جستجو

 

آیین اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در حالی برگزار شد که جایزه بزرگ این رویداد به فیلم کوتاه «فیلسوف» از اسپانیا رسید و امید وفایی به همراه سه فیلمساز سینمای کوتاه اعتبارنامه‌هایی برای ساخت فیلم بلندشان دریافت کردند.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، آیین اختتامیه این رویداد با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف و اهدای برگ زرین جشنواره به آن‌ها دوشنبه 2 آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

محمد سلوکی مجری این مراسم در ابتدا بیان کرد: به همه عاشقان فیلم کوتاه که پر از خلاقیت، عشق، شعور و… هستند، خوش‌آمد می‌گویم. امشب پایان کار سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است و می‌خواهم همه عاشقانی را که برای لحظه به لحظه این رویداد بزرگ تلاش کردند، تشویق کنید.  اخبار زیادی از شما فیلمسازان جوان به ویژه فیلمسازان خلاق و پر از نبوغ که از شهرستان‌ها به این جشنواره آمدند، در روزهای جشنواره مخابره شد. درود می‌فرستیم به روح دو شهید فیلم کوتاه‌ساز که عضو این انجمن بودند و همه دلیران این سرزمین.

پس از پخش کلیپی، مهدی آذرپندار دبیر این رویداد روی صحنه آمد و بیان کرد: الهی شکر، این جشنواره هر حسنی و خوبی داشت، محصول لطف خدا و ائمه اطهار است و هر ایرادی داشت ماحصل کار من و نه حتی همکاران من، خیر مقدم عرض می‌کنم به همه کسانی که آمدند تا این جشنواره سی و نه ساله را بدرقه کنند. نیامدم که گزارش بدهم چون همه آمدند و روند برگزاری جشنواره را دیدند پس باید فقط گزارشی را خدمت آقای خزاعی و سازمان سینمایی بدهم و یک گزارش به آن بالا سری که خداوند بزرگ است. از همه تشکر می‌کنم.

 برگزیدگان بخش بین‌الملل معرفی شدند

در این بخش تحسین ایسبلین از اعضای هیات داوران بین‌الملل روی سن آمد و بیان کرد: از سطح بالای فیلم‌های این دوره تشکر می‌کنم؛ فیلم‌های شگفت‌انگیزی که انتخاب را سخت می‌کرد.

جایزه بهترین فیلم انیمیشن «فقدان» به کارگردانی مارک هریچر از فرانسه تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم تجربی به «حوضچه جاذبه» به کارگردانی جاناتان په از فرانسه رسید

جایزه بهترین فیلم مستند به «زادگاه» به کارگردانی جووانی مونتانیا از ایتالیا اختصاص پیدا کرد.

کارگردان این فیلم در پیامی ویدیویی که به این جشنواره ارسال کرده بود، گفت: از دریافت این جایزه تشکر می‌کنم، امیدوارم بتوانم شما را به زودی ببینم.

جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش بین‌الملل به «پنجره‌های قدیمی» به کارگردانی میتهم ریدا از انگلستان اهدا شد.

کارگردان این فیلم هم در پیامی ویدیویی گفت: دریافت این جایزه همزمان یک شوک و افتخار بود. بردن یک جایزه از این جشنواره شبیه یک رویا بود، به شما بابت برگزاری این جشنواره بزرگ تبریک می‌گویم و بابت این جایزه تشکر می‌کنم.

 

سپس در بخش نکوداشت اصغر یوسفی‌نژاد کلیپی از آن مرحوم پخش شد که او در این کلیپ خود را به شرح زیر معرفی کرده بود.

«من در سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای که از هر نظر قابل ستایش است، به دنیا آمدم. هرچند که این خانواده معمولی بود، پس از مدتی به دلیل علاقه‌مندی در دانشگاه صدا و سیما در رشته فیلمسازی فارغ‌التحصیل شدم، بعد به مرکز صداوسیمای تبریز رفتم. سپس اولین سریال تلویزیونی خودم با عنوان «باران رویاها را نمی‌شوید» ساختم، بعد سریال‌های دیگر ساختم .همزمان با خدمت در صداوسیما منتقد هم بودم بعد از بازنشستگی کتابی نوشتم. سپس فیلمی با نام «او» ساختم که با همان وارد سینمای حرفه‌ای شدم و این جشنواره به جشنواره فیلم فجر راه یافت که تجربه‌ای موفقیت‌آمیز بود. مخاطب همیشه در سینما برای من مهم بوده است.»

محمد خزاعی: آینده سینمای ایران در شهرستان‌هاست

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: سلام به پیشگاه همه سروران، مدیران فرهنگی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه،  نمایندگان مجلس و خانواده بزرگ سینمای کوتاه کشور. همه مدیران عامل انجمن سینمای جوانان ایران و همه هنرمندان فرهنگی که امشب آمدند. من از نزدیک شاهد برگزاری این جشنواره بودم و جشنواره‌‌ای باشکوه، پیشرو و خلاق دیدم. تاسیس کانون فارغ‌التحصیلان این انجمن هم از نقاط عطف بود. آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به من گفت دوست داشتم در جشنواره باشم و از نزدیک فیلم‌ها را ببینیم و از من خواست آثار را برای ایشان بفرستم. شما مجاهدت کردید و جشنواره ای باشکوه برگزار کردید.

وی افزود: از مهدی آذرپندار و همه هنرمندانی که اثر فرستادند و دیگر هنرمندان تشکر می‌کنم. چند نکته می‌گویم و بحث را جمع می‌کنم. نگاه جدی سازمان سینمایی بر اساس ماموریت‌مان در حوزه عدالت فرهنگی توجه به مناطق محروم است. معتقدم آینده سینمای ایران در شهرستان‌هاست. معتقدم اگر قرار است کادرسازی کنیم باید نگاه جدی به هنرمندان شهرستان داشته باشیم. البته در کنار توجه به هنرمندان تهرانی، در سفرهای استانی توجه به کشف استعدادهای جدید، تجهیز دفاتر انجمن و… ماحصل این سفرها بود. باید بگویم بودجه تولید فیلم کوتاه نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شده و در این انجمن شاهد تولید 500 فیلم خواهیم بود.

بودجه تولید فیلم کوتاه دو و نیم برابر شده است

خزاعی تصریح کرد: این نگاه عدالت محور است. دغدغه بعدی فیلمسازان در شهرستان فراهم کردن فرصتی برای کلید زدن فیلم‌هاست. پس سهمیه خاص برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده که هر فیلمی که فیلمنامه خوب داشته و باکیفیت باشد، ساخته شود. امسال سه فیلمساز کوتاه داریم که توسط بنیاد سینمایی فارابی مورد حمایت قرار گرفته و اولین فیلم بلند سینمایی شان را خواهند ساخت که در جشنواره فیلم فجر دیده می‌شود. از جمله برنامه‌های دیگر ما آموزش رایگان در استان‌های کم برخوردار است. در سفرها با مدیران صحبت کردم و واقعیت این است که این انجمن برای کشف استعداد شکل گرفته است؛ برای همه آن‌هایی که استعداد دارند اما شرایط بروز و ظهور ندارند.

وی ادامه داد: آموزش حداقل در 10 استان در سال بعد رایگان خواهد شد و انجمن مأموریت پیدا خواهد کرد به دنبال کشف استعداد باشد تا آینده خوبی رقم بزنیم. با وجود شما فیلمسازان جوان نباید نگران حیات فرهنگی کشور باشیم. این را در فیلم‌های شما دیدم با وجود شما هیچ چیزی نباید منزوی دیده شود خیلی از کشورها سرمایه دارند، اما فیلمساز و استعدادهای هنری ندارند وقتی در کشور خود چنین گوهرهایی داریم، باید قدرشان را بدانیم. از هیات داوران داخلی و خارجی که روزهای فشرده‌ای داشتند و شبانه‌روز وقت گذاشتند، تشکر می‌کنم.

یادی از خاطره دو شهید

رییس سازمان سینمایی با ذکر خاطره ای بیان کرد: از دو شهید فیلمساز یادی شد و خاطره‌ای می‌گویم یکی از دوستان ما در مرکز گسترش سینمای تجربی فیلمی درباره شهدای بهزیستی ساخته بود. دوست ما می‌گفت تنها بند مکتوب که در پرونده او نوشته بود این بود که دوست جانبازی داشت به سراغ آن جانباز رفتم و یک روز مادر آن جانباز گفت درباره چه صحبتی می‌کنید. ما گفتیم درباره آن شهید، مادر گفت خواب دیدم آن شهید می‌گوید به کارگردان بگویید من نه پدر دارم و نه مادر، من هیچ‌وقت هیچ‌کس را نداشتم. این یک خاطره واقعی است. شهدا زنده هستند و ناظر بر اعمال ما. مواظب باشید در قم روی سنگ قبر شهیدی دیدم نوشته بود در این امانت الهی خیانت نکنید. خدا نکند حواس ما پرت شود و از این فضای معنوی، شهدا، جانبازان و …غافل بمانیم. شهید آوینی می‌گوید زمانه «ای کاش» گذشته است.

 

برگزیدگان بخش مسابقه «سینمای ایران» معرفی شدند

 

در بخش بعدی نوبت به معرفی برگزیدگان بخش سینمای ملی رسید.

لوح تقدیر بهترین کارگردان فیلم تجربی به مرتضی فرهادنیا برای فیلم «صبحانه» رسید و برگ زرین جشنواره در همین بخش به احسان میرزایی برای «اتاق آقای ون» تعلق گرفت.

برگ زرین بهترین پویانمایی بخش سینمای ملی نیز به فرنوش عابدی برای فیلم «سمپاش» رسید.

 

محمود نظرعلیان: جشنواره فیلم کوتاه ایران را برگزار کنید

در بخش دیگر از این مراسم، آیین بزرگداشت محمود نظرعلیان بازیگر فیلم‌های کوتاه و آثار سینمایی برگزار شد.

در این بخش ابتدا کلیپ بزرگداشت این بازیگر پخش شد که در آن به معرفی خود پرداخته بود.

محمود نظرعلیان با حضور روی سن عنوان کرد: امشب بسیار لذت بردم و با دیدن آثار شما گویی 30 سال جوان شدم. سینما خانواده پر جمعیتی است، آقای وزیر و آقای خزاعی پیشنهادی برای شما و سایر دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران دارم، درست است تهران پایتخت ایران است ولی همه ایران نیست. این درخواست من از شما این است که جشنواره فیلم کوتاه ایران را برگزار کنید، چه زنده باشم چه نباشم از این اتفاق خوشحال می‌شوم. سال‌ها به دوستان پیشنهاد داده بودم از همه فعالان شهرستان‌ها تقدیر کنید نه از من نظرعلیان، حرمت بزرگ‌ترها را باید نگه داریم. حرمت و بزرگواری این استادان را نگه داریم این کار احترام به خودمان است. دوستان شهرستانی درخواست داشتند اگر امکان دارد حمایت شوند، نه اینکه کم محبتی به آن‌ها شده اما این حمایت باید بیشتر شود. شاید برای اولین بار است که می‌گویم در طول پنجاه و اندی سال از خانواده ام تشکرجدی نکرده‌ام. خانواده من صبور بودند و من را حمایت کردند. این روزها مشغول ایفای نقش در فیلمی سینمایی به کارگردانی نیما فراهی هستم و از ایشان که امکانی فراهم کردند در اینجا حضور داشته باشم تشکر می‌کنم.

 

محمدمهدی اسماعیلی: فرهنگ ایرانی اسلامی را صادر کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: ما دست بالا را در تولیدات فرهنگی و هنری داریم و اگر فضا مساعد باشد درخشش فرزندان و جوانان‌مان تنها به ایران محدود نمی‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره و همه فیلمسازان که آمدند تشکر می‌کنم. ما در بخش بین‌الملل متقاضیان زیادی داشتیم و این جشنواره به خوبی برگزار شد. از همه تشکر می‌کنم. این جشنواره در واقع آغاز سلسله جشنواره‌های حوزه فرهنگ و هنر کشور ماست. ما وارد فصل جشنواره‌ها شده‌ایم و نقطه آغاز همین جشنواره تهران بود. این رویداد بسیار خوبی برای آغاز جشنواره‌هاست. این شور و اشتیاق که در این مراسم پایانی به وضوح قابل مشاهده است، بسیار خوب است. ما در وزارت ارشاد برنامه اصلی خود را توسعه فرهنگی و آموزش در اقصی نقاط کشور تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: انجمن سینمای جوانان ایران یکی از مهمترین نهادهای ماست. بسیاری از هنرمندان برجسته ما محصول آموزش سینمای جوان هستند. به همین دلیل گسترش انجمن سینمای جوانان ایران را جزو ماموریت اصلی سازمان سینمایی تعریف کردیم. در شورای عالی سینما که نخستین جلسه آن بعد از 12سال برگزار شد، یکی از مهمترین تصمیمات تجهیز و توسعه دفاتر انجمن بود و اعتبار خوبی را برای این منظور پیش‌بینی کردیم و تصویب شد بنای جدی برای تقویت این امر داشته باشیم. این مهمترین ابزار برای توسعه عدالت فرهنگی است.

اسماعیلی عنوان کرد: هرکجا دفتر داشته‌ایم نتایج آن را دیده‌ایم. من به طنز به دوستانم در سازمان و انجمن گفتم اگر امکانات شما اجازه نمی‌دهد به صورت مستقل دفتری را افتتاح کنید، به صورت شناور این کار را کنید. اگر امکانات اجازه داد به ازای هر شهر یک دفتر راه می‌اندازیم و اگر امکانات اجازه نداد، بیشترین بهره‌وری را از دفاتر خواهیم داشت. مدتی است در وزارتخانه قرارگاه محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر راه‌اندازی کردیم و در گام اول بیش از 40 هزار هنرجو را آموزش دادیم و به دوستان گفتم به این حد بسنده نکنند و برای افراد فضای اشتغال ایجاد کنند و به آن‌ها مجوز آموزشگاه بدهید و بحث آموزش را توسعه بدهید. همین هدف را در بخش بین‌الملل داریم. یکی از سرفصل‌های اصلی ما گسترش دیپلماسی فرهنگ و هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در این چند ماه بیش از 7 وزیر فرهنگ از کشورهای مختلف را میزبانی کردم. چندین برنامه مفصل با حضور هنرمندان خودمان در کشورهای دیگر تعریف کردیم، در قزاقستان و سوریه هفته فرهنگی داشتیم. ما دست بالا را در تولیدات فرهنگی داریم و اگر فضا مساعد باشد این درخشش فرزندان به ایران محدود نمی‌شود. همچنین برنامه داریم در روسیه مراوداتی فرهنگی داشته باشیم و انیمیشن «پسر دلفینی» در روسیه فروش خوبی داشت که این نشان از استعدادهای ما دارد. سینمای ما به برکت انقلاب یک دوره درخشش بسیار بالا را تجربه می‌کند؛ سینمای عمیق و معناگرا داریم؛ سینمایی که منادی ارزش‌های اجتماعی و منادی فرهنگ درخشان ماست. باید این سینما را تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: از ظرفیت بسیار خوبی که دولت در تعاملات منطقه‌ای ایجاد کرده است، در همین پیمان شانگهای استفاده خواهیم کرد. ما تفاهم‌نامه‌های فرهنگی خوبی را با دیگر کشورها امضا کرده‌ایم و از نتایج آن در ادامه بهره‌مند می‌شویم. در همین پیمان شانگهای ظرفیت‌های بسیاری برای مراودات ما هست. باید بازارهای دنیا را دریابیم تا بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را صادر کنیم. در کنار آن حوزه اقتصاد فرهنگی هم تقویت می‌شود و از همه برگزارکنندگان که همت کردند، از شهرداری، صدا و سیما و همه همراهان جشنواره فیلم کوتاه تهران تشکر می‌کنم.

بخش بعدی جوایز اهدا شد

برگ زرین بهترین تحقیق و پژوهش در فیلم  مستند به سولماز علیزاده برای فیلم «سوری» اختصاص پیدا کرد.

برگ زرین بهترین کارگردانی مستند به مجتبی حیدری برای فیلم «من زنده برگشتم» اهدا شد.

در بخش مرور آثار امید وفایی فیلمساز پیشکسوت سینمای کوتاه  و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران در ملایر، پس از پخش کلیپی به واسطه سال‌ها تلاش و زحمت او، از این هنرمند قدردانی شد.

درخواست امید وفایی ازمسئولان سینمایی

امید وفایی با حضور روی سن گفت: از دخترم، همسرم و مادرم که در این مسیر با من همراه بودند تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم باید از تمامی فیلمسازانی که اینجا هستند تشکر می‌کنم.

وی خطاب به وزیر ارشاد گفت: آقای وزیر من به شدت دلتنگ عزیزانی هستم که جایشان اینجا خالی است.

وفایی در بخش دیگر از صحبت‌های خود بیان کرد: در نظر دارم اولین فیلم بلندم را بسازم، فکر کردم اینجا شاید جالب نباشد که بگویم کمک کنید موانع ساخت این فیلم برداشته شود اما حمایت کنید تا این فیلم را بسازم.

خانواده‌ شهید عضو انجمن مورد تقدیر قرار گرفت

در ادامه اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران از خانواده شهید محمدحسین کمیلی از اعضای انجمن سینمای جوانان ایران قدردانی شد.

برادر این شهید در این بخش گفت: برادر من از هنرمندان متعهد بود که در شاخه‌های مختلف فعالیت داشت ولی در جایی که احساس کرد، تمامیت ارضی ایران در خطر است جانش را فدا کرد.

سه فیلمساز مورد حمایت فارابی معرفی شدند

جایزه ویژه بنیاد سینمایی فارابی به محمدرضا مرادی کارگردان «رنگارنگ» تعلق گرفت و وی اعتبارنامه اولین فیلم بلند خود را دریافت کرد، اعتبارنامه دیگر به عطا مجابی رسید.‌ امیر پذیرفته هم این اعتبارنامه را برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود از سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دریافت کرد.

همچنین در این مراسم جوادی مدیرعامل فارابی بیان کرد اعتبارنامه‌ای از سوی بنیاد سینمایی فارابی به امید وفایی امشب اهدا می‌شود.

جوایز ویژه سازمان‌ها اهدا شد

جایزه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فیلم «اسما» ساخته مصطفی آقامحمدلو اهدا شد.

جایزه ویژه خانه کتاب و ادبیات ایران به «آقا مهدی زین‌الدین» ساخته سجاد معارفی تعلق گرفت.

جایزه ویژه سازمان تبلیغات اسلامی به «اسما» ساخته مصطفی آقامحمدلو رسید.

 

معرفی منتخبان بخش داستانی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

 

برگ زرین بهترین موسیقی به بهنام عمران برای فیلم «از اینجا باز شود» رسید.

برگ زرین بهترین گریم به امید گلزاده برای فیلم «تکه‌ای از تو» اهدا شد.

برگ زرین بهترین طراحی صحنه و لباس به ریحانه اسماعیلیان و مینا سلیمی برای فیلم «شیهه» تعلق گرفت.

برگ زرین بهترین طراحی جلوه‌های ویژه به حسن نجفی منش برای فیلم «نوشابه مشکی» اختصاص پیدا کرد.

برگ زرین بهترین بازیگری به نازنین احمدی برای فیلم‌های «پذیرایی سیمین» و «تکه‌ای از تو» رسید.

برگ زرین بهترین فیلمبرداری به آرمان فیاض برای فیلم «تکه‌ای از تو» اهدا شد.

برگ زرین بهترین تدوین به علی گورانی برای فیلم «نوشابه مشکی» تعلق گرفت.

برگ زرین بهترین صدا به پژمان راژ و آزاد صادقی برای فیلم «۳:۳۳» اختصاص پیدا کرد.

برگ زرین بهترین فیلمنامه اقتباسی به عطا مجابی برای فیلم داستانی «جناکات» رسید.

برگ زرین بهترین فیلمنامه به نفیسه زارع و عاطفه صالحی برای فیلم «شیهه» اهدا شد.

جایزه ویژه دبیر به دلیل نگاه متفاوت به مسأله زنان در جامعه امروز به مانا پاک‌سرشت برای فیلم «وقفه» تعلق گرفت.

برگ زرین بهترین کارگردانی فیلم داستانی به محمد پایدار برای فیلم «نوشابه مشکی» رسید.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی فیلم داستانی به امیر هنرمند برای «کرم ابریشم» اهدا شد.

برگ زرین بهترین فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران به امیر پذیرفته و انجمن سینمای جوانان ایران برای فیلم «اندروا» اختصاص پیدا کرد.

 

«فیلسوف» از اسپانیا جایزه بزرگ بخش بین‌الملل را گرفت

جایزه بزرگ بخش بین‌الملل سی ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فیلم کوتاه تجربی «فیلسوف» ساخته کونچا بانرکویرو و آلخاندرو آلوارادو از کشور اسپانیا تعلق گرفت.

کارگردانان این فیلم در پیامی ویدیویی گفتند: بابت دریافت این جایزه خوشحالیم و از هیات داوران و هیات انتخاب تشکر می‌کنیم. این جایزه برای ما بسیار ارزش دارد. این فیلم ماجرای دوره‌ای از تاریخ اسپانیا را مطرح می‌کند و یک فیلم در ژانر تجربی است، این جایزه می‌تواند باعث ارتقای فضای فیلم ژانر در اسپانیا شود.

آرزوی صدرعاملی برای سینمای کوتاه: امیدوارم فیلم کوتاه هرگز تضعیف نشود

در بخش اهدای جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان رسول صدرعاملی روی صحنه آمد و گفت: امیدوارم این جشنواره هرگز تضعیف نشود و سینمای ایران بر فراز سینمای جهان بایستد.

وی در ادامه «نوشابه مشکی» را با ۱۶۳۲ رای  به عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان معرفی کرد.

محمدجواد موحد تهیه‌کننده «نوشابه مشکی» هم گفت: این هشتمین سال است که باشگاه فیلم سوره در ویترین این جشنواره حضور دارد. مهمترین جایزه ای که در هر جشنواره گرفته می‌شود، همین جایزه است.

وی افزود: این فیلم هر آنچه داشته از نگاه دو شهید است؛ حاج مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی. ساختن فیلم جنگی آن هم در سینمای کوتاه خیلی سخت است. می‌خواهم از حوزه هنری به عنوان پشتیبانی کننده، بچه‌های باشگاه فیلم سوره و همه عوامل تشکر کنم.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 27 مهر تا 2 آبان برگزار شد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *