جستجو

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سومین جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات استان بوشهر با حضور مدیرکل، معاونین مدیرکل و رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در محل دفتر مدیرکل این اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دبیر این جشنواره در خصوص روند برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: سومین جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات که به‌منظور حمایت از توسعه فرهنگ قرآنی و گسترش انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع)با استفاده از ابزار فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید، در بخش دریافت آثار ارسالی شرکت کنندگان در 25 شهریور ماه سال جاری به کار خود پایان داد.

فاطمه کرمپور در خصوص دریافت آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره ملی فیلم آیات قرآنی یک برنامه اثرگذار است که آمار و نتایج حاصله از میزان ارسال آثار و مشارکت مردم، نشان از علاقه همه اقشار جامعه به این جشنواره دارد.

دبیر جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات ادامه داد: به نفر اول هر بخش تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی و نفرات دوم و سوم لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

فاطمه کرمپور در ادامه به بخش ویژه جشنواره که به موضوع “نماز” پرداخته اشاره کرد و عنوان داشت: هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند با تولید یک اثر در این بخش ویژه جشنواره شرکت نمایند.

وی گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی، شناسایی و جلوگیری از مشکلات و ناهنجاری‌ها، توسعه امر به معروف و نهی از منکر و  ایجاد بستر مناسب برای تولید محتوای فاخر در شبکه‌های اجتماعی از اهداف این بخش ویژه جشنواره است.

کرمپور بیان داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و دینی یک وظیفه همگانی است که باید با برگزاری برنامه­‌های متنوع قرآنی، زمینه حضور و تشویق جوانان و نوجوانان را به این حوزه فراهم کرد.

وی در خصوص داوری آثار این جشنواره گفت: برای داوری آثار ارسالی جشنواره به دبیرخانه در مدت مقرر مهلت ارسال آثار 5 داور انتخاب شده که این انتخاب داوران از سوی دبیر هنری این جشنواره صورت پذیرفته است.

کرمپور در خصوص مقایسه برگزاری سومین جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات نسبت به سال‌های گذشته گفت: این جشنواره نسبت به جشنواره های اول و دوم در سال های 94 و 96، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی رشد بی‌سابقه‌ای داشته و آثار ارسالی به جشنواره امسال نیز از محتوای بسیار غنی و افزایش قابل توجه شرکت کنندگان برخوردار است.

وی در خصوص انتخاب دبیر هنری این جشنواره گفت: انتخاب دبیر هنری این جشنواره به دلیل اهمیت بالای این موضوع با توجه به شرایط و سوابق هنری فرد انجام گرفته که سیدرضا صافی که از افتخارات فرهنگ و هنر استان بوشهر بوده پس از بررسی‌های زیاد به عنوان دبیر هنری این جشنواره انتخاب شد.

وی در خصوص انتخاب نفرات برتر این جشنواره، افزود: این آثار با حضور دبیر هنری این جشنواره و 5داور انتخابی از نظر کیفی و کمی  مورد ارزیابی و  بررسی قرار گرفته و پس از انتخاب آثار برگزیده  نفرات برتر این جشنواره اعلام خواهد شد.

کرمپور در خصوص اهدای جوایز نفرات برتر این جشنواره، ابراز داشت: مراسم تجلیل از نفرات برتر این جشنواره طی برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره انجام می‌شود که در صورت امکان این آیین به صورت حضوری و در صورت صلاح دید ستاد کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه گزارش مختصری از روند شروع، تمدید و پایان این جشنواره، گفت: این جشنواره که فراخوان آن در آذر ماه سال گذشته انتشار یافت و پس از دو مرحله تمدید مهلت ارسال آثار به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم از این جشنواره با ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه با حضور 100 درصدی مردم، در 25 شهریور ماه سال جاری در بخش دریافت آثار ارسالی به کار خود پایان داد.

ابراهیم کامران در خصوص بخش‌های مختلف این جشنواره سخن گفت و افزود: بخش های چهارگانه این جشنواره در حوزه فیلم کوتاه، مستند، نماهنگ و انیمیشن بوده که فقط در بخش نماز این جشنواره بیش از 180 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: میزان مشارکت و همکاری استان‌ها و انجمن‌های هنری و سازمان ها در ارسال آثار 100درصدی بوده است.

کامران در پایان ضمن اشاره به موضوعات مختلف این جشنواره، خاطرنشان کرد: این جشنواره با گستره موضوعی فراوان در بخش‌های مختلفی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی، دین، سیاست، اقتصاد مقاومتی و ..برگزار گردید که در بخش نماز و دفاع مقدس آثار بسیار خوبی از نظر محتوی به دبیرخانه ارسال شد.

لازم به توضیح است که این نشست با دستور کار برگزاری نشست خبری و کنفرانس مطبوعاتی در استان و مشخص نمودن آیین اختتامیه جشنواره که پیش از این مقرر بود فروردین ماه 99 برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت استان بوشهر با این ویروس به تعویق افتاد، آئین اختتامیه پس از اعلام شرایط برگزاری از سمت ستاد ملی کرونا برگزار خواهد ‌شد.

گفتنی است که محمدحسین زندویان معاون هنری و سینمایی، آنیتا مظفری معاون فرهنگی و مطبوعاتی، میثم بشکوه مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحمن برزگر دبیر اجرایی جشنواره و فعالان انجمن سینمای جوانان نیز در این نشست حضور داشتند که هر یک با بیان نکات و گزارشاتی در خصوص این جشنواره در خصوص آیین اختتامیه و داوری و انتخاب نفرات برتر این جشنواره به شور نشستند.

 

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *