جستجو

حضور چشم‌گیر انجمن سینمای جوانان ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر، تبلوری از رویش و ظهور استعدادهای جدید در سینمای ایران است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از  ایرنا، بر اساس گاه‌شمار چهلمین جشنواره فیلم فجر، اسامی ۲۲ فیلم‌ بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) این دوره جشنواره اعلام شد که در این بین نام کارگردان‌های جوان بیش از پیش به چشم می‌خورد.

در بررسی این ۲۲ فیلم، مشخص می‌شود که تعداد زیادی از فیلم‌سازان جشنواره چهلم در انجمن سینمای جوانان ایران پرورش یافته‌اند که نشان می‌دهد این نهاد سینمایی در عملکرد خود که پرورش و معرفی فیلم‌سازان است تا حد قابل توجهی درست عمل کرده است.

در میان فیلم‌ اولی‌های جشنواره، آرین وزیردفتری که با فیلم «بی رویا» در جشنواره حضور دارد، در مقام کارگردان با انجمن سینمای جوانان ایران کار کرده و امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» از هنرجویان دفتر کرج انجمن سینمای جوانان ایران بوده است. همچنین کاظم دانشی کارگردان «علف‌زار» نیز  سابقه فیلم‌سازی با انجمن سینمای جوانان شهرری را در کارنامه دارد.

مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان فیلم «بیرو»، محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم «مرد بازنده» و حسین نمازی کارگردان فیلم «شادروان» نیز از هنرجویان سابق انجمن سینمای جوانان به شمار می‌روند که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

به این فهرست می‌توان نام کیوان علیمحمدی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «2888» و همچنین منیر قیدی کارگردان فیلم «دسته دختران» را افزود که سابقه فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان ایران را دارند.

مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم «بیرو»، علی اوجی تهیه‌کننده فیلم «خائن‌کشی» و مهدی ایل‌بیگی مدیر فیلم‌برداری فیلم «نمور» نیز در زمره دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران قرار دارند و رضا میرکریمی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «نگهبان شب» و محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم «صورت فلکی» نیز  از مدیران اسبق دفاتر انجمن در زنجان و تهران بوده‌اند.

گفتنی‌است، چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *