جستجو

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «پوست» معتقد است: تایید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی آکادمی اسکار اعتبار سینمایی ایران را در جوامع بین‌المللی بالا می‌برد و لازم است در برگزاری این رویداد حساس باشیم و با دقت و وسواس عمل کنیم.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از ایرنا، بهمن ارک در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره تایید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی آکادمی اسکار (اسکارکوالیفاید)، اظهار داشت: این موفقیت را می‌توان شبیه به یک معجزه دانست. چنین رویدادی اعتبار ما را در جوامع بین‌المللی بالا برده و فیلمسازان مطرح بسیاری از کشورها برای ارسال اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ترغیب می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون که توانسته‌ایم به این دستاورد برسیم، باید حساسیت‌مان را در چگونگی برگزاری جشنواره، اعضای هیات‌های انتخاب و داوری، دعوت مهمان‌ها و … بالا ببریم. زیرا مورد اعتبار اسکار بودن، امتیازی سلب شدنی هم است و مسئولان آکادمی، این جشنواره‌ها را زیر نظر می‌گیرند و نحوه کارشان را ارزیابی می‌کنند، اگر کیفیت جشنواره افت کند، این امتیاز را از آن‌ها می‌گیرد. همانند جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر که برای مدتی تاییدیه آکادمی اسکار را از دست داد.

کارگردان فیلم تخسین شده حیوان درباره ویژگی‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: این جشنواره از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و در سطح خاورمیانه یکی از بهترین رویدادهای سینمای کوتاه به شمار می‌آید و هنرمندان مشتاق حضور آثار خود در این جشنواره هستند. اکنون که جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار (اسکار کوالیفاید) هم شده، کارگردانان برای حضور در این فستیوال انگیزه بیشتری نیز دارند.

البته باید به این نکته هم توجه کنیم که فیلمی که به اسکار معرفی می‌شود، نیازمند حمایت، پشتیبانی و تبلیغات سراسری است. یعنی بعد از جشنواره نباید اثر را به حال خود رها کرد. باید درباره فیلم در مجلات و وب‌سایت‌های معتبر سینمایی نقد نوشت و تبلیغ کرد.

ارک خاطرنشان کرد: ما هر ساله چند فیلم کوتاه بسیار خوب داریم و می‌توان گفت که جامعه فیلم کوتاه ایرانی بسیار خوب عمل می‌کند. اما دولت باید بودجه بیشتری را به این حوزه اختصاص دهد. زیرا جدا از فیلمسازانی که برای کسب تجربه فیلم می‌سازند یک‌سری فیلمساز باتجربه نیز داریم که به صورت تخصصی و حرفه‌ای در حوزه فیلم کوتاه مشغول به کار هستند و دست به تولید آثار باکیفیتی می‌زنند. درنتیجه برای سهولت روند ساخت آثار و افزایش کیفیت، به گمان من باید بودجه بیشتری به آنان تعلق بگیرد.

 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *