جستجو

جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور حجت الله ایوبی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران و به نقل از سازمان سینمایی، در این جلسه که در خانه سینما برگزار شد، رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گزارش مختصری از روند آمادگی برای سی و پنجمین دوره این جشنواره ارائه داد.

میرکریمی تاکید کرد که از فردای روز برگزاری جشنواره در اردیبهشت ماه، برنامه ریزی و سازماندهی برای برگزاری جشنواره سی و پنجم آغاز شد و تاکنون بخش زیادی از فعالیت‌های مقدماتی، به انجام رسیده است.

میرکریمی تحقق اهداف ملی جشنواره را در اولویت کار جشنواره دانست و گفت: اعتقاد ما این است که جشنواره‌ای که ابتدا اهداف ملی خود را دنبال کند، می‌تواند در سطح بین المللی نیز موفق باشد. وی با اشاره به شرایط بین‌المللی و مشکلات پیش آمده برای مردم مظلوم منطقه که خاموشی و کم رونقی برخی جشنواره‌های باسابقه را در پی داشته است، گسترش نفوذ فرهنگی جشنواره جهانی فیلم فجر را به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سینمایی آسیا از اولویت‌های دیپلماسی فرهنگی نظام دانست.

میر کریمی اضافه کرد: دایره مشاوران جشنواره را با استفاده از جوانان کار‌شناس ایرانی در نقاط مختلف دنیا گسترش داده‌ایم و فیلم‌های مناسبی را که بیشترین وجوه اشتراک با ارزش‌های بومی را دارند در برخی موارد حتا قبل از شناسایی توسط جشنواره‌های مرجع غربی انتخاب کرده‌ایم.

گروه مدیران، مشاوران و دست اندرکاران جشنواره به دنبال استفاده از حداکثر قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها برای برگزاری یک جشنواره استاندارد و باکیفیت هستند.

وی استفاده از ظرفیت کامل بخش دارالفنون را از برنامه‌های جدید جشنواره برشمرد که با هدف شناسایی، جذب و آموزش استعداد‌های جوان منطقه و آشنا کردن آن‌ها با ساختار‌های نظری و مبانی فرهنگی و اخلاقی سینمای ایران شکل گرفته است.

این فیلمساز در ادامه افزود در جشنواره پیش رو جوانان فیلمسازی از سی و پنج کشور جهان در اردوی استعداد یابی دارالفنون حضور خواهند داشت و در این میان فیلمسازان جوان کشورهای اسلامی همسایه بخصوص تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، عراق، سوریه و لبنان از سهمیه بیشتری برخوردار خواهند بود.

دبیر جشنواره جهانی فجر با موفق ارزیابی کردن جشنواره سال گذشته تاکید کرد: برنامه ریزی دراز مدت و استمرار و پایبندی به روش‌ها برای آنکه یک جشنواره ماندگار باشد ضروری است. و چنین رویداد مهمی باید ضمن برخورداری از دبیرخانه دائمی، کار تشکیلاتی منظم، بانک اطلاعاتی غنی، چارت سازمانی و برنامه ریزی دقیق داشته باشد. تلاش می‌کنیم جشنواره ۳۵ بسیار باکیفیت‌تر از دوره پیش برگزار شود.

میر کریمی درباره بازتاب‌های مثبت فراوان جشنواره از سوی سینماگران خارجی، هماهنگی‌های تبلیغات شهری، نرم افزار جامع جشنواره، تجمیع ظرفیت‌های نرم افزاری، استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود، کاهش هزینه‌های زائد و توجه به بخش علمی، توضیحاتی ارائه کرد و اقبال فیلمسازان همسو با سینمای اخلاق گرای ایران را برای شرکت در این جشن سالیانه رو به افزایش توصیف کرد.

پس از آن مهدی یزدانی معاون اجرایی جشنواره با ذکر این نکته که این، چهل و هشتمین جلسه مدیران برای برگزاری جشنواره ۳۵ است، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در زمینه گرفتن اسپانسر، همکاری با جشنواره‌های خارجی و حمایت از رویدادهای فرهنگی در کشورهای همسایه، راه اندازی سامانه جامع جشنواره و توافقات همکاری با مراکز مختلف ارایه داد.

در بخش دیگری از این جلسه، امیر اسفندیاری معاون امور بین الملل درباره وضعیت دعوت از میهمانان خارجی و بازبینی فیلم‌های خارجی متقاضی حضور در جشنواره و آمار ثبت نام فیلم‌ها گزارش داد و حجم فیلم‌های متقاضی شرکت در جشنواره را نسبت به همه ادوار قبلی جشنواره متمایز برشمرد.

پس از آن یکایک مدیران جشنواره متشکل از رضا کیانیان، کامیار محسنین، محسن شاه‌ابراهیمی، شادمهر راستین، علیرصا شجاع نوری، ایرج تقی‌پور، مازیار میری، کیوان کثیریان، سیف الله صمدیان، محمدصلواتی، جعفر صانعی مقدم، بهمن آقایی و محمدصادق میرکریمی هریک درباره اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو در حوزه مسئولیت خود گزارش دادند.

آنگاه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی ضمن تشکر از دبیر جشنواره و تیم مدیران، جشنواره جهانی را رویدادی دانست که محل هم افزایی تجربه هاست و ابراز امیدواری کرد که امسال هم تلاش‌های برگزار کنندگان میوه دهد.

دکتر ایوبی خاطرنشان کرد: افکار عمومی از این جشنواره حمایت می‌کند، بنابراین باید اطلاع رسانی به عموم مردم هم در دستور کار باشد.

ایوبی همچنین تاکید کرد که همکاری با جشنواره‌های سینمایی منطقه ادامه یابد و از ظرفیت‌های بالای سینمای ایران در ارتباطات بین المللی استفاده شود.

وی گفت: سینمای ایران راه خود را باز کرده است ودر جا‌ها یی که سیاست درمی‌ماند، سینما در روابط بین‌المللی نقش مهمی بازی می‌کند.

رییس سازمان سینمایی اضافه کرد: تلاش‌های فردی در ارتباطات بین‌المللی سینما محترم است ولی باید به سمتی برویم که جشنواره جهانی فیلم فجر به مرکز ارتباطات بین المللی سینما بدل شود. به گونه‌ای که دروازه ورود جهان به سینمای ایران از مسیر این جشنواره باشد.

ایوبی همچنین با یادآوری اهمیت برگزاری همایشی علمی با حضور روسای جشنواره‌ها و کار‌شناسان سینمای جهان، اظهار امیدواری کرد که کارکرد جشنواره جهانی فجر فرا‌تر از یک جشنواره باشد.

در این نشست علیرضا تابش و جلیل اکبری‌صحت نیز حاضر بودند.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر در اردیبهشت ماه ۹۶ به دبیری رضا میرکریمی برگزار می‌شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *