جستجو
فرزین محدث در حاشیه حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران:

فرزین محدث، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در حاشیه حضور در سی‌‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: تنوع ژانر می‌تواند تجربه‌های جدید را وارد سینمای حرفه‌ای کند.

 

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از ایرنا، فرزین محدث، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در حاشبه حضور و تماشای آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره آثار حاضر در جشنواره گفت: گاهی احساس می‌کنم جنسی از فیلمسازی وجود دارد که گویا فرم در آن مهم‌تر از مضمون و محتوایی است که درباره آن صحبت می‌شود. گویا یک ایده اجرایی داریم و می‌خواهیم فیلمنامه را وارد آن ایده اجرایی کنیم که گاهی ممکن است درست و گاهی به شدت غلط باشد.

 

وی افزود: گاهی در آثار دغدغه کاراکتر را نمی‌فهمیم؛ می‌دانیم در یک زمان محدود قرار است با کاراکتر آشنا شویم، با موقعیت دراماتیک آن درگیر شویم و باید تاثیرش را بر مخاطب بگذارد. هم در کار فیلمسازان حرفه‌ای و هم فیلمسازان نسل جدید، جایگاه دوربین، حرکت، میزانسن، رنگ‌پردازی و فضاسازی خوب را می‌بینیم اما گویا کاراکتر را دریافت نمی‌کنیم و فقط شمایل زیبا می‌بینیم. در مورد چند فیلمی که در جشنواره فیلم کوتاه دیدم، می‌توانم بگویم فقط شمایل زیبا بود. فرم‌های خوبی بودند ولی گاهی درگیر کاراکتر نمی‌شدیم.

 

وی افزود: کار کردن اولین فیلم کوتاه بسیار سخت و مهم است. سال گذشته این شانس را داشتم که در کارگاه‌های شهرام مکری شرکت کنم و او جمله‌ای داشت که می‌گفت اولین فیلم (چه فیلم کوتاه و چه فیلم بلند) مهم‌ترین فیلم شماست؛ این موضوع ساده نیست. برای فیلم اول باید تمام تلاش خود را به کار گیرید، حتما ایراداتی وجود دارد که بعدا برطرف می‌کنید.

 

بازیگر سریال تلویزیونی «بچه مهندس» با بیان اینکه ساخت فیلم کوتاه بسیار مهم‌تر از فیلم بلند است، ادامه داد: در فیلم کوتاه و در زمان کم باید کاراکتر خود را معرفی کنید، فضاسازی را باید به مخاطب خود به درستی القا کنید، در حالی که زمانتان کم است باید موقعیت‌های دراماتیک را نشان دهید و دغدغه اجتماعی داشته باشید. اینکه می‌خواهیم حرف بزرگی در فیلم بزنیم مهم نیست؛ مهم این است که آیا معضلی که می‌خواهیم درباره آن حرف بزنیم دغدغه ما و جامعه مان است یا خیر.

 

وی درباره اهمیت تنوع ژانر در آثار سینمای کوتاه گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران جایگاه خاصی بین فیلمسازان دارد و از میان این افراد، فیلمسازان آینده سینمای ایران بیرون می‌آیند و باید مسیر آینده فیلمسازی سینمای ایران را به وجود بیاورند. سینمای ایران از یک جنس، تفکر و خاستگاه نیست و تنوع می‌خواهد. سینمای ملی یعنی همه ژانرها و مضامین در جشنواره حضور داشته باشند. در این مسیر نیز اگر شکست و اشتباهی باشد خوب است؛ چرا که تنها جایی که شکست باعث پیروزی، خلاقیت و رشد می‌شود، هنر است. سینما هم جزو هنر است، از شکست می‌توانیم برای خلق تجربه درخشان‌تری استفاده کنیم. از این رو، تنوع ژانر خوب است و می‌تواند تجربه‌های جدید را وارد سینمای حرفه‌ای کند.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار دوشنبه ۲ آبان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان می‌دهد.

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *