جستجو

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از انتخاب اثر ارسالی نوجوان ۱۵ ساله‌ی یزدی به عنوان یکی از سه فیلم برتر جشنواره فیلم کوتاه انجمن شهرهای میراث جهانی خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از ایسنا – منطقه یزد، «عباس ملازینلی» با اشاره اولین حضور شهر جهانی یزد در جشنواره فیلم کوتاه انجمن شهرهای میراث جهانی، اظهار کرد: خوشبختانه تنها اثر برگزیده دبیرخانه این  جشنواره در یزد که مربوط به رده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال بود، در گام نخست در مراسمی که در شهر کراکوف کشور لهستان چند هفته پیش برگزار شد، به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر شناخته و طی روزهای اخیر نیز به عنوان یکی از سه اثر برتر معرفی شده است.

به گفته‌ی وی، هر چند ۴۰ اثر در رده سنی ۱۸ تا ۲۱ سال به دبیرخانه جشنواره ارسال شد ولی تنها یک اثر برای ارسال به دبیرخانه مرکزی جشنواره و آن هم در گروه سنی ۱۴ تا ۱۷ سال برگزیده شد که مربوط به نوجوان ۱۵ ساله یزدی «محمدحسین دهقان بنادکی» با عنوان «هزار سال زندگی» بود.

ملازینلی متذکر شد: البته قرار بود که شهردار شهر جهانی یزد نیز در مراسم شهر کراکوف که چند هفته پیش برگزار شود، حضور داشته باشد ولی به دلیل عدم استقرار کامل این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه اظهار کرد: این جشنواره توسط انجمن شهرهای میراث جهانی با موضوع «اگر یک روز در شهر میراث جهانی باشید، از چه مکان یا اماکنی بازدید خواهید کرد» ویژه دو گروه سنی ۱۴ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۱ سال برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هرچند که شهرهای جهانی برای حضور در این جشنواره باید حداقل سه سال از برند جهانی شدنشان گذشته باشد و یه همین دلیل عملاً امکان حضور یزد در این برنامه وجود نداشت ولی با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، سال گذشته دبیرخانه جشنواره این شهر جهانی دایر شد و خوشبختانه در اولین حضور خود با ارسال تنها یک اثر خوش درخشیدیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۳۷ شهر میراث جهانی در این انجمن عضویت دارند و مقر این انجمن نیز در شهر کنک کشور کانادا مستقر است.

ملازینلی در پایان اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره در شهر جهانی یزد همچنان دایر است و فعالیت می‌کند لذا از علاقه‌مندان و گردشگرانی که به یزد سفر می‌کنند می‌خواهیم که آثار خود در قالب فیلم‌های کوتاه ۵ دقیقه‌ای به یکی از زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی یا فرانسوی تهیه و در سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی www.film-yazd.ir بارگذاری کنند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *