جستجو
مهدی برزکی، کارگردان فیلم کوتاه داستانی «آبا»:

مهدی برزکی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «آبا» که در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس-یزد حضور دارد، گفت: جشنواره های منطقه ای این امید، آگاهی و انگیزه را می دهد که آیا می توانم فیلمساز موفقی باشم و در جشنواره های بزرگتر دیده شوم یا نه؟

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی برزکی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «آبا» در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس-یزد شرکت دارد. او پیش از این در چندین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره های منطقه ای جوایز بسیاری را کسب کرده است و در برخی از دوره ها به عنوان داور حضور داشته است؛ به بهانه حضور تازه ترین اثر این کارگردان کاشانی با او گفت و گو کردیم.

مهدی برزکی، کارگردان فیلم کوتاه «آبا» در رابطه با حضورش در ادوار مختلف جشنواره منطقه ای گفت: من اولین حضورم در جشنواره منطقه ای به 10 سال پیش و در دوره چهل و هشتم باز می گردد که اولین فیلم پایان دوره فیلمسازی ام  را ساختم و در جشنواو آن سال بهترین اثر جشنواره شد؛ این خود انگیزه‌ای بود که فیلمسازی برای اهمیت بالاتری گرفت. در دوره پنجاه و دوم هم با فیلم مستند «زخم» توانستم جوایز جشنواره را کسب کنم؛ پس از هم در دوره پنجاه و نهم علاوه بر حضور با دو اثر مستند و داستانی، عضو هیئت داوران بخش فیلمنامه هم بودم و جشنواره در کاشان برگزار شد.

وی در رابطه با تازه ترین اثر سینمایی خود اظهار داشت: دو سال است که فیلم «آبا» را آماده نمایش کردم، سال گذشته در چندین فستیوال خارجی حضور داشته و این اولین حضور در یک جشنواره داخلی است.

برزکی با تاکید بر ارزش بالای جشنواره های منطقه ای برای فیلمسازان جوان گفت: ارزش جشنواره منطقه ای برای من از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بیشتر است، چراکه در فضای شهرستان که به لحاظ امکاناتی و حضور آثار حرفه ای فرآیند تهران را ندارند فیلم خودت را اکران می کنی و فرصتی خوب برای محک خوردن در یک سطح محدود تر را داری و هر نتیجه ای حاصل شود باعث سرخوردگی نمی شود وجشنواره های منطقه ای این امید، اگاهی و انگیزه را می دهد که آیا می توانم فیلمساز موفقی باشم و در جشنواره های بزرگتر دیده شوم یا نه؟، در این جشنواره فیلم دیده می شود، روی پرده می رود و داوری می شود و برخی اشتباه های قابل اصلاح را می توانی برای اکران های بعدی اصلاح کنید.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: برای حضور در جشنواره منطقه ای نیاز نیست که حتما فیلمساز خارق العاده ای باشی، همین که در چنین فضایی حضور داشته باشید خیلی شناخت نسبت به سینمای خودت پیدا می کنی و مورد ارزیابی قرار می گیری و در کنارش با دیدن دیگر آثار خودت را مقایسه می کنی، به همین دلیل است که می گویم وقتی ازمنطقه ای شروع می کنید و بعد به فیلم کوتاه تهران می روید یک پروسه ای را طی کرده اید که دیگر می دانید چگونه باید در یک جشنواره بین المللی حضور پیدا کنید.

برزکی در پایان با اشاره به برگزاری مستمر جلسات پیچینگ گفت: من خودم عضو شورای پیچینگ استان اصفهان بودم، در دوره های قبلی پیچینگ اینگونه نبود و اهمیت دادن به پیچینگ باعث می شود که میزان خطاهای یک فیلمساز به شدت کاهش پیدا کند و عیار فیلمساز مشخص می شود و این روند مستمر می تواند به بالابردن کیفیت آثار کمک بسیار زیادی کند.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *