جستجو

عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» کشف استعدادهای جدید، تمرکز بر یک منطقه خاص، آسیب‌شناسی و بازبینی سالیانه عملکرد دفاتر را از جمله اهداف انجمن سینمای جوانان از برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای دانست.

سعید نجاتی، عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم پنجاه‌و‌هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان کرمانشاه  «شبدیز» در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره، اظهار داشت: هرچند هر سال سیاست‌های جدیدی برای حضور شهرهای گوناگون در یک منطقه تعریف می‌شود اما این جشنواره به‌خصوص، برای من که خودم را زاده سینمای جوانان می‌دانم از جایگاه والایی برخوردار است و از خاطره‌انگیزترین جشنواره‌هایی‌ست که می‌شناسم و در آن حضور داشته‌ام.

وی با بیان اینکه سینمای جوانان ایران بخشی از عملکردش را در جشنواره‌های منطقه‌ای جستجو می‌کند، اضافه کرد: کشف استعدادهای جدید، تمرکز بر یک منطقه خاص، آسیب‌شناسی و بازبینی سالیانه عملکرد دفاتر از جمله ‌دستاوردهای برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای هستند.

نجاتی آشنایی فیلم‎سازان با هم‌قطارانی که در آینده رقبای جدی‌تری برای هم می‌شوند را از دیگر مزیت‌های این گونه جشنواره‌ها عنوان کرد و افزود: برخلاف بسیاری از جشنواره‌ها که تنها بودجه‌های کلان را می‌بلعند و کارکردی ندارند، تجربه سی ساله انجمن سینمای جوانان و هدف‌گذاری‌های کوتاه و بلندمدت این جشنواره نشان دهنده این است که روند روبه‌رشدی برای فیلم کوتاه کشور ایجاد کرده است.

عضو هیئت انتخاب جشنواره «شبدیز»، اضافه کرد: ازبین همه فیلم‌های ارسالی به جشنواره، ده نفر به جامعه فیلم کوتاه معرفی شوند کفایت می‌کند که البته ما شاهد معرفی تعداد بیشتری فیلم‌ساز جوان و باانگیزه از طریق جشنواره‌های منطقه‌ای هستیم.

وی استان‌های حاضر در جشنواره «شبدیز» را از بهترین دفاتر سینمای جوان دانست و اضافه کرد: تولیدات این دفاتر همیشه جزء بهترین فیلم‌های انجمن بوده است؛ اما باتوجه به حضور کمتر از یک‌سال چند دفتر در جشنواره منطقه‌ای بیم آن می‌رود که کمبود وقت موجب ضعف کیفی تولیدات شود.

وی کرمانشاه را از آن‌رو مهم دانست که فیلم‌سازانی همچون شهرام مُکری، آرش رصافی، لقمان خالدی و فیلم‌بردار زبده‌ای مانند تورج اصلانی را پرورش داده است و اضافه کرد: باتوجه به میزبان بودن این افراد مطمئناً تدارک ویژه‌ای برای هنرمندان استان‌شان دیده‌اند و بهره درست و مفید از این میزبانی خواهند برد.

عضو هیئت داوران «شبدیز» افزود: ما به اندازه کافی استعداد فیلم‌سازی داریم و مسؤولین فعلی سینمای جوانان هم خواهان بهبود سطح کیفی و کمی آثار هستند؛ اما مگر بدون بودجه کافی می‌شود کاری انجام داد؟ فراموش نکنیم اینجا نهاد اقتصادی و پول‌ساز نیست. وی تصریح کرد: هیچ کجای دنیا از فیلم کوتاه توقع بازگشت سرمایه ندارند این بخشی از حمایت دولت‌ها از فرهنگ و هنر است که ثمرات آن در آینده جامعه تاثیر می‌گذارد.

پنجاه‌و‌هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، «شبدیز» ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه سال‌جاری با حضور استان‌های کرمانشاه، البرز، قزوین، گیلان، زنجان، همدان، کردستان، ایلام، اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *