جستجو

سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام سر انجام در تاریخ 29 دی‌ماه پس از مراسم اختتامیه در اهواز با حضور شرکت کنندگانِ رتبه اول به کار خود پایان داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هیئت داوران در مسیر انتخاب آثار برگزیده، پس از انتخاب آثار توسط هیئت محترم انتخاب، در چندین جلسه به بررسی آثار منتخب پرداخته که در بخش های داخلی: از بین 59 اثر راه یافته به بخش مسابقه آثار زیر حائز رتبه برتر شدند :

بخش فیلمنامه‌نویسی:

در بخش فلیمنامه نویسی، هیئت داوران، ضمن تقدیر از 2 اثر “ما آمدیم نبودید” نوشته آقایان :”عباس امری و حسین حسین زاده” از فارس و “تانک” اثر “خانم روژین رضایی” ازکرمانشاه، تندیس و جایزه اول خود را به اثر “روزی که زنده می شوم”  ساخته  سرکارخانم “زهرا میری” از قم تقدیم نمود.

همچنین هیئت داوران اثر”تلفن” ساخته سرکار خانم “زهرا جعفری زاده” از اردبیل را شایسته مقام دوم و نیز اثر”سفید، با لکه های سرخ” ساخته آقای “شهرام بزرگی” از تهران را شایسته مقام سوم اعلام نمودند.

 

بخش مستند:

در بخش مستند، هیئت داوران،  ضمن تقدیر از  مستند “همسایه”، اثر “مهدی نعمت الهی” ازتهران تندیس و جایزه اول خود را به اثر” بلوک 65″ ساخته “آقای سالار حیدرنژاد” از آذربایجان شرقی تقدیم نمود.

همچنین هیئت داوران  اثر” چند قدم آن طرف تر ” ساخته “آقای فرج صالحی” از تهران را شایسته مقام دوم و نیز اثر “فصل شیدایی” ساخته “آقای احمد احمدپور” از لرستان را شایسته مقام سوم اعلام نمودند.

در بخش مستند با موضوع ایثار اجتماعی، هیئت داوران تندیس و جایزه اول خود را مشترکا به اثر “انقلاب زینبی” ساخته “آقای مهدی نعمت الهی” از تهران و اثر “مادری از دارخوین” ساخته “ایوب مروانی پور” از خوزستان اهداء نمودند.

همچنین هیئت داوران اثر “مالیه” ساخته “ایمان مصطفایی” از خوزستان را شایسته مقام دوم و نیز اثر “وداع در تپه نقره ای” ساخته “آقای مهدی صاحبدل” از گلستان را شایسته مقام سوم اعلام نمودند.

بخش انیمیشن:

در بخش انیمیشن، هیئت داوران، ضمن تقدیر از اثر “آسمان و دریا” ساخته “نسیم عینی” از لرستان،  تندیس و جایزه اول خود را به اثر “این سو و آن سو” ساخته “سرکارخانم لیدا فضلی” از زنجان تقدیم می کند.

همچنین هیئت داوران  اثر “خرمشهر را خدا آزاد کرد” ساخته “شهرام بیگدلی و علی جانزاده” از خراسان رضوی را شایسته مقام دوم و نیز اثر ” هدیه بابا ”  ساخته آقای “مهدی جهانگیری مشرف” از همدان را شایسته مقام سوم اعلام نمودند.

 

داستانی کوتاه:

در بخش داستانی هیئت داوران،  ضمن تقدیر از اثر “جای خالی”، ساخته “علی ملاقلی پور” از تهران، تندیس و جایزه اول خود را به اثر “جبران میکنم” ساخته آقای “جمال احمدی” از اصفهان تقدیم نمود. همچنین هیئت داوران  اثر “کارت قرمز” ساخته آقای “محمدامین رهبر” از تهران را شایسته مقام دوم و نیز اثر “داغی”  ساخته “سرکار خانم فاطمه محمدی” از لرستان را شایسته مقام سوم اعلام نمودند.

همچنین هیأت داوران در بخش ایثار اجتماعی، تندیس این بخش را به “معلم”  ساخته آقای “محمدمهدی فکریان” از اصفهان تقدیم نمودند.

 

بخش 180 ثانیه‌ای:

در بخش 180 ثانیه ای، هیئت داوران، ضمن تقدیر از اثر “قاب عاطفه” اثر “سید سجاد سلیمان نژاد و محمد امین مداح الحسینی” از تهران، تندیس و جایزه اول خود را به اثر “تاول” ساخته  “محمد اسفندیاری”از تهران تقدیم نمود. همچنین هیئت داوران  اثر”عزت” ساخته سرکار خانم “سمیرا نوحی”از تهران را شایسته مقام دوم و نیز اثر “پرستار” ساخته آقای “حسین دارابی”از تهران را شایسته مقام سوم اعلام نمودند.

 

بخش نماهنگ:

در بخش نماهنگ، هیئت داوران، ضمن تقدیر از اثر ” شهر آسمونی” اثر “مهدی آخوندی”از قم، تندیس و جایزه اول خود را به اثر “اقیانوس بی پایان” ساخته  “مریم رزاقی”از مازندران تقدیم نمودند. همچنین هیئت داوران  اثر “عرشه اقتدار ” ساخته آقای  “حمید ارشادی” از همدان را شایسته مقام دوم و نیز اثر “درد زمستانی” ساخته آقای “سید جواد هادی اصل”از کهگیلویه و بویر احمد را شایسته مقام سوم اعلام نمودند.

 

بخش بین‌الملل:

در بخش بین الملل ازبین 44 اثر راه یافته به بخش مسابقه آثار زیر حایز رتبه برتر شدند :

 

بخش مستند بین‌الملل:

مستند “مریم” به کارگردانی آقای “محمد جعفر” از کشور عراق حائز رتبه اول و کسب تندیس جشنواره گردید، همچنین اثر- علی و گوسفند معجزه گرش – به کارگردانی میثم رضا از کشور عراق – حائز رتبه دوم و مستند بومرنگ  ساخته “کیومرث محمد چناری” از کشور ایران (تهران) حائز رتبه سوم گردید.

 

بخش انیمیشن بین‌الملل:

بهترین اثر به انیمیشن “خاطرات زمستان” به کارگردانی خانم “زهرا کبابیان” و آقای “امیر مهدی صفدری” از ایران تعلق گرفت.

 

همچنین انیمیشن “به سمت قدس” به کارگردانی “حسن طالب ساتر” از کشور یمن، حائز رتبه دوم و انیمیشن “در وقت اضافه” به کارگردانی”سامی احمد” از کشور یمن رتبه سوم گردید.

 

بخش فیلم کوتاه بخش بین‌الملل:

فیلم “روزی روزگاری در کافی شاپ” به کارگردانی ” وارس ابن فاروق” از کشور هندو ستان حائز رتبه اول گردید.

 

همچنین فیلم کوتاه “سکوت” به کارگردانی – “عمار خطی” از ایران – حائز رتبه دوم و فیلم کوتاه “لرزش” به کارگردانی “عامل مامی بیلی” از کشور آذر بایجان حائز رتبه سوم گردید.

 

در پایان هیئت داوران اعلام کرد اختتامیه هر جشنواره به منزله پایان یافتن آن جشنواره نیست، بلکه طلوعی دوباره برای آغاز فردا هاست. مجددا از همه هنرمندان که با ارسال آثارشان در روشن نگه داشتن هنر مقاومت و دفاع مقدس سهم سترگی در این جشنواره داشتند صمیمانه تشکر نمودند.

 

هیئت داوران سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت رسام :

  1. جهانگیر الماسی
  2.  محمد علی باشه آهنگر
  3.  علی اکبر بامشاد
  4. سید سعید سیدزاده
  5. انسیه شاه حسینی

 

هیئت انتخاب بخش ملی:

1- طالب رماوندی

2-  مهسا طبیب

3- مهدی طرفی

4-سیدمرتضی سبزقبا

5- مهدی کیخایی

6- محمدرضا نجفی

7- علی حیاتی

 

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *