جستجو

نشست خبری ساخت فیلم‌های کوتاه پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی با حضور دکترتحفه‌گر معاون سینمایی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، طباطبایی رئیس اداره سمعی بصری این اداره‌کل، هنربخش معاون سازمان بهزیستی استان و شاه‌محمدی مدیر انجمن سینمای جوانان ایران-  استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، معاون سینمایی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دراین نشست گفت: ساخت فیلم‌های کوتاه با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری اداره‌کل بهزیستی در این استان آغاز  و بر اساس فراخوان قبلی در خصوص اجرای برنامه مشترک با بهزیستی خراسان رضوی ۴۰ اثر به دبیرخانه به انجمن سینمای جوانان استان خراسان رضوی ارائه شده است.
تحفه‌گر ادامه داد: بعد از بررسی مجوز لازم برای ساخت ۱۰ فیلم کوتاه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صادر شد که حمایت‌های لازم از آنها توسط بهزیستی انجام می‌شود.
معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امروز فعالیت ساخت نخستین فیلم کوتاه با عنوان «فرصت» به نویسندگی و کارگردانی احسان دلدار، فیلم‌ساز جوان انجمن سینمای جوانان مشهد آغاز شد.
وی انجمن سینمای جوانان ایران- خراسان‌رضوی را برترین و موفق‌ترین انجمن سینمایی در کشور ذکرکرد وافزود: سال گذشته ۷۸ اثر توسط این انجمن تولید شد که این آثار توانسته‌اند ۳۵ جایزه ملی و بین‌المللی کسب کنند.
تحفه‌گر گفت: هم اکنون انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه شعبه دارد. اجرای طرح برداشت کوتاه با محوریت نقد و بررسی آثار سینمایی با همکاری حوزه هنری استان از دیگر فعالیت‌های سینمایی است که در طول سال توسط انجمن سینمای جوان انجام می‌شود.

ضرورت توجه به سینما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: تولید آثار فرهنگی در حوزه پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است. باید تلاش شود در کنار فعالیت‌های مختلف، آثار سینمایی مناسبی در این زمینه تولید شود تا نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.
مسعود هنربخش معاونت سازمان بهزیستی خراسان رضوی افزود: پارسال ۴۰ میلیارد ریال برای انجام آزمایش‌های ژنتیکی در خصوص پیشیگری از تولد نوزادان معلول در خراسان‌رضوی هزینه شده است. ماهیانه بالغ بر ۱۲ میلیون ریال برای نگهداری هر معلول هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای پخش آثار تولید صدا و سیمای خراسان رضوی نیز انجام شده و بعد از ساخت و بررسی لازم این آثار در شبکه استانی نمایش داده می‌شوند.

در ادامه این نشست نسرین شاه‌محمدی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که همکاری انجمن با بهزیستی ادامه‌دار باشد. وی از اینکه مسئولین بهزیستی خراسان رضوی به جوانان این استان اعتماد نموده‌اند، اظهار خشنودی کرد و سپس به تشریح چگونگی این  همکاری پرداخت. شاه‌محمدی افزود: این فیلم‌ها پس از ساخت، دربرنامه « برداشت کوتاه»  که با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار می‌شود، با برنامه‌های خاص با حضور هنرمندان و مسئولین  به نمایش در خواهد آمد.این نشست با کلیدزدن فیلم کوتاه فرصت به کارگردانی احسان دلدار، سفارش سازمان بهزیستی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان استان خراسان‌رضوی پایان یافت.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *