جستجو

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از انجمن سینمای جوانان برازجان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  همزمان با گردهمایی زمستانه هنرمندان سینمای جوانان استان بوشهر و شروع نشست­‌های هفتگی موسیقی فیلم، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، به همراه عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان بوشهر از دفتر برازجان بازدید و با هنرمندان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار حمید علیزاده رئیس انجمن سینمای جوانان برازجان ضمن خوش آمدگویی و تبریک مجدد انتخاب ایشان خلاصه‌­ای از روند فعالیت­‌ها و موفقیت­‌های هنرمندان این انجمن در یکی دو سال اخیر را ارائه داده و به بیان معضلات و تنگناهای آموزشی و تولیدی که در نبود توجه و اعتبارات بر انجمن متحمل شده پرداخت.

سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگی و پارادایم‌های آن تصریح کرد: سعی جدی بر این است در کوتاه مدت با پیگیری اعتبارات و تخصیص‌های صورت گرفته شاهد راه‌اندازی مجدد تنها سینمای شهرستان دشتستان تا بهمن ماه سال جاری باشیم. همچنین خاطرنشان نمود برنامه‌­هایی برای رونق حوزه سینمایی تدارک دیده شده است؛ به‌طور مثال برگزاری کلاس‌­های آموزشی از خلال ظرفیت­‌های تولیدات فیلم و سریال‌هایی که تا پایان سال جاری و سال آینده در استان صورت می‌گیرد نمونه‌ای از این برنامه ریزی‌ها است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات و عملکرد این اداره کل در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری ابراز کرد: برنامه‌های متنوع و ارزشمندی را در همین راستا در استان بوشهر تدارک دیده شده که به مرور با دیدارهایی که از ادارات ارشاد شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و گفتگوی رودرو با هنرمندان در صدد تحقق آن خواهیم بود. وی همچنین در بخشی از سخنانش گفت: نیاز است هنرمندان به عنوان بازوهای این اداره کل حمایت و پشتیبانی شوند تا با همت و پشتکار همه مسئولین و دیگر آحاد متولی فرهنگ و هنر به نرخ بالایی در حوزه تولیدات هنری و سینمایی در استان برسیم.

در ادامه این دیدار مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ضمن اشاره به توانایی­‌ها و پتانسیل­‌های هنرمندان استان گفت: پرداخت قدرالسهم اداره کل ارشاد در توافقنامه‌های فی مابین سازمان سینمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن سینمای جوانان برازجان و پیگیری دیگر دیگر موافقت نامه‌های مبادله شده بخش دیگری از مطالبات جدی انجمن سینمای جوانان برازجان در کنار دیگر موارد تامین تجهیزاتی همچون امکانات تجهیزات نورپردازی و صدابرداری و سیستم حرفه‌ای تدوین فیلم است.

رئیس انجمن سینمای جوانان برازجان نیز ضمن دعوت از ایشان برای شرکت در برنامه­‌های هفته فیلم و عکس این انجمن نیاز به حمایت در برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فرهنگی و هنری را خوستار شده، و ابراز امیدواری نمود شاهد ادامه‌دار بودن این بازدیدها باشیم. همچنین محقق شدن اکران همزمان فیلم های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای اولین بار در سالن سینما جوانان برازجان و سپردن تولیدات مستند، سینمایی و یا سریال بر اساس توافقنامه‌های سازمان سینمایی یا دیگر موارد به این انجمن هستیم.

در ادامه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، وی با حضور در سالن سینما جوانان برازجان از نزدیک با برخی از فعالیت های انجمن به‌ویژه در بحث برگزاری کارگاه ها آشنا و با بخشی از مشکلات تعمیراتی و تجهیزاتی بیان شده به‌صورت مملوس روبرو گردید.

در این بخش مدیریت انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ضمن تشریح توانمندی‌های هنرمندان در عرصه های مختلف به اهمیت پایش صدا، فیلم و عکس در آخرین ماه های قرن چهاردهم هجری شمسی پرداخت. عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در جمع هنرمندان حوزه سینما و موسیقی، ضمن قدردانی از فعالیت های سینمای جوانان برازجان با بیان نیازمندی به تغییر ساختار و چابک سازی هرچه بهتر ارشاد، اعلام داشت به کمک و همراهی هنرمندان به‌دنبال گشایش گره‌ها و تعامل سازنده هستیم. هنرمندان با زیبابینی و زاویه دید دقیق می‌تواند دردها را گفته؛ به نحوی که باعث درک و شناخت بهتر مخاطب گردد. وی ضمن خرسندی از حضور در این جمع، ابراز داشت نقش هنرمندان در مسئولیت،های اجتماعی بسیار مهم بوده و هنرمندان می‌توانند آن‌را به نحوه احسن انجام و امانت‌دار فرهنگ و سنت های خطه خود باشند.

 

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *