جستجو
مانا پاک‌سرشت، کارگردان فیلم کوتاه «وقفه» عنوان کرد:

مانا پاک‌سرشت نویسنده، بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه «وقفه» به بهانه حضور این فیلم در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر درباره آخرین فیلم خود و تولید فیلم جدید خود توضیح داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از روزنامه صبا، مانا پاک‌سرشت نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «وقفه» که با این فیلم در بخش فیلم کوتاه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و قبل‌تر هم در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور پررنگی داشته و توانسته است جایزه ویژه دبیر جشنواره را کسب کند، حالا برای رقابت با 10 فیلم کوتاهی که به فجر راه یافته‌اند آماده شده و امیدوار است موفقیتی که در گذشته با 6 فیلم کوتاه قبلی خود تجربه کرده است، بار دیگر تجربه کند. در ادامه گفتگوی این کارگردان جوان سینمای کوتاه را که از هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران است، مطالعه می‌کنید.

درباره حضور جشنواره‌ای فیلم کوتاه وقفه و برنامه‌های خود برای حضور این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی توضیح دهید؟

فیلم کوتاه «وقفه» اولین حضور جشنواره‌ای خود را سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تجربه کرد و در حال حاضر هم به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است؛ البته توقع نداشتم که بخش فیلم کوتاه در این دوره از جشنواره فیلم فجر فعالیت داشته باشد و سیمرغی اعطا شود و دیر اعلام کردن اسامی فیلم‌های راه یافته هم بر این مهم مهر تایید زده بود، که خوشبختانه بالاخره اسامی هیات انتخاب و داوران به همراه فیلم‌ها اعلام شد. قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در انتهای بهمن 1401 برای حضور بین‌المللی «وقفه» اقدام شود که این اتفاق با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران که به همراه همسرم تهیه کننده این فیلم است، صورت می‌گیرد.

«وقفه» در جشنواره فیلم کوتاه چه بازخوردی داشت و چه موفقیت‌هایی را کسب کرده است؟

«وقفه» در جشنواره فیلم کوتاه تهران توانست جایزه ویژه دبیر جشنواره را به دلیل نگاه ویژه به مسائل زنان دریافت کند و در بخش بهترین بازیگری هم توانست نامزد شود که نقش اول این فیلم را هم خودم بازی کرده‌ام.

از فیلم‌های کوتاهی که تاکنون ساخته‌اید بگویید و اینکه فیلمنامه‌ای برای تولید یک فیلم کوتاه دیگر در دست دارید؟

من تاکنون 6 فیلم کوتاه تولید کرده‌ام و در جشنواره‌های بین‌المللی متفاوتی مانند برلین حضور داشته‌ام، که «وقفه» هفتمین فیلم کوتاه من بود و در حال حاضر هم یک فیلمنامه آماده برای تولید دارم که در ژانر کودک و نوجوان نگارش شده است و به امید خدا در ابتدای سال آینده برای تولید آن اقدام خواهم کرد و در حال حاضر درگیر مراحل پیش تولید این فیلم و حضور بین‌المللی «وقفه» هستم.

حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران به دلیل حضور بیشتر فیلم‌های کوتاه که در سطح جهانی تولید می‌شود و تعداد شرکت کننده‌ها در این جشنواره، تجربه متفاوت‌تری است. انتظار و پیش‌بینی شما برای «وقفه» در جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های بین‌المللی چگونه است؟

حضور «وقفه» در جشنواره فیلم فجر اتفاق بسیار ویژه‌ای برای من است و از این بابت بسیار خوشحال هستم؛ اما فیلم‌سازان فیلم کوتاه سال‌هاست که تصور می‌کنند مسئولان و دبیران جشنواره فیلم فجر توجه ویژه‌ای به فیلم‌های کوتاه ندارند و اکران و بررسی فیلم‌های بلند بیشتر اولویت آن‌ها است. همه ساله فیلم‌های کوتاه، بخش جنبی جشنواره فجر بوده است و از زمانی که سیمرغ بهترین فیلم کوتاه هم به سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر اضافه شده بازهم توجه چندانی به فیلم‌های کوتاه نمی‌شود، این درحالی است که از جشنواره فیلم فجر که جزو مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی ایران است، توقع توجه ویژه‌تری به حوزه‌های مختلف سینمایی می‌رود و نیاز است که نگاه تخصصی به فیلم‌های کوتاه، مستند، پویانمایی و تجربی در دستور کار مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی قرار بگیرد. لازم است که تاکید کنم پیش‌بینی خاص و انتظار قابل توجهی از حضور جشنواره‌ای فیلم‌هایی که تولید می‌کنم ندارم، زیرا معتقدم که فیلم خوب راه خود را برای دیده شدن پیدا می‌کند و خوشبختانه فیلم‌های من بیشتر از انتظارم موفق ظاهر شده‌اند.

ده فیلم کوتاه دیگر که به همراه «وقفه» به جشنواره فیلم فجر راه یافته‌اند، در جشنواره فیلم کوتاه هم حضور داشته‌اند و احتمالا با آن فیلم‌ها هم آشنا هستید. از انتخاب هیات داوران بگویید و به این نکته اشاره کنید که فیلم‌های خوب جشنواره فیلم کوتاه تهران در فجر حضور دارند؟

بی‌اغراق باید اشاره کنم که فیلم‌های مورد علاقه من مانند فیلم کوتاه «مریضخانه مرکزی» ساخته نوید و وحید نامی در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارند و به نظر من هیات انتخاب، منصفانه و کارشناسی شده فیلم‌های کوتاه این دوره از جشنواره فجر را انتخاب کرده‌اند.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *