جستجو

 چهاردهمین برنامه پاتوق فیلم کوتاه (سینما آینده) با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه در لاهیجان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  چهاردهمین برنامه ( ‏سینما آینده ) در قالب پاتوق فیلم کوتاه عصر  روز چهارشنبه بیست و هشتم  آذر ماه در سالن ‏اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان با حضور جمعی از هنرمندان و ‏علاقمندان به فیلم کوتاه برگزار شد.

محمدرضا عابدی از انیمیشن‌سازان باسابقه و مطرح سینمای ایران میهمان ویژه این برنامه بود.

در این پاتوق  فیلم کوتاه تجربی «جدول ، روزنامه و….» ساخته  نیما عباس پور، فیلم کوتاه داستانی «گوشه خیس خیابان»  ساخته پیام عزیزی، فیلم کوتاه داستانی« آوا»  ساخته سهند کبیر ، انیمیشن «درخت کهنسال» ساخته  فرنوش عابدی و فیلم کوتاه داستانی«دره نهنگ»  ساخته گورموندور آرنار گورموندسون به نمایش درآمد و سپس توسط  ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان ( مسئول برگزاری برنامه) و  با همراهی حاضران در جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ادامه محمدرضا عابدی درباره انیمیشن کوتاه ( درخت کهنسال ) ساخته فرزندش فرنوش عابدی صحبت کرد و از لحاظ ساختاری و محتوایی به نقد و بررسی و تحلیل این انیمیشن موفق پرداخت.

در پایان مطابق رای گیری صورت گرفته  از میان فیلم‌های سینما آینده از طرف حاضران در این جلسه به ترتیب  فیلم‌های کوتاه: دره نهنگ ، درخت کهنسال و گوشه خیس خیابان به عنوان سه فیلم اول تا سوم بهترین فیلم انتخابی  این برنامه اعلام شدند.

گفتنی‌است، در حاشیه این برنامه محمدرضا عابدی یکی از رمان‌های خود به نام «اعترافات نا به‌هنگام شریف‌ترین دزد دنیا و حومه»  را جهت ترویج فرهنگ ارزشمند و متعالی کتابخوانی به افراد حاضردر چهاردهمین جلسه سینما آینده لاهیجان اهداء کرد. عابدی از جمله نخستین انیمیشن‌سازان در سینمای آزاد ایران است و  بیش از چهل سال در عرصه انیمیشن‌سازی  سابقه فعالیت دارد.

پاتوق فیلم کوتاه در لاهیجان به همت انجمن سینمای جوانان این دفتر و با همکاری اداره فرهنگ و ‏ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار می‌شود.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *