جستجو

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی (عصر شنبه ۲۰ شهریورماه) در ادامه دیدار با پیشکسوتان سینما به منزل شمسی فضل الهی، رضا رویگری و داریوش اسدزاده، بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون رفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، شمسی فضل الهی در دیدار با ایوبی و در بیان خاطرات بازیگری خود گفت: در سال ۴۱ گفتم این سینما را دوست ندارم و دیگر نمی خواهم که با بازی در این سینما ادامه دهم، اما روزنامه های آن زمان اصرار داشتند که باید به بازی در فیلم های سینمایی ادامه دهم. در همان دوران بود که ناصر خدایار با من تماس گرفت و گفت آیا سینمای بهتری سراغ دارید که نمی خواهید در سینمای ایران بازی کنید و من با اطمینان گفتم که بله چون مطمئن هستم سینمای ایران در آینده بهتر خواهد شد.

۱%۲۰۳

وی در ادامه خاطرات خود از دوران جوانی و حضور در سینما گفت: در سال های بعد سینما بهترین شانس را به من داد و از فرانسه خانم ژاله خواجه نوری برای ایفای نقش در فیلم ملکه صبا با من تماس گرفت، اما به دلیل اینکه امکان این نبود که فرزندانم را تنها بگذارم و نمی خواستم بدون آنها به فرانسه سفر کنم بازی در آن فیلم را قبول نکردم.
فضل الهی در پایان ضمن تشکر از حجت الله ایوبی و اینکه هنوز هم به فکر پیشکسوتان هستند اظهار کرد: این ارتباطات باعث دلخوشی پیشکسوتان است و این تعامل باعث می شود تا پیشکسوتان بتوانند تجربیاتشان را در اختیار جوانان بگذارند و این امر قطعا موجب ارتقای سینمای ایران خواهد شد.
پس از دیدار با شمسی فضل الهی، ایوبی و همراهانش برای عیادت به منزل رضا رویگری رفتند. رویگری که به تازگی یک مرحله سخت بیماری را طی کرده است در مورد فعالیت‌هایش بیان کرد: یک فیلمنامه در مورد دوران نوجوانی و گذشته خودم نوشته‌ام که خیلی دوست دارم آن را بسازم، اما متاسفانه کسی پول ندارد که تهیه‌کنندگی این فیلم نامه را قبول کند.
وی در ادامه و در مورد کار در سریال های تلویزیونی گفت: بعد از پخش سریال «مختارنامه» چهار سال است که در تلویزیون ممنوع الکار هستم و هنوز خودم هم دلیلش را نمی دانم. چندین بار برای کار دعوت شدم اما به دلایل نامعلومی در آخر قرار داد بسته نشده است.

۱%۲۰۱۳

وی همچنین در مورد تهیه کنندگانی که قرارداد می بندند و پول بازیگر و عوامل را پرداخت نکرده و همچنان به ساخت فیلم مشغول هستند گفت: مدیران باید فکری به حال تهیه‌کننده‌هایی که پول‌های ما را نمی‌دهند بکنند یا لااقل تهیه کننده ای که بدحسابی می کند، تا زمانی که با بازیگران و عواملش تسویه نکرده، از کار او در سینما جلوگیری شود.
رویگری در مورد سابقه حضورش در سینما اظهار کرد: من کارم را از فیلم «عقاب‌ها» در سینما آغاز کردم و آخرین آنها که کار پیمان قاسمخانی بود، حدود ۸۰ فیلم بازی کردم.
وی در مورد فعالیتش در زمینه خوانندگی گفت: در حال حاضر و بعد از کسالتی که داشتم صدایم برای خواندن با مشکل مواجه شده است. هنجره و تارهای صوتی ام مشکلی ندارد ولی باید گفتار درمانی انجام دهم.
وی ادامه داد: یک قرارداد کنسرت برای اجرا در سراسر کشور دارم که امیدوارم بعد از عبور از این دوران بتوانم آنرا انجام دهم.
رویگری در مورد بزرگ ترین آرزویش در عرصه هنر گفت: برگزاری یک کنسرت در تخت جمشید بزرگ ترین آرزوی من است که امیدوارم بتوانم این کار را انجام دهم.
آخرین هنرمندی که رئیس سازمان سینمایی به دیدارش رفت، داریوش اسدزاده بود. این پیشکسوت سینما در مورد فعالیت های هنری این روزهای خود گفت: این روزها بیشتر اوقاتم را با خواندن کتاب‌هایی در مورد سینما سر می کنم و یا دست‌نوشته‌هایی می‌نویسم.
وی افزود: البته این روزها کمی کسالت دارم و به همین دلیل هم نتوانستم در مراسم تشییع دوست عزیزم مرحوم فرهنگ شریف حضور داشته باشم.
وی اظهار کرد: ۷۳ سال از عمرم را در حوزه هنر سر کرده‌ام. کار هنری در هر رشته‌ای که باشد زیباست و من همه شاخه‌های هنری را دوست دارم و در تمامی آنها فعالیت داشته و دارم.
اسدزاده در بخشی از سخنانش گفت: قرار است به زودی در یک سریال تلویزیونی که برای ماه مبارک رمضان پخش می‌شود، بازی کنم. هر چند که راه رفتن هم برایم سخت است اما دوستان محبت دارند و در کارهایشان به من نقش می‌دهند.
وی در مورد گذشته سینمای ایران اظهار داشت: در گذشته به جای خانه سینما یک سندیکای هنرمندان وجود داشت و تمام سینما از تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگر و سایر عوامل زیر یک پرچم بودند.
وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از حجت الله ایوبی بخاطر حضور در منزل پیشکسوتان سینما یک جلد غزلیات حافظ را به او اهدا کرد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *