جستجو

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم روز ملی سینما آینده سینما را درخشان توصیف کرد و گفت: سینمای ایران با سرعت و پرشتاب به حرکت خود ادامه می دهد.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، مراسم روز ملی سینمای ایران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، مدیران فرهنگی و اهالی سینما (۲۱ شهریورماه) در موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را احسان کرمی بر عهده داشت، پس از خوشامدگویی و پخش کلیپ درگذشتگان سینما طی یک سال گذشته، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: در آستانه اعیاد مختلف هستیم، از اینکه از طبقه بالای ساختمان با شما صحبت می کنم عذر می خواهم ولی دیدن چهره های فرهنگ و هنر و به خصوص سینمای ایران از اینجا صحنه بسیار زیبا، امیدبخش و امیدآفرینی است.

وی ادامه داد: در روز ملی سینما و در آستانه عید قربان و عید غدیر هستیم؛ این اعیاد را به شما تبریک می گویم. به یاد داریم که سال گذشته بعد از آن حادثه تلخ همراه با سینماگران جمع شدیم، تسلیت گفتیم، اندوه خود را اعلام کردیم و گفتیم که سینماگران جواب این ددمنشی ها را خواهند داد. موفقیت های شما سینماگران در سال گذشته نام ایران و مردم را بلندآوازه کرد و دیدید و دیدیم رقبایمان را و خواندید و خواندیم مقاله هایی را که در عربستان نوشتند و گفتند که شهاب حسینی و شهاب های ایران خطرهای بزرگی هستند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: خوشحالیم که در سال رونق سینما روز سینما را جشن می گیریم. خوشحالیم که مردم به شما و سینما انرژی مثبت دادند. به عنوان سینمای ایران مفتخریم اعلام کنیم که هویت دینی و ایرانی ما در دست همین کسانی است که دور این میزها نشسته اند.

وی اظهار کرد: اگر ما با هژه مونی آمریکا مخالف هستیم و آنها در تمامی عرصه ها توانسته اند هژه مونی خود را برقرار کنند اما سینما گران ایرانی توانسته اند مرزهای امریکا را به عقب برانند. در جهانی که تمام کشورها با سینمای هالیود فتح شده سینماگران ایرانی فیلم هایی می سازند که پیر و جوان ساعت ها صف می کشند تا آثار هنرمندان ایرانی را ببینند.

ایوبی ضمن بیان اینکه امروز روز هویت ما است، گفت: خوشحالیم ملتی متمدن و با فرهنگ امسال یکصد و شانزدهمین سال سینمای خود را جشن می گیرد. ملتی که با گرفتاری های فراوان می آفرینند و خلق می کنند.

وی ادامه داد: دست مریزاد و خسته نباشید می گویم به سینماگرانی که تلاش می کنند سینمای ایران روزهای خوبی را بگذراند. سینمای ایران حرکت کرده و با سرعت و پرشتاب به حرکت خود ادامه می دهد. قول می دهم دهه نود جزو دهه های باشکوه سینمای ایران باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال سینمای ایران مصیبت های بزرگی را دید. جای بزرگان و پیشکسوتانی که از کنار ما رفتند خالی است اما نگاه و راهشان در بین ما خواهد بود.

وی در ادامه از هنرمندان سایر رشته ها که به دعوت سازمان سینمایی در این مراسم حضور یافتند تشکر کرد و گفت: امیدوارم همه دستگاه هایی که در این مدت به ما کمک کردند به کمک های خود ادامه دهند.

ایوبی همچنین از مدیران و همکاران سازمان سینمایی و همچنین برگزارکنندگان جشن خانه سینما که از علیرضا رضاداد در مراسم بزرگداشت های این جشن تجلیل کردند سپاسگزاری کرد و اظهار امیدواری کرد این روند در آینده ادامه داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: روزها و ماه های خوبی در انتظار سینمای ایران است. نهضت تولید در سینمای ما ادامه دارد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *