جستجو

 

دو انیمیشن کوتاه «پوتین» و «دنیای خاکستریِ خاکستری» به کارگردانی سیدمحسن پورمحسنی شکیب به جشنواره اسکاری و بین‌المللی اسپارک انیمیشن کانادا راه یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دو انیمیشن کوتاه «پوتین» به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رشت  و «دنیای خاکستریِ خاکستری» به تهیه کنندگی سیدمحسن پورمحسنی شکیب که هر دو توسط سیدمحسن پورمحسنی شکیب کارگردانی شده‌اند، توانستند در جشنواره اسکاری و بین‌المللی اسپارک انیمیشن کانادا راه یابند.

جشنواره اسپارک انیمیشن تنها جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار در ایالت بریتیش کلمبیای کاناداست که رویدادی ترکیبی و متشکل از دو بخش حضوری و آنلاین بوده و یکی از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن در کانادا است؛ این جشنواره بین‌المللی طی سال‌های فعالیت خود در تلاش بوده که استعدادهای برتر در حوزه‌ کارگردانی انیمیشن را کشف و به سینمای جهان معرفی کند.

همچنین انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستریِ خاکستری» در این جشنواره موفق به کسب جایزه «The WIA Diversity Award» نیز شده است که این جایزه توسط سازمان «Women in Animation» به یک فرد، یک فیلم و یا سازمانی اهدا می‌شود که توانسته‌اند تاثیر قابل توجهی در گسترش و پذیرش برابری جنسیتی در هنر، علم و صنعت انیمیشن داشته باشند و گامی در راستای تعالی این هنر بردارند. این جایزه پیش از این به کمپانی «دیزنی» و کمپانی «کیوتو انیمیشن» اهدا شده بود.

لازم به ذکر است که انیمیشن کوتاه «پوتین» پیش از این در بخش مسابقه اصلی جشنواره‌های اسکاری لِبو (شیلی)، انیمایو (اسپانیا)، گوادالاخارا (مکزیک) و فیلم کوتاه تهران (ایران) به نمایش درآمده و به عنوان اولین انیمیشن تولید شده در ایران، پس از حضور در لیست مقدماتی چهل‌ونهمین دوره «اسکار دانشجویی»، توانست برای اولین‌بار به عنوان انیمیشن و فیلم کوتاه ایرانی، فینالیست بخش دانشجویی آکادمی اسکار شود.

انیمیشن کوتاه «پوتین» درباره پرنده‌ای است که در شهری جنگ‌زده به دنبال غذا برای جوجه‌های گرسنه خود می‌گردد، اما هیچ چیز آن طور که به نظر می‌رسد، ساده نیست.

انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستریِ خاکستری» نیز درباره مرد جوانِ رنگارنگی‌ است که در یک دنیای کاملا خاکستری زندگی می‌کند. او مجبور است که برای زندگی در آن جامعه همرنگ جماعت شود. تا اینکه هویت واقعی‌ او توسط یک پسر بچه بازیگوش به صورتی تصادفی بر ملا شده و باعث وحشت مردم می‌شود.

عوامل انیمیشن کوتاه «پوتین» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: سید محسن پورمحسنی شکیب، کارگردان هنری: پژمان ماله‌میر، تهیه‌کنندگان: انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رشت و سید محسن پورمحسنی شکیب، انیمیشن و استوری‌بورد آرتیست: پژمان ماله‌میر، طراح کاراکتر و پس زمینه: پژمان ماله‌میر، رنگ آمیزی: مریم جعفری، طراحی و ترکیب صدا: محمد زمان‌ثانی، فولی افکت: مریم یعقوبی و پخش‌کننده: درگاه فیلم ایران (علی‌محمد اقبالدار).

عوامل انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستریِ خاکستری» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: سید محسن پورمحسنی شکیب، کارگردان هنری: پژمان ماله‌میر، تهیه‌کننده: سید محسن پورمحسنی شکیب، انیمیشن و استوری‌بورد آرتیست: پژمان ماله‌میر، طراح کاراکتر و پس زمینه: پژمان ماله‌میر، رنگ آمیزی: مریم جعفری، طراحی صدا و موسیقی: محمد زمان‌ثانی، فولی افکت: مریم یعقوبی و پخش کننده: درگاه فیلم ایران (علی‌محمد اقبالدار).

جشنواره اسپارک انیمیشن کانادا از تاریخ 27 الی 30 اکتبر مصادف با به صورت حضوری و از 27 اکتبر الی 30 نوامبر مصادف با به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *