جستجو
سعید نجاتی مطرح کرد؛

سعید نجاتی معتقد است اکران فیزیکی فیلم‌ها در سالن سینماها به همراه تماشاگر، لذت را برای فیلمساز دو چندان می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سعید نجاتی فیلم‌ساز نام آشنا و دارنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر درباره اکران فیلم‌های کوتاه در هفته فیلم و عکس بیان کرد: من خیلی خوشحال هستم که انجمن سینمای جوان بعد از چند سال وقفه به دلیل کرونا، اولین تجمع خودش را در هفته فیلم و عکس دفتر ویژه تهران به صورت مستقل برگزار کرد. نکته مثبت دیگر این هفته، انتخاب هوشمندانه فضای زیبای فارابی است که باعث می‌شود روح تازه‌ای به فیلم‌سازها منتقل شود و برای من خیلی لذت‌بخش است که در این فضای سنتی با معماری زیبا، تلفیقی از جنبش جدیدی از نسل فیلم‌سازان و سینمایی که محصولی مدرن است را می‌بینم.

 

وی درباره اکران فیلم‌های کوتاه و اینکه پاتوق فیلم کوتاه چه کمکی در این زمینه می‌تواند کند، گفت: همیشه دغدغه ما این بوده است که مکانی برای اکران فیلم‌های کوتاه نداریم اما از چند سال پیش که انجمن سینمای جوانان پاتوق فیلم کوتاه را شروع کرد تا همین الان که ما هفته فیلم و عکس را در تهران و شهرهای دیگر داریم این اتفاق به شکل بهتری افتاده است، البته به دلیل زیاد شدن تعداد فیلم‌ها این اتفاق باید مدیریت شود. خبر خوشحال‌کننده‌ای هم دارم؛ اینکه صنف فیلم کوتاه یا انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) برنامه سینماتک را برای اکران فیلم‌های کوتاه دارد و این اتفاق مانند همه سینماتک‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد، ویژه است و فیلم‌های متفاوتی را نمایش خواهد داد.

 

نجاتی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دیگر در پخش و نمایش فیلم‌های کوتاه این است که تلویزیون باید ورود پیدا کند اما ممیزی‌های صدا و سیما باعث شده که اتفاق خوبی در این زمینه برای بچه‌های فیلم کوتاه رقم نخورد.

 

وی در ادامه توضیح داد: من همیشه از هنر و تجربه دفاع کردم چرا که به نظر می‌رسد کارش را درست انجام می‌دهد؛ از طرفی از راهکارهای فعلی هنر و تجربه در مرکز گسترش مستند و تجربی بی‌اطلاع هستم اما این را می‌دانم مرکز گسترش و سینمای مستند و تجربی در حال احیای فیلم‌های هنری است تا این داستان از تب و تاب نیفتد اما چون خیلی در ارتباط نیستم نمی‌توانم اظهارنظر ویژه‌ای کنم. در هر حال، امیدوارم اکران هنر و تجربه همچنان ادامه داشته باشد. زمانی که من به همراه گروه‌مان اکران تابستانه داشتیم علاوه بر فروش فوق‌العاده، سفرهای بی‌نظیری را تجربه کردیم و آنجا بود که متوجه شدم لذت سینما در این است که تماشاگر فیلم را در شهرهای مختف همراهی کنیم.

 

کارگردان فیلم کوتاه «دابُر» در پایان درباره تفاوت اکران آنلاین و فیزیکی نیز گفت: اکران فیزیکی فیلم‌ها به همراه تماشاگر، لذت را برای فیلم‌ساز دو چندان می‌کند. من با اکران آنلاین در ایام کرونا بسیار موافق بودم زیرا به یک‌باره تعداد زیادی از مخاطبان، فیلم‌های کوتاه را می‌دیدند که برای فیلم کوتاه بی‌سابقه بود و الان این جریان، به روندی ایده‌آل رسیده است اما از طرفی دیگر به فیلم‌ساز حق می‌دهم که بخواهد فیلمش را به همراه تماشاگران روی پرده ببیند، نفس تماشاگر را حس کند و بازخورد تماشاگر را ببیند چرا که این روند لذت را برای فیلم‌ساز دو چندان می‌کند و من با آن موافقم.

 

چهارمین هفته فیلم و عکس دفتر ویژه تهران از یکشنبه ۲۹ خرداد ماه الی چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *