جستجو
امیر پذیرفته بیان کرد:

امیر پذیرفته فیلمساز که مسئولیت انتخاب و داوری آثار شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس را نیز برعهده داشت، معتقد است داشتن انگیزه و هدف در فیلمسازی بسیار مهم است. زیرا امروز هزینه فیلمسازی بسیار زیاد شده و فیلمسازان با سختی زیاد آثارشان را تولید می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از پانا، امیر پذیرفته فیلمساز و عضو هیات انتخاب و داوری شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس با اشاره به لذت‌بخش بودن نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم کوتاه بیان کرد: «در حال حاضر درگیر نگارش فیلمنامه بلند خودم هستم و چند وقتی است فعالیت سینمایی خاصی نداشته‌ام تا بتوانم به فیلمنامه‌ای که مدنظرم هست برسم اما در این زمان به شدت دلم می‌خواهد مشغول ساخت فیلم کوتاه شوم. حتی یک فیلمنامه کوتاه دارم که دکوپاژش هم آماده است و وسوسه هستم که به سراغ ساخت آن بروم اما وقتی با عوامل مشورت می‌کنم می‌گویند تمرکزت را بر فیلمنامه فیلم بلندت بگذار. با این حال باید واقعا هیچ لذتی مثل ساخت فیلم کوتاه در سینما من را راضی نمی‌کند و حس خوب به من نمی‌دهد.»

وی افزود: «من تاکنون دو فیلم کوتاه ساخته‌ام اما می‌توانستم در این سال‌ها فیلم‌های بیشتری هم بسازم زیرا رشته‌ام مرتبط بود و سال‌ها تئاتر هم کار می‌کردم. همیشه در فیلمسازی تلاش مضاعف می‌کنم تا اگر احیانا شکست خوردم، بر خودم حجت را تمام کرده باشم که هر تلاشی را انجام دادم.»

پذیرفته درباره شرایط اقتصادی فیلمسازان سینمای کوتاه بیان کرد: «مشکلات اقتصادی فیلمسازان فیلم کوتاه زیاد است. در حالیکه بچه‌های فیلم کوتاه همان درآمد کم خود را هم برای فیلمسازی صرف می‌کنند اما من معتقدم خداوند در نهایت بودجه فیلم کوتاه را می‌رساند. تجربه خود من این است که در این سال‌ها شاید سفره خانه‌ام کوچک‌تر شده باشد اما فیلمم را ساخته‌ام.»

وی ادامه داد: «در واقع می‌توانم بگویم دوندگی‌ و تلاشم در فیلمسازی شاید بیشتر از میزان هنرم در این سال‌ها بوده باشد و به نظرم تلاش مهم‌تر است. امیدواری و داشتن هدف هم اهمیت زیادی در فیلمسازی دارد.»

پذیرفته عنوان کرد: «بسیاری از بچه‌های فیلم کوتاه الان صرفا به دلیل مشکل بودجه نمی‌توانند فیلم بسازند یا به خاطر ناچار بودن به مدیریت بودجه محدودشان از خروجی نهایی فیلمشان راضی نیستند.»

پذیرفته با اشاره به تجربه خود از جشنواره‌های منطقه‌ای عنوان کرد: «اولین فیلم مستندم «دل اندروا» نام داشت این فیلم از جشنواره فیلم کوتاه تهران جا ماند اما به جشنواره سینماحقیقت فرستادم. همه فیبمسازان به جشنواره‌ها امید دارند تا کارشان دیده شود یا جایزه بگیرد و حتی جایزه‌های اصلی را دریافت کند. من هم امید زیادی داشتم تا اینکه در جشنواره سروناز اولین جشنواره ای که به آن راه یافتم، شرکت کردم. اما برگزیده نشدم. صبح روز بعد آن در کرمان پیچینگ فیلم «کپسول» قرار بود برگزار شود و من بعد از اختتامیه بلافاصله رفتم کرمان و عزم جزمی داشتم که باید یک اتفاق برای فیلم جدیدم بیافتد و خوشبختانه همان انگیزه باعث شد تا فیلم بهتری بسازم و راهش به جشنواره‌ها باز شود. بنابراین خاطره خوبی از جشنواره‌های منطقه‌ای دارم. برای خودم مهم بود که در این رویداد خودم را شناختم. داشتن این انگیزه و هدف بسیار مهم است. زیرا امروز هزینه فیلمسازی بسیار زیاد شده و فیلمسازان با سختی زیاد آثارشان را تولید می‌کنند.»

وی درباره مزیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای بیان کرد: «جشنواره‌های منطقه‌ای برای فیلمسازان انگیزه‌سازی می‌کنند، گپ زدن و دیدن اهالی فیلم کوتاه و تبادل نظر درباره آثار اهمیت زیادی دارد و امیدوارم همیشه این جشنواره‌ها پایدار بمانند. در داوری نیز امیدوارم حقی از کسی ضایع نشده باشد و ما سعی کردیم اینطور عمل کنیم.»

شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس به دبیری عبدالرحیم افروغ ۵ تا ۸ اردیبهشت برگزار شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *