جستجو

فیلم‌ کوتاه «یک اتفاق کوچک» ساخته‌ سیدمرتضی سبزقبا جایزه‌ بهترین فیلم جشنواره‌ بین‌المللی فیلم  Job Film Days ایتالیا را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در اختتامیه‌ این جشنواره پیام تصویری سیدمرتضی سبزقبا برای تماشاگران به نمایش درآمد و سپس جایزه‌ اول بهترین فیلم  دوره نخست  جشنواره بین‌المللی Job Film Days  به سیدمرتضی سبزقبا تعلق گرفت.

 

«میمو کالوپرسی» فیلمساز مشهور ایتالیایی که هم به عنوان داور و هم به عنوان فیلمساز در جشنواره‌ی کن حضور داشته است ریاست هیئت داوران این جشنواره را برعهده داشته است. او در آئین اختتامیه‌ این جشنواره درباره‌  فیلم «یک اتفاق کوچک» نظرش را این‌گونه ابراز کرد: من شیفته‌ ساده و بی‌پیرایه بودن فیلم «یک اتفاق کوچک» هستم و این ویژگی فیلم برای من و دیگر اعضای هیئت داوران جشنواره بسیار ارزشمند است.

متن بیانیه‌ هیئت داوران در مورد  فیلم‌ کوتاه «یک اتفاق کوچک» نیز به ‌این شرح است: یک فیلم کوتاه که باعث می‌شود با رویای سینما کنار بیاییم. یک کارگر، یک آپاراتچی، یک سرایدار کار خود را به یک معجزه تبدیل می‌کند؛ در یک فیلم و زندگی قهرمان می‌شود. جایزه‌ی اول سزاوار کارگردانی است که به کار خود اعتقاد دارد و آن را با توانایی و حساسیتی کمیاب انجام داده است

لازم به ذکر است که در  دوره نخست  جشنواره Film Days   30 فیلم از سراسر جهان ا هم به رقابت پرداختند.

عوامل تولید این فیلم کوتاه عبارتند از:

کارگردان، نویسنده، تصویربردار، تدوین‌گر، طراح پوستر: سیدمرتضی سبزقبا، صدابردار نریشن: محمد زربخش،  صداگذار: حسین قورچیان، عکاس و مجری طرح: حمید تجلی‌فرد، تیتراژ: حجت کایدخورده، مترجم انگلیسی: سیدعزیز رودبندی، مترجم ایتالیایی: سیدرضی طبیب، با همکاری: نادر سعادتی، فرد رئیس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، با حضور: مجید اردلان، علی قاسمی، تهیه‌کننده: سیدرضا سبزقبا.

لازم به ذکر است که در آئین اختتامیه‌ی این جشنواره 3 فیلم به ترتیب به عنوان بهترین فیلم اول، بهترین فیلم دوم و بهترین فیلم سوم جشنواره توسط هیئت داوران معرفی شدند و جوایز نقدی جشنواره را دریافت کردند. این جشنواره از 21 تا 23 سپتامبر 2020 میلادی مطابق با 31 شهریورماه تا 2 مهرماه 1399 هجری‌خورشیدی در شهر تورین کشور ایتالیا برگزار شد.

 

 

 

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *