جستجو
یک کارگردان حاضر در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس- یزد:

علی دارایی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «آرامگاه» که در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس-یزد حضور دارد، گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان می‌تواند با توجه به ظرفیت استان‌های مختلف، آن‌ها را متولی اصلی هر ژانر کرده تا تنوع تولیدات را بیش از پیش ارتقا دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی دارایی فیلمساز سینمای کوتاه با فیلم کوتاه «آرامگاه» در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس-یزد شرکت دارد. او پیش از این فیلمش را به جشنواره‌های داخلی نهال، سایه و… فرستاده و جوایزی را نیز دریافت کرده است. «آرامگاه» همچنین در جشنواره‌های فیلم مذهب روز ایتالیا و داکای بنگلادش و دو جشنواره ورودی اسکار نیز حضور داشته و ۱۵ حضور بین‌المللی را رقم زده است.

دارایی درباره فیلم خود توضیح داد: «آرامگاه» درباره زنی جوان است که نوزاد چند روزه او هنگام خفه می‌شود و حالا این زن جوان می‌خواهد دخترش را به خاک بسپارد و چون همسرش فراری است، این بچه شناسنامه ندارد و زن جوان را در کفن و دفن آن با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی درباره ایده این فیلم نیز بیان کرد: نویسنده این فیلم مجید حلوایی است و داستان اقتباس از یک اثر یا برگرفته از یک رویداد واقعی نبوده است.

این فیلمساز جوان در پایان درباره اهمیت برگزاری دوباره جشنواره‌های منطقه‌ای فیلم کوتاه به همت انجمن سینمای جوانان ایران‌گفت: برگزاری این جشنواره‌ها به ویژه از این جهت مهم و‌جذاب است که فرصتی را فراهم می‌کند که در کنار جشنواره‌های ملی و گسترده‌تر به لحاظ دربرگیری رقابت میان فیلمسازان شهرستان‌ها نیز عادلانه‌تر باشد. همچنین به جهت تاکید انجمن سینمای جوانان ایران بر ژانر این جنس فیلم‌ها در این رویدادها پررنگ‌تر شده و تولیدشان رونق می‌گیرد، زیرا شاهد هستیم که فیلم‌های کوتاه در سال‌های اخیر عمدتا به فضاهای شهری مربوط می‌شوند اما فیلمسازان شهرستان‌ها خواسته یا ناخواسته به سراغ ژانرها رفته‌اند مثلا در بندرعباس فیلم‌های ژانر وحشت یا مربوط به خرافه‌ها زیاد تولید می شود یا در بوشهر فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس تولید زیادی دارند. این اتفاق می‌تواند با توجه به ظرفیت استان‌ها و با یک سیاست‌گذاری درست هر ژانر را در یک منطقه برجسته کند و‌نتیجه و‌خروجی آن به جشنوار‌ه‌های ملی و بین‌المللی فیلم کوتاه کشورمان از جمله جشنواره تهران نیز برسد و در آن نمایان شود.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *