جستجو

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به همراه معاونین امور استان‌ها، فرهنگی و آموزش، تولید و پشتیبانی فنی، مدیران انجمن استان گیلان با فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان  و اعضای انجمن سینمای جوانان لاهیجان دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران  طی این سفر  با «فرهاد براتی»  فرماندار لاهیجان دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه «قربان خوشحال» معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان هم حضور داشت.

در ابتدای این جلسه مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به نقش و اهمیت و سابقه شکل‌گیری انجمن سینمای جوانان ایران اشاره نموده و با تاکید بر این نکته که استان گیلان با دارا بودن پنج دفتر یکی از استان‌های فعال در زمینه تولید و آموزش در کشور محسوب می‌شود، فعالیت‌ها و عملکرد انجمن سینمای جوان لاهیجان را تشریح کرد و ضمن اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات و نداشتن مکان مستقل برای این دفتر، خواستار مساعدت و کمک فرمانداری لاهیجان و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی شهرستان به این نهاد سینمایی شد.

در ادامه مهدی آذرپندار با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوانان لاهیجان بازوی سازمان سینمایی  در شهر لاهیجان محسوب می‌شود بر آمادگی انجمن جهت همکاری با فرمانداری این شهر و مشارکت هنرمندان این دفتر در تولید محتوا در قالب فیلم و عکس تاکید کرد.

پس از آن فرماندار لاهیجان نیز ضمن خیرمقدم به مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و معاونین آن در شهرستان لاهیجان جهت بررسی کمبودها و مشکلات این دفتر و  برطرف نمودن و تامین خواسته‌های برحق هنرمندان عرضه فیلم و عکس و حل مشکل مکان و تامین تجهیزات مورد نیاز این دفتر قول همکاری و مساعدت داد؛ فرهاد براتی فرماندار لاهیجان در بخشی از صحبت‌های خود به نقش مهم هنر در فرهنگ‌سازی جامعه اشاره کرد و گفت: هنر در حکم یک زبان است و نقش بسیار مهم و انکارناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و خواهد داشت، به‌گونه‌ای که یکی از ابزار مهم پیشرفت بشریت هنر بوده و هست.

فرماندار لاهیجان به کارکرد هنر در پیشبرد امور اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: به‌عنوان کسی که به هنر علاقه‌مند هستم اعتقادم این است که اگر ابزار و قدرت هنر را بتوانیم به درستی استفاده کنیم خیلی از مشکلات در جامعه که با آن دست به گریبان هستیم را می‌توانیم با همین قدرت حل کنیم و به اهداف ارزشمند خود برسیم.

براتی در ادامه به نقش سینما در زندگی اجتماعی اشاره کرد و گفت: سینما، رسانه‌ای است نافذ و تعیین‌کننده و امروزه در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین‌المللی از این رسانه استفاده می‌شود.

سپس طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها و مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران ضمن اشاره به برگزاری هشتمین هفته فیلم و عکس لاهیجان در اسفندماه سال جاری و تاکید بر اینکه امسال برای اولین بار قرار است سه دفتر برتر برگزارکننده هفته فیلم و عکس در کشورمورد تقدیر قرار گیرد، از فرماندار لاهیجان و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا درجهت برگزاری این رویداد مهم همکاری و همیاری لازم را داشته باشند که این موضوع مورد  استقبال قرار گرفت.

ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوانان لاهیجان هم  در این دیدار با اشاره به اینکه این دفتر امسال وارد سی و پنجمین سال فعالیت خود شده است، ضمن تشکر و قدردانی از فرماندار لاهیجان بابت حسن توجه و حمایت و پشتیبانی از این دفتر ابراز امیدواری کرد که  هشتمین هفته فیلم و عکس لاهیجان در اسفندماه به بهترین نحو ممکن و به  شایستگی هرچه تمام‌تر برگزار شود.

در ادامه این سفر یک‌روزه، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و معاونین انجمن با حضور در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با «نگار نادری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان جلسه‌ای برگزار کردند. در این نشست ضمن قدردانی بابت حمایت‌های صورت گرفته از طرف این اداره در همکاری و همراهی با فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان لاهیجان، در خصوص راهکارها و روش‌های قابل اجرا جهت حل مشکلات این دفتر از جمله نداشتن مکان مستقل و عدم امکانات و تجهیزات به روز و مناسب  بحث و تبادل نظرصورت گرفت؛

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ضمن اشاره به سابقه هنری خود به‌عنوان یکی از هنرجویان و اعضای قدیمی انجمن سینمای جوانان لاهیجان برای همکاری‌ و مساعدت‌ برای حل مشکلات و کمبودهای این دفتر اعلام آمادگی نمود.

در ادامه مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان و معاونین انجمن  با همراهی نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، مرتضی یوسف‌پور مدیر استانی انجمن سینمای جوان استان گیلان و ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان با حضور در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در دیداری صمیمانه با جمعی از فیلم‌سازان و مدرسین و هنرجویان و اعضای فعال این دفتر، از نزدیک شاهد نظرات و دغدغه‌ها و نیازهای تک تک افراد حاضر در این جلسه و فعالیت‌هایشان قرار گرفته و با آن‌ها به گفتگو پرداختند؛

در ابتدای این دیدار صمیمانه ساسان عادلی به برخی فعالیت‌ها  صورت گرفته توسط انجمن سینمای جوانان لاهیجان در ده ماه  اخیر در بخش‌های گوناگون (آموزش، تولید ، برنامه‌های جنبی ، جوایز و افتخارات هنرمندان دفتر) اشاره کرد. در ادامه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ضمن تأییدخواسته‌های اکثر حاضران در جلسه که یکی از مهم‌ترین مشکلات را کمبود تجهیزات ساخت فیلم ذکر کرده بودند، تصریح کرد که اولویت اصلی انجمن سینمای جوانان در حال حاضر ساخت فیلم کوتاه و تولید محتوا است.

آذرپندار از تمامی فیلم‌سازان و هنرمندان عرصه فیلم‌سازی خواست که ایده‌های خوب خودشان را از طریق دفاتر انجمن سینمای جوانان سراسر کشور در اختیارشان بگذارند تا از بهترین ایده‌ها و موضوعات قابل توجه و دارای محتوای انسانی و متعالی از طرف این نهاد سینمایی حمایت مالی صورت گیرد.

در ادامه جلسه طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها و مدیر امور جشنواره‌ها، سعید پوراسماعیلی معاون امور فرهنگی و آموزش، آرش رصافی معاون امور تولید و پشتیبانی فنی درباره برخی موضوعات و مسائل مرتبط با معاونت‌ها توضیحاتی را بیان نمودند.

در بخش پایانی این دیدار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و هیئت همراه با حضور در دفتر انجمن سینمای جوان لاهیجان از امکانات و تجهیزات و وضعیت مکانی دفتر بازدید نمودند.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *