جستجو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تایید جایگاه بنیاد سینمایی فارابی در فضای فرهنگی کشور هر گونه تصمیم برای انحلال این بنیاد را رد کرد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره برخی خبرهای تایید نشده مبنی بر امکان انحلال بنیاد سینمایی فارابی و واگذاری کامل وظایف آن به بخش خصوصی گفت: اصلا چنین بحثی مطرح نبوده است. فارابی یک برند برای کشور است و بسیار جایگاه ارزشمندی دارد. این بنیاد از سال ۶۲ که تاسیس شد دارای اساسنامه است و مگر می شود این بنیاد را منحل کرد.
وی ادامه داد: در یک دوره ای سازمان میراث فرهنگی و سازمان بازرسی کل کشور به ما فشارهایی وارد می کردند مبنی بر اینکه ساختمانی که در حال حاضر در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است و کنار موزه آبگینه است باید جزو موزه باشد و بنیاد از اینجا منتقل شود. ما با دلیل اثبات کردیم که پیش از انقلاب نیز این بخش جدای از موزه بوده و فعالیت فرهنگی و هنری در آن صورت می گرفته است. 
جنتی با تاکید بر اینکه بنیاد سینمایی فارابی در سطح جهانی شناخته شده است در پایان گفت: اتفاقا اساسنامه بنیاد سینمایی فارابی می گوید اینجا نهادی غیر دولتی است. منطقا هم نباید همه نهادهای فعال فرهنگی و هنری دولتی باشند.  

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *