جستجو

سید مهدی موسوی، عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره منطقه‌ای کاشان:

جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان مرکز استعدادیابی هنرمندان جوان کشور است

در سینمای بلند وجود انگیزه‌های مالی و موضوعات اغلب خنثی باعث شده است تا تهیه‌کنندگان سینما نسبت به اث گذاری این هنر – صنعت در جامعه و بیان مسائل و مشکلات آن رغبتی به مراتب کمتری داشته باشند و اولویت آنها بازگشت سرمایه باشد و اکنون به نظر می‌رسد سینمای گیشه جایگزین سینمای اندیشه شده است. در این میان فیلم کوتاه به مراتب از جایگاهی متفاوت‌تری برخوردار است، انگیز‌ه‌های هنری و دغدغه‌های فردی این امکان را به فیلم‌ساز ‌می‌دهد تا بتواند تجربیات مستقلی که منشاء به کارگیری خلاقیت و نوآوری می‌باشد را از طریق فیلم کوتاه به منصه ظهور بگذارد و این امکان باعث بروز استعدادهایی می‌شوند که می‌توانند مسیر جدیدی را برای آینده سینمای کشور رقم بزنند.

در سینمای کوتاه به دلیل ایجاز، فرصتی‌است تا با آن بتوان هر ژانر و مضمونی را در دستیابی به زبانی مستقل تجربه و آن را خارج از سینمای بلند در معرض مخاطب قرار داد. نگاه جسورانه به مسائل جامعه و بی‌پروایی در اجرا، فیلم کوتاه را تبدیل به جایگاهی مناسب برای جسارت و بروز خلاقیت در جوانان کرده است و در این مسیر انجمن سینمای جوانان ایران توانسته پذیرای هنرمندان جوان کشور در حوزه فیلم کوتاه باشد.

اکنون نزدیک به ۶۰ دوره برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، فیلم‌سازان جوان توانسته‌اند تا با به خدمت گرفتن موضوعات مختلف در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی در سال‌های اخیر در بستر اندیشه‌ها و احساسات انسانی قدم برداشته و مفاهیم اخلاقی و عمیق انسانی را با سایر فرهنگ‌ها و مردمان به اشتراک بگذارند و ویژگی‌های خاص و مستقل سینمای ایران را معرفی نمایند. در این میان جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان، بهترین فرصت برای استعدادیابی هنرمندان جوان و آشنایی مدیران فرهنگی جهت تبادل اندیشه‌ها با فیلم‌سازان و انتقال تجربیات آنان است. انجمن سینمای جوانان ایران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با همکاری شهرداری کاشان و انجمن سینمای جوانان دفتر کاشان اهتمام به برگزاری پنجاه ونهمین جشنواره منطقه سینمای جوان در شهر کاشان کرده‌اند تا با برنامه‌ریزی منسجم و کارشناسانه  فرصتی برای ارائه آثار هنرمندان، برگزاری نشست‌های آموزشی، تحلیل فیلم‌ها و افزایش دانش سینمایی هنرمندان و هنرجویان باشد.

این نکته نیز یادمان نرود که سینما، پلی است برای عبور از جغرافیای مختلف جهت نزدیک کردن انسان‌ها و فرهنگ‌ها به یکدیگر.

 برای تمام هنرمندان عرصه فیلم کوتاه که در پنجاه ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان کاشان حضور خواهند داشت، آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *