جستجو
مدرس انجمن سینمای جوانان ایران مطرح کرد:

پوریا خواجه درگی عضو انجمن سینمای جوانان زاهدان و مدرس دوره 7 ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران درباره ظرفیت‌های طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مرحله اول آزمون دوره 7 ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور 1490 داوطلب در روز جمعه 27 آبان 1401 در سراسر کشور برگزار شد و قرار است که مرحله دوم آن با حضور 13 دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در 10 استان مختلف، روز جمعه 4 آذر 1401 برگزار شود.

13 دفتر انجمن سینمای جوانان ایران که طبق اعلام محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، به منظور کشف استعدادهای نوظهور ، تقویت عدالت فرهنگی و گسترش جریان فیلم‌سازی، مشمول طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفته‌اند، با یک هفته فرصت بیشتر برای ثبت‌نام تا پنجشنبه 3 آذر مهلت ثبت‌نام دارند و آزمون این دفاتر جمعه 4 آذر 1401 برگزار خواهد شد.

استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان، شامل این طرح آموزشی هستند.

به همین منظور پوریا خواجه درگی سرپرست انجمن سینمای جوانان زاهدان و مدرس دوره 7 ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به ظرفیت‌های فیلم‌سازی در استان سیستان و بلوچستان، درباره طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران، عنوان کرد: هر دولت و حکومتی موظف است تا در روند آموزشی خود برابری و عدالت آموزشی را رعایت کند و ما معتقدیم که استان سیستان و بلوچستان به دلایل مختلف و فزاینده نیاز بیشتری به رعایت و ایجاد عدالت آموزشی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل دوری از مرکز کشور و کمبود امکانات، سال‌هاست که از برگزاری یک دوره آموزشی خوب محروم است، توضیح داد: پهناور بودن استان و سخت و گران بودن حمل و نقل و البته هزینه‌های بالا و دسترسی محدود به امکانات، مهمترین دلیلی است که باعث می‌شود برای استان سیستان و بلوچستان که یک استان کمتر برخوردار است، از نظر آموزشی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تری در برقراری عدالت آموزشی دارد.

سرپرست انجمن سینمای جوانان زاهدان افزود: استان سیستان و بلوچستان جزو معدودترین استان‌های کشور است که پرواز داخل استانی دارد و این هم به دلیل پهناور بودن آن از نظر مساحتی است و در این شرایط زمانی که تنها یک دفتر انجمن سینمای جوانان، آن هم تنها در زاهدان فعال است و دیگر شهرها از این امکان آموزش محروم هستند، شرایط آموزش را کمی‌ سخت‌تر می‌کند و این طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران باعث می‌شود تا مقداری از سختی آموزش را برای علاقه‌مندان به سینما در این استان کاهش دهد.

خواجه درگی با تاکید بر اینکه نیاز است تا آموزش‌های انجمن سینمای جوانان در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان گسترده شود، تصریح کرد: مرکزیت آموزش در استان، در زاهدان است و برای رعایت در عدالت آموزشی باید این آموزش را به تمام شهرستان‌های استان تسری داد.

وی در پایان عنوان کرد: جوانان استان علاقه‌ دارند که خودشان روایت‌گر استان و شهر خودشان باشند و از اینکه توسط کسانی دیگر در قالب سینما روایت‌ می‌شوند، خوششان نمی‌آید، زیرا بیشتر آن‌ها تصاویر غیر واقعی از مردم استان سیستان و بلوچستان است. عموم فیلم‌هایی که درباره این استان ساخته شده است، متاسفانه مردم این استان را یا قاچاقچی نشان داده است و یا افراد خشن که این مسائل اصلا با واقعیت همخوانی ندارد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *