جستجو
مدیر دفتر ویژه تهران مطرح کرد؛

محمدتقی عسگری می‌گوید برگزاری هفته‌های فیلم و عکس کمک شایانی به تولیدات و دانش هنرجویان می کند تا هنرجویان بتوانند راحت‌تر مسیر خودشان را از یک فیلم‌ساز آماتور به یک فیلم‌ساز حرفه‌ای طی کنند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدتقی عسگری مدیر دفتر ویژه تهران- انجمن سینمای جوانان ایران درباره برنامه‌های هفته فیلم و عکس این دفتر توضیح داد: هفته فیلم و عکس دفتر ویژه تهران با فاصله زمانی شش یا هفت سال از آخرین سال برگزاری‌اش، از تاریخ 29 خردادماه تا یکم تیرماه 1401 در مجموعه بنیاد سینمایی فارابی به خوبی برگزار شد. این دوره از هفته فیلم و عکس نسبت به دوره‌های گذشته اتفاق بسیار متفاوتی بود؛ حضور فیلم‌سازان و نمایش فیلم‌های هنرجویان فارغ‌التحصیل چندسال اخیر دفتر تهران، نشان‌دهنده پتانسیل بالای دفتر ویژه تهران است.

عسگری، استقبال هنرجویان و فیلم‌سازان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای برگزاری این رویداد تلاش زیادی توسط فیلم‌سازان، هنرجویان و فارغ‌التحصیلان قدیمی دفتر صورت گرفت و به نظرم نسبت به دوره‌های قبل اتفاقی متفاوت و درخور بود. در ایام برگزاری هفته فیلم و عکس، شاهد حضور روزانه 250 تا 300  نفر از اساتید فیلم‌ساز، هنرجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به فیلم کوتاه بودیم. نکته قابل توجهی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که با وجود همزمان بودن این اتفاق با پاتوق فیلم کوتاه، همچنان استقبال خوب و پرشوری داشتیم. استقبال از کارگاه‌های تخصصی مرتبط با فیلم کوتاه در این دوره هفته فیلم و عکس نیز عالی بود و روزانه حدودا میزبان 200 نفر از علاقه‌مندان  بودیم ضمن اینکه این جلسات به صورت آنلاین نیز از صفحه اینستاگرام دفتر تهران برای عزیزانی که امکان حضور نداشتند مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان کرد: دفتر ویژه تهران طی این چند سال اخیر فیلم‌سازان زیادی روانه جامعه هنری کرده است که البته بضاعت دفتر تهران بسیار بیشتر از این است. اگر توجه ویژه‌ای به فارغ‌التحصیلان و هنرجویان دوره فیلم‌سازی شود، مسلما اتفاقات بهتری سال‌های آتی در هفته فیلم و عکس خواهیم داشت. ضمن اینکه امیدواریم به‌زودی و با راه‌اندازی پاتوق‌های فیلم دفتر میزبان علاقه‌مندان و فارغ التحصیلان انجمن در این حوزه باشیم.

عسگری ابراز امیداواری کرد برگزاری چنین رویدادهایی باعث شود تا توجه مضاعفی چه از لحاظ امکانات چه از لحاظ تولید و سایر مواردی که دفتر تهران می‌تواند به صورت مستقل داشته باشد، برای این دفتر شکل بگیرد.

وی درمورد تولیدات دفتر تهران توضیح داد: در سال‌های گذشته دفتر تهران به صورت مستقل وارد حوزه تولید نشده و تولیدات سینمای جوان در شهر تهران توسط معاونت تولید در ستاد مرکزی انجام شده که امیدواریم در این دوره بتوانیم در حمایت از فارغ‌التحصیلان خود بحث تولید را به صورت مستقل و با مدیریت دفتر پیگیری نماییم.

مدیردفتر تهران بیان کرد: در مجموع، تقدیر از مدرسان دفتر ویژه تهران لازم و اتفاق مثبتی بود که می‌توان در این بین به تقدیر از آرمین ایثاریان مدرس و فیلم‌سازی که از سال 84 تا 98 به طور مستمر در دفتر تهران تدریس داشت، اشاره کرد. تقدیر از نرگس هوشنگ و امیرعلی حاتمی که نزدیک به سی سال به مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران خدمت کردند، از نکات مثبت رویداد هفته فیلم و عکس دفتر تهران بود. همچنین از همکاری مجموعه بنیاد سینمایی فارابی تشکر ویژه داریم که فضای بسیار مناسبی که برای برگزاری این رویداد در اختیار دفتر تهران قرار دادند.

عسگری با ابراز امیدواری برای تداوم برنامه‌هایی نظیر هفته فیلم و عکس، خاطرنشان کرد: ما امیدوارم بتوانیم در پایان هر فصل و مقاطع مختلف زمانی، جمعیت قابل توجهی از فیلم‌سازان را دورهم جمع کنیم. درست است که  انجمن سینمای جوان استعدادها را شناسایی می‌کند و آموزش می‌دهد، ولی معمولا در این سال‌ها بعد از پایان دوره آموزشی برنامه خاصی برای این شکل از تجمعات، تولید یا هر کمکی به هنرجویان نداشتیم .

مدیر دفتر ویژه تهران در پایان گفت: هفته‌های فیلم و عکس، پاتوق‌های فیلم کوتاه، جلسات فیلمنامه‌خوانی و گعده‌ها و فضاهایی که حول دوره‌های آموزشی انجمن و بعد از آن شکل می‌گیرد، می‌تواند زحماتی را که برای کشف و جوانه زدن استعدادها در طول دوره آموزشی کشیده شده است، حفظ کند تا هنرجویان بتوانند راحت‌تر مسیر خودشان را از یک فیلم‌ساز آماتور به یک فیلم‌ساز حرفه‌ای طی کنند و بدانند که انجمن در تمامی این مراحل در کنار آنها و همراه و کمک حال آنها است

همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...
«زنان لَجمن» در لیست مسابقه جشنو...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *