جستجو

حامد قنبری فیلم‌ساز جوان درباره اردوی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان گفت که در قالب این طرح می‌توانند با فیلم‌سازان شهرهای دیگر آشنا شوند و از ظرفیت‌های یکدیگر در آینده استفاده کنند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از خبرگزاری ایلنا، حامد قنبری فیلم‌ساز جوان که با طرح «ترس» از بندرعباس در اردوی «ایده تا تولید» که به همت انجمن سینمای جوانان در بوشهر برگزار می‌شود و در تیم ارسلان امیری با ژانر «وحشت و رازآلود» حضور دارد، درباره تجربه حضور در این رویداد گفت: این رویداد اتفاق بسیار خوبی است چرا که در قالب آن با فیلم‌سازان شهرهای دیگر آشنا می‌شویم و می‌توانیم از ظرفیت‌های یکدیگر در آینده استفاده کنیم. از سوی دیگر فارغ از اساتیدی که قرار است در این دوره به ما کمک کنند، ساخت فیلم را در کنار دیگر دوستان تجربه می‌کنیم و چیزهای زیادی را فراخواهیم گرفت.

قنبری درباره تمرکز بر ژانر در این رویداد هم بیان کرد: فیلم‌سازی در ژانر برای خود من هم تجربه جدیدی است. کارهایی که تا امروز خودم داشته‌‌ام هم در قالب ژانر وحشت نبوده و به همین دلیل این تجربه می‌تواند تجربه تازه‌ای برایم باشد. هنرجویان سینمای جوان، معمولا نمی‌دانند که چه خطی را باید دنبال کنند و اینکه در این کارگاه‌‌ها تمرکز بر یک ژانر مشخص است، می‌تواند خروجی بهتری به همراه داشته باشد.

وی درباره تأثیر این رویکرد بر تقویت تولیدات ژانرمحور در سینمای ایران در آینده اظهار کرد: صددرصد این اتفاق خواهد افتاد. تا جایی که من اطلاع دارم افرادی که در این دوره حضور دارند، فارغ از تجربه‌هایی که تاکنون داشته‌اند، در شرایطی قرار می‌گیرند که علایق تازه‌ای برای آن‌ها شکل می‌گیرد و می‌توانند حوزه علاقمندی تازه‌ای برای خود پیدا کنند. ناخودآگاه هم به سمت خاصی گرایش پیدا می‌کنیم. از آنجایی که کمتر در این حوزه‌ها کار کرده‌ایم، به نظرم اندکی ناآشناییم.

این فیلم‌ساز در ادامه درباره ایده اولیه طرح خود هم توضیح داد: این طرح درباره دانشجویی است که در شهر دیگری زندگی می‌کند. طرح درباره ترس است و کاراکتر اصلی من هم فردی است که فوبیای فضای تنگ و تاریک دارد. همواره هم مانند خیلی از دانشجویان دختر، چاقویی در جیب دارد. او در ادامه در موقعیت هراس و ترس از تنهایی در یک خیابان و تعقیب از طرف یک مرد قرار می‌گیرد.

قنبری درباره درونمایی فعالیت حرفه‌‌ای خود برای ورود به سینمای بلند از معبر این قبل رویدادهای کارگاهی هم گفت: هدف من این است که فیلم‌ساز شوم. تا امروز فیلم هم ساخته‌ام و در چند پروژه هم سابقه تصویربرداری و تهیه‌کنندگی داشته‌ام. هدف اصلی‌ام همین است که فیلم‌ساز سینمای حرفه‌ای شوم و فیلم‌نامه‌ام هم آماده است. با توجه به اتفاقاتی که برای فیلم اولم رخ داده است، قطعا می‌خواهم این مسیر را ادامه دهم و به خود قول داده‌ام که این اتفاق برایم رخ دهد.

 

اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» 24 تا 30 اردی‌بهشت‌ماه 1401 به‌میزبانی انجمن سینمای جوانان بوشهر در حال برگزاری است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *