جستجو
آذرپندار در زنجان تآکید کرد:

 

دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در زنجان میزبان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره انجمن و همراهان شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  روز یکشنبه 12 تیرماه، مهدی آذرپندار مدیرعامل به‌همراه سعید پوراسماعیلی معاون آموزش و پژوهش و طیبه فلکیان معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان در سفر یک روزه به زنجان و حضور در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با امراله حسنی  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان دیدار کردند.

در این دیدار که لیلا بیگلی مدیر انجمن سینمای جوان دفتر زنجان و ابراهیم  قاسمی معاون سینمایی و سمعی و بصری اداره کل ارشاد زنجان نیز حضور داشتند، درخصوص همکاری‌های مشترک جهت برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای، برگزاری اردوی فیلم‌سازی و افزایش بودجه تولید فیلم دفتر زنجان گفت‌و‌گو شد.

در ادامه و در دیدار این هیأت با اعضای شورای اسلامی شهر زنجان که با حضور سینماگران زنجانی استاد محمود نظرعلیان،  استاد اکبر اوصانلو، جمشید بهمنی و ساسان قجر، صورت گرفت، آذرپندار با اشاره به وجود 58 دفتر این انجمن در نقاط مختلف کشور ذکر کرد: چرخه موجود در این مدرسه چرخه کاملی است که با آموزش شروع شده و در پایان با تولید یک فیلم تمام می‌شود و در طول این چرخه هنرجویان مورد حمایت انجمن قرارمی‌گیرند. انجمن 250 هزار فارغ‌التحصیل دارد و از 22 فیلم شرکت کننده در جشنواره چهلم فیلم فجر 9 فیلم توسط هنرجویان سابق و یا فیلم‌سازان همکار با انجمن ساخته شده بود.

 

وی جشنواره فیلم کوتاه را یکی از معتبرترین جشنواره‌های منطقه عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته 6400 فیلم در حوزه بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده که به نوبه خود کم نظیر است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تاکید بر احیای آفرین‌واره عاشورایی خاطر‌نشان کرد: این جشنواره که مختص مناسک حسینی و مراسم حسینیه اعظم است، یک ارودی فیلم‌سازی است که در این ایام فیلم‌سازان از سراسر کشور به فیلم‌سازی یا ایده‌پردازی برای ساخت فیلم می‌پردازند و نهایتا این فیلم‌ها ساخته می‌شود و در اربعین نتایج داوری اعلام خواهد شد.

آذرپندار با اشاره به اختصاص ردیف بودجه برای انجمن سینمای جوانان ایران در شهر تهران گفت: خوشبختانه در تهران توجه خوبی به انجمن شده است و امیدواریم در سایر شهرها مخصوصا در شهر زنجان تعریف ردیف بودجه در شورای شهر یا شهرداری برای انجمن سینمای جوانان زنجان صورت گیرد. در صورت حمایت از این انجمن می‌توان بیش از پیش به دغدغه‌های شهر و استان توسط هنرمندان بومی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سینمای جوان بزرگترین کارگاه ساخت فیلم است افزود: این نهاد می‌تواند با پرورش هنرمندان مستعد به تربیت افرادی از استان بپردازد که دغدغه‌های استان را رفع کند و از تأمین بودجه 2 تا 5/2 میلیاردی برای  ساخت دفتر انجمن در صورت تأمین زمین به نام انجمن، خبر داد.

پس از آن مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در جمع اعضای انجمن سینمای جوانان استان زنجان حضور پیدا کرد و اظهار کرد: یازده سال است که انجمن سینمای جوانان تجهیز سرتاسری نشده است ولی طی مکاتباتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد تا پایان امسال انجمن های سینمای جوانان در سراسر کشور  تجهیز شود. البته تهیه تجهیزات برای کارهای تولیدی اشتباه است بلکه لازم است تجهیزات آموزشی تهیه شود.

مهدی آذرپندار با اشاره به اینکه اختصاص هزینه تجهیز انجمن‌های استانی در حوزه آموزش هنرمندان مورد تأکید است، افزود: علی‌رغم این‌که زنجان جزء استان‌های پرتولید در حوزه فیلم و سینما نیست ولی در سنوات اخیر بودجه تولید استان دو برابر شده است. متمی برای بودجه انجمن استان زنجان پیش بینی شده است و امسال 200 میلیون تومان بودجه برای انجمن سینمای جوانان استان زنجان مصوب شده است.

این مسؤول با بیان اینکه فیلم‌سازان حرفه‌ای می‌توانند هزینه‌های تولیدی خود را از مرکز دریافت کنند،  افزود: متمی که برای فیلم‌ها پرداخت می شود از بودجه های استانی نیست بلکه این مبالغ از مرکز پرداخت خواهد شد.

آذرپندار با یادآوری اینکه فیلم‌هایی که براساس اولویت‌های ذکر شده در پیچینگ ساخته می‌شود نیز از بودجه‌های استانی پرداخت نمی‌شود، گفت: تاکنون 6 تولید نیمه‌حرفه‌ای و 2 مورد تولید حرفه‌ای از استان زنجان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌هایی در این انجمن مورد تأکید است که فیلم‌ساران باید به این موارد توجه کنند، خاطرنشان کرد: انتخاب موضوعات بکر در جامعه را با نگاه‌های ویژه ببینید و درباره آن فیلم تولید کنید. تنوع در موضوعات را مورد توجه قرار دهید.دغدغه‌های اجتماعی را در فضاهایی مختلف فیلم بیان کنید. تنوع، اولویت انجمن سینمای جوانان است.

آذرپندار افزود: در مورد اردوهای فیلم‌سازی توافقاتی داشتیم و آمادگی اجرای این اردو در استان زنجان را داریم چرا که اردوهای فیلم، محور مورد تاکید ما است. می‌توانیم اردوی شمال‌غرب را با میزبانی زنجان برای استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، قزوین و گیلان اجرا کنیم؛ همچنین دوره جامع فیلم‌نامه‌نویسی در انجمن راه‌اندازی خواهد شد.

 

در ادامه این جلسه امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نگاه وزارتخانه استانی شده است، گفت: زنجان ظرفیت بالایی در حوزه فیلم‌سازی دارد و متأسفانه در روند انتقال تجربه از پیشکسوتان به هنرجویان فاصله افتاده است.

وی به تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن و شورای شهر اشاره کرد و گفت: استاندار زنجان نیز نگاه ویژ‌ه‌ای به هنرمندان شهر دارد و ما نیز آماده بسترسازی تجهیزاتی در این حوزه هستیم.

 

در پایان رئیس انجمن سینمای جوانان استان زنجان نیز با اشاره به اینکه از سال 95 تاکنون 500 هنرجو در این انجمن حضور داشته‌اند که 104 هنرمند در حوزه فیلم و 380 هنرجو تک‌درس هستند. با وجود شیوع کرونا و وجود برخی مشکلات در سال‌های اخیر، فیلم‌سازان زنجانی با انگیزه و پشتکار فیلم‌های‌شان را ساختند و در چند جشنواره ملی نیز موفقیت‌هایی کسب کردند.

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *