌المللی و کسب جوائز در زمینه عکاسی و فیلم‌سازی، تولید بیش از ۵۰۰ فیلم کوتاه، برگزاری ۲۸ مورد کلاس فیلم‌سازی بلندمدت، صدها نشست فرهنگی، برگزاری ده‌ها کارگاه تخصصی و برگزاری بیش‌از ۱۰۰مورد کلاس‌های تک‌درس مشاغل سینمایی از اقدامات این دفتر در طول سی سال بوده است.

همچنین در بازید مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران از دفاتر استان آذربایجان غربی و نشست مشترک با مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای در راستای همکاری‌های بیشتر آماده شد.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *