جستجو
کارگردان فیلم کوتاه «امضا» در گفتگو با صبا:

وهاب بختیاری گفت: فیلم‌سازان باید نگاهی متفاوت به مسائل جشنواره‌پسند داشته و اندیشه خود را به آن نگاه بیفزایند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از صبا، فیلم کوتاه «امضا» به کارگردانی وهاب بختیاری و تهیه‌کنندگی مریم نظری در جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی همچون سیم‌فست در کشور رومانی راه یافته و همچنان در حال پیش‌روی است.وهاب بختیاری در رابطه با مضمون‌زدگی آثار کوتاه برای جلب نظر جشنواره‌ها به صبا گفت: نمی‌شود چنین قضیه‌ای را کتمان کرد. امروزه پذیرش فیلم‌هایی که در رابطه با مسائل روز جامعه هستند از دغدغه‌های هیئت داوران شده است. این رویکرد با ماهیت هنر در تعارض بوده و کاملا اشتباه است.

کارگردان «امضا» عنوان کرد: فیلم «امضا» نیز به هیچ عنوان به این رویکرد ساخته نشده است. البته در هنگام ساخت این فیلم احساس می‌کردیم که ممکن است توجه جشنواره‌ها به آن جلب شود. چرا که تمرکز ما بر ساختارهایی انسانی همچون بخشش بود. کلیت داستان فیلم امضا به سه شخصیتی که مرتکب اشتباهاتی بزرگ شده‌اند و راهی جز بخشش پیش رویشان نیست، مربوط می‌شود. باز هم تٲکید می‌کنم فیلم امضا از سیاست‌هایی که برای جلب نظر جشنواره‌ها و رویدادهای اتخاذ می‌شود، عاری است.

وی افزود: البته اگر بخواهم صادقانه بگویم به شخصه ساختن فیلم‌هایی را که مورد توجه جشنواره‌ها هستند، ترجیح می‌دهم اما این مسئله در دو فرایند قابل بررسی است. هردو فرایند همچون مسابقه‌ای دو هستند. دوی سرعت و دوی استقامت. اگر شخصی از طریق آثار کوتاه سودای ساختن فیلم بلند دارد، باید مشق ساختن فیلم‌های کوتاه کند. حال باید در نظر گرفت چنین مشقی از هزینه‌های کلانی برخوردار است. ممکن است آورده‌ای هم نداشته باشد. در نتیجه شما شاید فیلم‌ساز خوبی هم باشید اما ادامه کار به دلیل شرایط اقتصادی برای شما میسر نخواهد بود. از این رو فیلم‌سازان باید نگاهی متفاوت به مسائل جشنواره‌پسند داشته و اندیشه خود را به آن نگاه بیفزایند.

بختیاری در پایان تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که طی سالیان فیلم‌سازانی در بند تجارت و سینمای گیشه باشند، بزرگترین آسیبی که به آن‌ها وارد می‌شود، از دست دادن اندیشه شخصی‌شان است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *