جستجو

امیر توده روستا معتقد است مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» هر کدام‌شان می‌توانند برای مخاطب نگاه جدیدی از یک موقعیت و قصه را به نمایش بگذارند و مخاطب نیز مطمئناً ناراضی از سالن سینما بیرون نخواهد رفت.

امیر توده روستا نویسنده و کارگردان سینما که این روزها در حال ساخت یک فیلم سینمایی است، درباره مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» که در سینماهای هنروتجربه روی پرده است و ارزیابی این مجموعه فیلم‌های کوتاه به ایسنا گفت: مجموعه فیلم‌های کوتاهی که در قالب «وضعیت قرمز» روی پرده رفتند، خیلی فیلم‌های خوبی هستند و دوست‌شان دارم. این فیلم‌ها را در ادوار مختلف جشنواره فیلم کوتاه تهران آنها را دیده بودم و چون آنها را قابل قبول می‌دانستم، در مراسم افتتاحیه و اولین اکران آنها نیز حاضر شدم.

وی درباره موفقیت بسته فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» نیز بیان کرد: فیلم‌های کوتاه «صحنه»، «بی ریختی»، «دم اژدها»، «شوفر» و «سور بز»، فیلم‌هایی هستند که هر کدام‌شان می‌توانند برای مخاطب نگاه جدیدی از یک موقعیت و قصه را به نمایش بگذارند، به همین دلیل اگر مخاطب به سالن سینما بیاید، مطمئناً ناراضی بیرون نخواهد رفت.

توده روستا در پاسخ به اینکه اکران مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه به صورت فیزیکی یا آنلاین، چقدر به اکران و دیده شدن فیلم کوتاه کمک می‌کند، اظهار کرد: واقعیت این است که برای فیلم کوتاه همیشه با محدودیت مخاطب مواجه بوده‌ایم و به اعتقاد من هر مدلی از اکران چه به صورت فیزیکی و چه به صورت آنلاین در پلتفرم‌های مختلف و هم اکران‌های جشنواره‌ای، مخاطب خاص خودشان را دارند. این موضوع از قدیم به همین منوال بود که فیلم کوتاه مخاطب ویژه خودش را دارد و مخاطب انبوهی ندارد و فکر هم نمی‌کنم بچه‌های فیلمساز کوتاه به دنبال مخاطب انبوه باشند، چراکه معتقدیم مخاطب خاص فیلم کوتاه و علاقمندان به فیلم کوتاه باید این نوع از فیلم‌ها را دنبال کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: فیلمسازهای کوتاه برای اینکه به این نقطه برسند، تمام تلاش‌شان را می‌کنند، حال می‌خواهد این اکران‌ها به صورت فیزیکی در «هنروتجربه» اتفاق بیفتد یا اکران آنلاین باشد یا جشنواره‌ای.

این فیلمساز همچنین بیان کرد: البته این انواع اکران، در ذات خود، تفاوت دارند اما منظورم این است چون طیف مخاطب‌های فیلم کوتاه به نسبت سینمای بدنه، زیاد نیست به همین دلیل مخاطب فیلم کوتاه خودش انتخاب می‌کند که از کدام زاویه، فیلم‌های کوتاه را ببینند.

توده روستا در پایان تاکید کرد: اگر این شرایط در کشور ما فراگیر شود که فیلم‌ها وارد همه چرخه‌های نمایشی شوند، می‌توان گفت که اغلب علاقمندان به فیلم کوتاه، هیچ فیلمی را از دست نخواهند داد و به راحتی بتوانند همه فیلم‌ها را ببینند.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *