جستجو
محمدجواد موحد:

محمدجواد موحد مدیرعامل باشگاه فیلم سوره در حاشیه مراسم اکران پنج فیلم کوتاه با عنوان «خرده روایت‌های عاشقی» که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شده بود، توضیح داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از خبرگزاری دانشجو، انجمن سینمای جوانان ایران، چهارشنبه 19 مردادماه 1401 مراسم اکران پنج فیلم کوتاه «بی‌بی» ساخته سعید نجاتی، «مینی‌بوس» ساخته ابوذر حیدری، «جای خالی» ساخته علی ملاقلی‌پور، «کوه سفید» ساخته مهرداد حسنی و «جرم یحیی» ساخته محسن هادی با موضوع محرم با عنوان «خُرده روایت‌‌های عاشقی‌» و تجلیل از سازندگان این آثار را در موزه سینمای ایران با حضور جمعی از فیلم‌سازان، منتقدان و اهالی رسانه برگزار کرد و مهدی آذرپندار در بخشی از این مراسم به حمایت انجمن در راستای تولید آثار عاشورایی و با موضوع محرم و حماسه حسینی اشاره و تاکید کرد.
محمدجواد موحد مدیرعامل باشگاه فیلم سوره هم که جزو مهمانان ویژه این مراسم بود در حاشیه اکران پنج فیلم کوتاه، در گفتگو با خبرنگار سینمایی دانشجو درباره وضعیت تولید فیلم با موضوع محرم و عاشورا عنوان کرد: فیلم‌هایی که با موضوع محرم و درباره سوگواری بر امام حسین (ع) ساخته می‌شوند، فارغ از فرم و ساختار سینمایی خود، به دلیل زیست و روحیه‌‌های فیلمسازان که از کودکی همراه جریان کربلا و عاشورا بوده‌اند، به قدر کافی مملو از احساس است و آن چیزی که در بین پنج فیلم اکران شده در این مراسم دیدم، چکیده‌ای از ارادت فیلمسازان به سید‌الشهدا در طول زندگی‌شان بوده است که تمام این احوال در قاب‌ها به زبان سینما به تصویر کشیده شده بود.
وی افزود: از انجمن سینمای جوانان ایران بابت اتفاقی که رقم زدند، ممنونم، زیرا همچین اتفاقی سال‌ها صورت نگرفته بود و مطمئن هستم که «خُرده روایت‌‌های عاشقی‌» ظرفیت آن را دارد که سال‌های سال ادامه پیدا کند و نمایشگر فیلم‌هایی باشد که شاید در جشنواره های داخلی و خارجی مورد اقبال قرار نگیرد. البته این پیشنهاد را هم دادم که برای موضوع‌های دیگری مانند مساله فلسطین و روز قدس و دیگر مساله‌ها و موضوع‌های ملی و آیینی چنین اکران‌هایی برای فیلم‌های کوتاه ساخته شده، برنامه‌ریزی شود تا مشوقی برای اهالی سینمای کوتاه باشد.
مدیرعامل باشگاه فیلم سوره در پاسخ به این پرسش که باشگاه فیلم سوره که تهیه‌کننده فیلم کوتاه «جای خالی» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور با موضوع محرم بوده است، آیا برنامه‌ای برای تولید کمی و کیفی مستند و فیلم کوتاه با این موضوع در سال جاری دارد، توضیح داد: اولین هدف باشگاه فیلم سوره تربیت نیروی متعهد و متخصص برای سینما است و فیلم «جای خالی» یکی از پنج اثری است که در سال 1400 با موضوع محرم تولید کردیم که این فیلم‌ها ثمره تربیت نیروی متخصص و متعهدی است که در شکل‌های مختلف فعالیت سینمایی می‌کنند.
موحد ادامه داد: در سال 1401 فیلم‌های متعددی با موضوع محرم، امام حسین (ع) و راهپیمایی اربعین در دستور کار داریم و این موضوع‌ها، جزو الویت‌های اول باشگاه فیلم سوره بوده‌اند.
تهیه‌کننده سریال اپیزودیک «تازه‌وارد» در پایان درباره سطح فنی فیلم‌های با این موضوع گفت: زمانی که محتوا در کنار تصویر روایت شود، یک فیلم ساخته می‌شود، به معنای دیگر زمانی که محتوا با فرم همراه شود، یک اثر سینمایی تولید می‌شود و تفاوتی ندارد که مخاطب محتوای تو کیست. فرم و ساختار سینمایی هر مخاطب سینما را درگیر قاب و محتوای در پس آن قاب‌ها می‌کند، لذا ما در باشگاه فیلم سوره سعی داریم در فضای شعاری و صرف محتوایی فاصله بگیریم و فیلمسازان ما متخصص حوزه سینما و آشنا با انواع ژانرها باشند و بتوانند عقاید و باورهای خودشان را با زبان سینما به مخاطب ارائه کنند.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *