جستجو

سیدوحید حسینی‌نامی از حضور تازه‌ترین اثر خود با عنوان «سرسام» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد و این رویداد را معتبرترین رویداد حوزه فیلم کوتاه دانست.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سیدوحید حسینی‌نامی، کارگردان فیلم کوتاه «کل به جزء»، جشنواره فیلم کوتاه تهران را جدی‌ترین رویداد این عرصه خواند و در این باره گفت: در این موضوع شکی نیست که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مهم‌ترین رویداد سینمای کشور در این عرصه است.

او افزود: به نظر نمی‌رسد که در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران میان قشر جوان، میل به فیلمسازی وجود داشته باشد. این مسئله را می‌توان از تعداد فیلم‌هایی که به جشنواره می‌رسد، دریافت. بنابراین فیلم کوتاه تهران به عنوان مهم‌ترین و معتبرترین رویداد کشور در عرصه فیلم کوتاه به شمار می‌رود که فیلمسازان در ژانرهای مختلف مستند، انیمیشن، داستانی و … دوست دارند، در آن حضور یابند.

کارگردان فیلم «خاطرات مخدوش یک جاده»، گستردگی جشنواره فیلم کوتاه تهران را یک نیاز دانست و در این باره بیان کرد: طی ۱۵ سال گذشته که من از نزدیک شاهد برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بودم، دیدم که این جشنواره از شکل کوچکی که مربوط به نمایش آثار مربوط به سینمای جوان بود، عبور کرد و به شکل امروزی گسترده شد به همین خاطر همه گروه‌های فیلم کوتاه شامل فیلم‌های آزاد، وابسته، انجمن و … را پوشش می‌دهد.

حسینی نامی تصریح کرد: بدیهی است، گستردگی امروز جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و اعتبار و وسعتی که یافته، نیازمند توجه به برخی از مسائل زیرساختی است. همان‌طور که می‌دانید، در این عرصه و برای برگزاری جشنواره، چالش‌هایی وجود دارد که از جمله آن‌ها مشکلات زیرساختی است.

او ادامه داد: زمانی که می‌گوییم بالغ بر ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال شده، نشان می‌دهد که این رویداد نیازمند ساز و کار جدی‌تری است به همین خاطر نیاز است که در این راستا نیروی انسانی بیشتر و دبیرخانه فعال‌تری را در طول سال شاهد باشیم تا جشنواره بتواند پاسخگوی تمام فیلم‌سازان این عرصه باشد البته جشنواره نیز تلاش خود را در راستای این امر همواره انجام داده، همین امر نیز سبب شده که جشنواره، صاحب کرسی و اعتبار مناسبی بین هنرمندان و فیلم‌سازان داخلی و حتی جشنواره‌های خارجی شود.

این کارگردان فیلم کوتاه، رویکرد جشنواره فیلم کوتاه تهران را بی‌ثبات دانست و اظهار کرد: همه جشنواره‌های بین‌المللی از کوچک گرفته تا رویدادهای بزرگ رویکرد و اهداف مشخصی دارند به نحوی که شرکت‌کنندگان به خوبی می‌دانند که این جشنواره‌ها چه خط مشی‌ای را دنبال می‌کند.

حسینی نامی خاطر نشان کرد: همه جشنواره‌ها دارای اهداف و رویکردهای مشخصی هستند اما متأسفانه ما در جشنواره فیلم کوتاه تهران شاهد این رویکرد مشخص نیستیم زیرا سیاست ما در تمام امور فرهنگی و نه فقط بخش فیلم کوتاه همواره وابسته به مدیران است به همین خاطر با تغییر یک مدیر نه تنها محل برگزاری و شکل اجرایی بلکه سیاست‌گذاری‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شود.

او با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان و دوستداران فیلم کوتاه از این جشنواره گفت: چند سالی هست که جشنواره فیلم کوتاه تهران، با استقبال گسترده مردم مواجه می‌شود بنابراین صرفاً تخصیص یک پردیس به این امر پاسخگوی نیاز مردم نیست و ضروری است که برای این دوره از جشنواره فکر مشخصی داشته باشیم البته این مشکل تنها مختص فیلم کوتاه تهران نیست و تمام جشنواره‌ها را شامل می‌شود زیرا ما اساساً فضایی با امکانات مناسب جهت فیلم کوتاه نداریم.

این هنرمند بیان کرد: شاید لازم باشد که در این دوره جشنواره، از چند پردیس در بخش‌های مختلف شهر استفاده شود تا علاوه بر شهر، محلات تهران نیز با این رویداد مهم فرهنگی رو به رو شوند.

حسینی نامی درباره برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پیشنهاد داد: فکر می‌کنم تبدیل شدن فضای جشنواره فیلم کوتاه تهران به محلی برای لذت بردن هنرمندان و تبادل آراء و افکار آنان یک نیاز مبرم است زیرا این مسئله می‌تواند در رشد عرصه فیلم‌سازی بسیار مؤثر واقع شود.

او از حضور فیلم کوتاه «سرسام»در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: «سرسام» فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای است که نخستین تجربه مشترک من در کارگردانی و فیلمنامه نویسی است.

این کارگردان ادامه داد: در این اثر من به همراه برادرم نوید حسینی نامی، کارگردانی و فیلمنامه نویسی را  انجام داده‌ایم. فیلمبرداری این اثر که در اطراف تبریز فیلمبرداری شده، ۶ ماه زمان برده است. یوسف دریادل و محدثه حیرت بازیگر این فیلم هستند که با تهیه‌کنندگی موسسه فیلم‌سازی ارک فیلم تبریز اجرا شده است.

براساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

فراخوان این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *