جستجو

 

اردوی عکاسان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان دفتر خمینی‌شهر با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خمینی‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این تورعکاسی از ساعت هشت صبح روز پنج شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از عکاسان و فیلم‌سازان دفتر خمینی‌شهر برگزار شد.

خانه تاریخی سرتیپ سدهی، خانه تاریخی مجیر، برج کبوترخانه و بام سبز خمینی‌شهر*، چهار مقصد مهم این اردو بود.

عکاسی از این فضاهای کم‌نظیر برای عکاسان و بحث پیرامون لوکیشن فیلم‌های مرتبط برای فیلم‌سازان از جمله برنامه‌های این تور بود.

———————————————————

*توضیح مختصری راجع به این اماکن:

خانه مجیر مربوط به اواخر دوره قاجار – اوایل دوره پهلوی است و در خمینی‌شهر، محله اندوان واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۵۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

خانه سرتیپ سدهی، خانه‌ای مربوط به دوره قاجار در خمینی‌شهر است. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۵۴۴۴ به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شد. این خانه مربوط به دوره قاجار است که در خمینی‌شهر، در محله لادره فروشان واقع‌شده است. سرتیپ محمدحسن خان امینی سدهی فرزند یاورخان بود که پدرش از منصب‌داران و نظامی‌های دوره قاجار بوده است.

کبوترخانه‌ها قدمت هفتصد ساله دارند ولی به نظر می‌رسد این برج حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال قدمت داشته باشد که در سال ۸۱  طی چند مرحله بازسازی شده و امروزه به عنوان یک نمای تاریخی خودنمایی می‌کند.

بام سبزمنطقه‌ای دردل باغات خمینی‌شهراست که به خاطر چندعارضه طبیعی خود یعنی تپه‌های موجود درمحل، برباغات و شهرهای خمینی‌شهر وشهرهای اطراف مشرف باشد. این شرایط طبیعی سبب شده که چشم‌انداز زیبایی دراین محل به ویژه درفصل بهارایجاد شود .این قابلیت‌ها وعمارت قدیمی موجود بر روی یکی از این تپه‌ها سبب شده که منطقه مذکور به عنوان یک منطقه گردشگری ارزیابی شده وبا اضافه کردن ۷۰ هزارمترباغ کازرونی واراضی اطراف بیش از صدهزارمتر از زمین‌های بام سبز به یک منطقه گردشگری تبدیل شود.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *