جستجو

 

کارگاه عکاسی با عنوان «سبک شخص در پروژه عکاسی مستند» در انجمن سینمای جوانان اردبیل برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دوشنبه ۲۳ مهر کارگاه عکاسی انجمن سینمای جوانان اردبیل با عنوان «سبک شخص در پروژه عکاسی مستند» با حضور محسن راستانی به عنوان مدرس برگزار شد.

 

گفتنی است محسن راستانی که در کارنامه فعالیت های عکاسی اش علاوه بر مسئولیت در خبرگزاری های مختلف، داوری جشنواره ها، نویسندگی مقالات عکاسی، پروژهای مختلف بین المللی از جمله جنگ ایران و عراق، آلمان، کیش، بیروت، لبنان، لهستان، بوسنی و هرزگووین، ارمنستان و … نیز دیده می شود.

 

 در این کارگاه یک روزه که با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در سینما تک فدک این شهر  برگزار شد محسن راستانی گفت:  ما باید به عکس‌های خود برسیم و این مسیر آسانی نیست، اما می‌توانیم برخی از قواعد رسیدن به آن را که در خودآگاه ما کسب می‌شود ، از طریق مطالعۀ نمونه‌های آن در کار بزرگان مؤلف عکاسی جهان کشف و جست‌و‌جو کنیم.

راستانی در ادامه افزود : آموزه‌های ما در این کارگاه اشاره به همین لذت و خرسندی در رسیدن به عکس‌های خود دارد که گاهی از ناخودآگاه ما پدید می‌آیند.

در ادامه کارگاه و در همین راست ضمن اشاره به چگونگی رسیدن به دیدن جهان از منظر شخصی افزود : سبک شخصی به هیچ وجه یک ژشت نیست و عکاس باید  با درایتی کامل  بر کارایی ابزار ، درک و‌ مطالعه فضای پیش رو پرداخت.

همچنین در این کارگاه به  بررسی عکس های عکاسان مطرح جهان از جمله هنری کارتیه برسون  پرداخته شد .

 

در ادامه میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل با اعلام اخبر برگزاری چنین کارگاههایی را جهت بالا بردن سطح دانش هنرمندان استان ضروری دانسته، از مسدئولین فرهنگی استان خواست تا با حمایت های خود راه را برای دعوت از هنرمندان طراز اول کشوری جهت برگزاری کارگاههای تخصصی سینما و عکاسی  هموار نمایند .    

                                                                                              

                     

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *