جستجو

جزئیات «دوره جامع عکاسی» که جدیدترین دوره آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران است، تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «دوره جامع عکاسی» انجمن سینمای جوانان ایران که تازترین دوره جامع آموزشی انجمن است، در راستای برنامه‌­های راهبردی انجمن سینمای جوانان ایران، برای بازه زمانی 6 ماهه و در سه گام آموزشی برنامه‌ریزی شده است.

این دوره برای استعدادیابی، آموزش حرفه‌ای و جذب نیروی متخصص حوزه عکاسی به بازار کار، طراحی و تدوین شده است؛ «دوره جامع عکاسی» یکی از مهم­‌ترین نیازهای پایه‌ای در شناخت عکاسی به عنوان رشته‌ای مهم و معاصر در کشورمان ایران است.

اسماعیل عباسی، فرهاد سلیمانی، مجید ناگهی، مهدی وثوق‌نیا و سعید پوراسماعیلی نیز اعضای دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران و سیاست‌گذار این «دوره جامع آموزشی» هستند.

«دوره­ جامع عکاسی» انجمن سینمای جوانان ایران با تمرکز بر نظام کارگاهی طراحی شده است و هدف آن اشتغال حرفه‌­ای جوانان در حوزه­ عکاسی است. تفاوت این دوره با تک­‌درس­‌های عکاسی، مجموعه‌­ای بودن دروس مورد نیاز هنرجو برای حرفه‌­ای شدن و جذب در بازار کار است.

از این نظر، «دوره جامع عکاسی» مانند «دوره­ فیلم‌­سازی هفت ماهه» است و به ­صورت تعاملی توسط یک مربی اصل، حداقل دو مربی تخصصی و سه استاد مهمان برنامه‌ریزی شده است.

این 240 ساعت آموزش تئوری، عملی و کارگاه تخصصی است که در مدت 6 ماه در سه گام ­(هر گام 2 ماه)، هفته‌ای سه جلسه حضوری و مجازی ارائه می­‌گردد و در پایان دوره نیز، هنرجویان با انتخاب شاخه مورد علاقه­ خود از بین شاخه­‌های عکاسی، به مدت یک ماه فرصت خواهند داشت تا زیر نظر استاد اصلی دوره، پروژه پایانی خود را برای دریافت گواهی‌نامه ارائه کنند.

آموزش‌­های تخصصی این دوره شامل موارد زیر خواهد بود:

آموزش فنی و تئوریک عکاسی پایه تا پیشرفته

عناصر بصری تصویر و معانی دیداری

نور و کارکردهای تخصصی آن در عکاسی

شاخه‌­ها و گرایش‌­های عکاسی

درک مفهوم خلاقیت در عکاسی و استفاده از خلاقیت در ایده­‌پردازی

روش­‌های ادیت عکس در نرم افزار فتوشاپ

روش­‌های نقد و تحلیل عکس

جنبش‌­های عکاسی

روش‌­های عرضه و نمایش عکس

تولید مجموعه عکس

کارگاه­‌های تخصصی در شاخه‌­های عکاسی

انجام پروژه­ی پایانی در یکی از شاخه­‌های عکاسی

زمان­‌بندی شروع و پایان دوره­ جامع عکاسی

از تمامی پروژه­‌های پایانی هنرجویان نمایشگاه مجازی عکس برگزار می‌­شود و دفاتر که متقاضی برگزاری نمایشگاه حضوری در گالری عکس انجمن سینمای جوانان ایران در ستاد مرکزی هستند می­‌توانند درخواست خود را به معاونت آموزش ارسال کنند، همچنین برترین پروژه‌­های عکاسی شده هنرجویان به آژانس عکس ایران معرفی می‌­شوند.

در گام اول، درس «عکاسی پایه» دو جلسه در هفته برگزار می­‌شود و درس «مبانی هنرهای تجسمی و خلاقیت»، یک جلسه در هفته، که دو جلسه آن در گام دوم به اتمام می‌رسد.

گام دوم نیز دروس «شاخه‌­های عکاسی»، «کارگاه نور» و «لابراتوار دیجیتال» هر کدام در یک جلسه در هفته و همچنین «کارگاه­ شاخه­‌های عکاسی 1، 2 و 3» در خارج از دفتر، با حضور مربی اصلی اما توسط استاد کارگاه­ شاخه‌­های عکاسی برگزار می‌­گردد.

در گام سوم نیز دروس «عرضه و نمایش عکس» و «جنبش­‌های عکاسی» به دلیل تکالیف عملی، یک هفته در میان تشکیل و دروس «تجزیه، تحلیل و نقد عکس» و «کارگاه عکاسی» هر هفته یک جلسه برگزار خواهد شد.

زمان نام‌نویسی این دوره جامع که در تمامی دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور برگزار خواهد شد، به‌زودی اعلام می‌شود تا علاقه‌مندان برای حضور در این دوره، اقدام‌های لازم را انجام دهند.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *