جستجو

 

فیلم‌های کوتاه «کت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی و «انگشتر» به کارگردانی رهام رسولی به جشنواره بین‌المللی فیلم کوزوو راه یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از مشاور رسانه‌ای، فیلم‌های کوتاه «کت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی و تهیه‌کنندگی هادی شیبانی و کمپانی راویندر داکا تله‌فیلمز و «انگشتر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رهام رسولی  به دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوزوو راه یافتند.

 

جشنواره بین‌المللی فیلم کوزوو FERFILM در سال 2013 توسط گروهی از هنرمندان شهر فریزج و فراتر از آن با رویکرد خلق یک ابتکار برای ترویج فرهنگ‌ها و ارزش‌های جهانی از طریق فیلم به‌عنوان یک مدیوم چندبعدی و جذاب شکل گرفت. این جشنواره علاوه بر برگزاری و رقابت میان فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند،‌ انیمیشن و تجربی با برپایی تورهای گردشگری متعدد، سعی می‌کند تا شرکت‌کنندگان این رویداد با گوناگونی فرهنگی و جذابیت‌های گردشگری کشور کوزوو نیز، آشنا شوند.

 

فیلم کوتاه کَت‌وُمَن به کارگردانی هادی شیبانی پیش از این به بخش مسابقه سی‌وپنجمین جشنواره‌‌های بین‌المللی فیفاک و بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی مولیزه ایتالیا نیز راه یافته بود. شیبانی در سال 2019 در دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا واقع در شهر بوسان کره جنوبی پذیرفته و علاوه بر تجربه تولید فیلم در بوسان، با نگارش فیلم‌نامه «کلکسیون خوشبختی» منتخب مسابقه پیچینگ آسیا پاسیفیک شده است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «کَت‌وُمَن» آن‌قدر ضعیف شده است که دیگر نمی‌تواند کسی را نجات دهد.

 

فیلم کوتاه انگشتر به کارگردانی رهام رسولی به اثرات مخرب جنگ و بازماندگان آن می‌پردازد. رسولی فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از انجمن سینمای جوانان ایران و پیش از کارگردانی این فیلم، مدیر تولید چندین فیلم کوتاه بوده است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: زندگی پیرمردی تنها، تحت‌تأثیر انگشتر گمشده‌اش قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است هادی شیبانی دانش‌آموخته دوره فیلم‌سازی ۱۳۹۳ و رهام رسولی دانش‌آموخته دوره فیلمسازی ۱۳۹۷ دفتر مشهد هستند.

 

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم FERFILM کوزوو ۲ تا ۶ سپتامبر (11 الی 15 شهریور 1401) برگزار می‌شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *