جستجو
مهدیه سادات محور خبر داد

مهدیه سادات محور دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا هدف مهم برگزاری این رویداد را بسترسازی برای ایجاد اتحادیه مشترکی از فیلمسازان با تاکید بر نقش موثر زنان در خانواده دانست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این رویداد با محوریت موضوع زنان و خانواده تابستان امسال برگزار خواهد شد. مهدیه سادات محور تهیه‌کننده و کارگردان که دبیری نخستین دوره این رویداد سینمایی را برعهده دارد، درباره اهداف این جشنواره بیان کرد: فراخوان جشنواره بین‌المللی طی دو ماه گذشته در اختیار مراکز و سازمان‌های فرهنگی و هنری قرار گرفت و علیرغم انتظار با توجه به پیش رو داشتن نخستین دوره و همچنین موضوعی بودن رویداد استقبال خوبی نیز از جشنواره تا به اینجای کار صورت گرفته است.

وی درباره اهداف برگزاری جشنواره بین المللی حوا افزود:این جشنواره به منظور تقویت جریان گفتمان‌ فرهنگی- رسانه‌ای خانواده محور به عنوان یک گفتمان جهان شمول و فراگیر در سطح دنیا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد برگزار می شود و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری متعددی نیز در این مسیر همراه‌مان هستند.
شناسایی، آشنایی، تحکیم روابط و پاسداشت استعدادها و جریان‌های فعال سینمایی که در ایران و سرتاسر دنیا در حوزه زنان و خانواده اقدام به فیلمسازی می‌کنند، هم از دیگر اهدافی است که نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در دستور کار خود قرار داده است تا بتوان زمینه‌های شکل‌گیری بستری برای ایجاد یک اتحادیه مشترک از فیلمسازان با محوریت نقش موثر زنان و خانواده در جامعه ایجاد کرد.
محور درباره بخش‌های جشنواره نیز توضیح داد: جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی و در در قالب‌ فیلم‌های بلند داستانی، فیلم‌های کوتاه داستانی و فیلم‌های‌مستند میزبان آثاری با محوریت مباحث و موضوعات زنان و خانواده خواهد بود.
این فیلمساز عنوان کرد: به جهت برگزاری اولین دوره این جشنواره در نظر داریم تا امکان حضور برای عموم فیلمسازان و علاقه‌مندان را فراهم کنیم و تاکنون همراهی و استقبال خوبی از طریق موسسات و مجموعه‌های فرهنگی و سینمایی صورت گرفته است و جمع‌بندی نهایی برای دریافت آثار تا پایان خرداد ماه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی عمدتا فیلمسازان و آثاری در این دوره از جشنواره شرکت خواهند داشت که پیش از این موضوعات زنانه یا خانواده محور را دنبال کرده‌اند تا انشالله بتوانیم با تجمیع بخش عمده‌ای از فیلم‌ها در این حوزه و همچنین جلب توجه مخاطبان و نگاه‌ها به اهمیت جایگاه زنان در خانواده و اجتماع راه را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد در دوره‌های آتی و تثبیت ارزش‌های والای خانوادگی و اعتلای جایگاه و کارکردهای این نهاد اجتماعی هموارتر کنیم.
محور در پایان گفت: فعالیت‌های دبیرخانه‌ای این جشنواره از طریق انجمن سینمای جوانان ایران در حال انجام است و تا پایان خردادماه امسال گردآوری و پذیرش آثار ادامه خواهد داشت.
گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جزییات بیشتر درباره نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به سایت این جشنواره مراجعه نمایید.
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *