جستجو
پایان خوش اردوی فیلم‌سازی همدان؛

 

سه فیلم کوتاه «کلاف»، «مادر، بیل، بیل» و «آدمخوار» روز گذشته 7 مردادماه 1401 همزمان با اختتامیه دومین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» در همدان به نمایش درآمد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز گذشته جمعه 7 مرداد 1401 اختتامیه دومین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» با اکران سه فیلم کوتاه تولیدی به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان همدان، با حضور هنرجوها، استادان راهنمای گروه‌ها شهرام مکری (در ژانر رازآلود)، داریوش غریب‌زاده (در ژانر ملودرام) و علی ملاقلی‌پور (در ژانر کمدی)، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سعید پوراسماعیلی معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران و حبیب‌الله حیدری مدیر انجمن سینمای جوانان استان همدان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این رویداد، سه فیلم کوتاه تولیدی در سه ژانر متفاوت که هر کدام به مدت یک هفته و با حضور سه گروه پنج نفره و همراهی استاد مربوطه ساخته شده بود، به نمایش درآمد.
فیلم کوتاه «آدمخوار» به کارگردانی و نویسندگی دیانا حیدری، روژان عجیمان، سپیده فرهادی، علی ترک زبان ویزدان باقری و با هدایت شهرام مکری در ژانر رازآلود، فیلم کوتاه «مادر، بیل، بیل» به کارگردانی و نویسندگی سهیل امیری، پوریا سیمین‌پور، امیرحسین سلیمی، محمدرضا قمری و امیرحسین مهماندوست، زیر نظر علی ملاقلی‌پور در ژانر کمدی و فیلم کوتاه «کلاف» به کارگردانی و نویسندگی علی اقتصاد، مجتبی گمار، امیررضا اکبریان، پژمان نجفی‌پور، رضوان شجاعی‌فر با همراهی داریوش غریب‌زاده در ژانر ملودرام، سه فیلم تولید شده در این دوره آموزشی بودند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان همدان در این مراسم، ضمن خداقوت به فیلم‌سازان جوان و استادان این اردو اظهار کرد: از هفته پیش به محض ورود میهمانان به استان همدان، جلسه معارفه برگزار شد و طرح‌ها و ایده‌های فیلم‌سازان شکل گرفت و نهایتاً طرح‌های منتخب تحت سرپرستی، هدایت و راهبری هر سه استاد دوره، در دو روز کامل شد.
حبیب‌اله حیدری افزود: طی سه روز فیلم‌برداری سخت و فشرده در قالب سه تیم، خوشبختانه سه فیلم کوتاه تولیدی امروز آماده نمایش هستند؛ درانجمن سینمای جوانان، مبنای کار صرفا در آموزش تئوری نیست بلکه در کنار آن به مسائل عملی نیز پرداخته می‌شود که در نوع خود برای جوانان بسیار مثمرثمر است و این آموزش عملی به انتقال تجربه و بالا رفتن کیفیت آثار سینمایی منجر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه بخشی از بزرگان سینما کارشان را از انجمن سینمای جوانان شروع کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هم اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا مدرک انجمن سینمای جوانان ایران معتبر است و امیدوارم که آموزش‌های انجمن به تولید بهترین آثار سینمایی ختم شود.

عالیه هاشمی مدیر آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، سید محمدرضا جوادی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حیدر جمشیدی مدیر دفتر تویسرکان، امید وفایی مدیر دفتر ملایر و کامران رضایی مدیر دفتر کرمانشاه از دیگر حاضران در این اختتامیه بودند.

در پایان این مراسم و پس از اکران هرسه فیلم «کلاف»، «مادر، بیل، بیل» و «آدمخوار» از سوی انجمن سینمای جوانان همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از استادان دوره قدردانی شد و به پانزده فیلم‌ساز جوان نیز گواهی شرکت در دومین اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» اعطا شد.

 

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *