جستجو

شانزدهمین هفته فیلم و عکس با حضور هنرمندان و مسئولین فرهنگی در انجمن سینمای جوانان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم با خوش‌آمدگویی و ابرازخوشحالی از استقبال هنرمندان از کارگاه ها و نمایشگاه عکس برگزار شده در این هفته خاطر نشان کرد: اتفاق بسیار مهم فرهنگی که برای اولین بار در استان بوشهر انجام شد، برگزاری جلسه پیچینگ با حضور حامیان فیلم کوتاه بود که باعث شد راه جدیدی برای تولیدات سینمایی در بوشهر باز شود. مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر اضافه کرد: هیئت انتخاب و داوری ۱۵ طرح را به جلسه پیچینگ فرستاد که ۱۰ طرح مورد حمایت مالی قرار گرفت. ای کاش جلسه حمایت از هنرمندان در سنوات گذشته رخ می داد تا الان به راحتی بتوانیم گام‌های موثری را برداریم.

در ادامه این مراسم با حضور عفت عالی‌حسینی دبیر جایزه سینمایی شهمار از طرف انجمن دو شخصیت کارتونی ساخته راحله دوروند به ایشان اهدا شد و همچنین قرار داد سه فیلم کوتاه به نام‌های «چاه» اثر محسن مکاری، «رهایی» اثر مجتبی رضایی و «یک روز» اثر علی کارگر جمعا به مبلغ ۱۹ میلیون تومان با حمایت دومین جایزه سینمایی شهمار با حضور کارگردانان این فیلم‌ها به امضا رسید.

در ادامه این مراسم نوبت به تقدیر از برگزیدگان جایزه خوانش شب یلدای ایرانی رسید؛ مهدی جلالی دبیر مسابقه خوانش گفت: با انتشار فراخوان ، ۴۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی و ارزیابی ۲۷ اثر به مرحله داوری راه یافتند .وی با اشاره به استقبال خوب در مدت زمان محدود مسابقه گفت: بی شک حضور جشنواره و مسابقه‌های مرتبط با هنرمندان و علاقه‌مندان صداپیشگی در استان محسوس بود که با حمایت و استودیو صدای بخشو و جناب برزگر مدیریت محترم انجمن سینمای جوانان استان بوشهر این امر محقق شد. وی خاطرنشان کرد: از سه بخش کودک _نوجوان و بزرگسال، آثار ارزشمندی دریافت شد و امیدواریم این حرکت با حمایت متولیان فرهنگی استان ادامه یابد.  این جایزه که با حمایت سینمای جوان و گروه هنری هومهر و همچنین حمایت مالی رستوران ورانتی برگزار شد، برگزیدگان خود را شناخت.

با پیوستن دکتر ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به این مراسم، ایشان طی سخنانی از انجمن سینمای جوان تشکر کرد و از برگزاری هفته فیلم و عکس و جلسه پیچینگ قدردانی کرد و گفت:

تحولات ساختاری زیادی طی این چند سال در انجمن سینمای جوان بوشهر اتفاق افتاده است که مرهون تلاش مستمر هنرمندان و فیلم‌سازان استان است.

در ادامه این مراسم نوبت به تقدیر از برگزیدگان نمایشگاه عکس رسید.  نمایشگاه عکس با حضور اثاری از ۱۷ عکاس و هنرجوی انجمن تشکیل شد که در این مراسم از ۶ عکاس با جایزه نقدی و لوح سپاس، قدردانی شد.

گفتنی است در این مراسم دکتر عالی‌پور معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر و جمع کثیری از هنرمندان حضور داشتند.

شانزدهمین هفته فیلم و عکس بوشهر نهم دی‌ماه ۱۳۹۷ در بندر بوشهر برگزار و طی مراسمی در عصرگاه روز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه به کار خود پایان داد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *