جستجو

بازیگر سینما و تلویزیون، تداوم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را مثبت خواند و گفت: باید به مسئولان و فعالان جشنواره خسته نباشید گفت و فعالیت دوستان جای خدا قوت دارد که با فراز و فرودهای پیش رو به کار ادامه می‌دهند.
به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بابک حمیدیان در حاشیه بازدید از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، این رویداد را مثبت ارزیابی کرد و در این باره گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران معاصرترین رویداد این عرصه است که بسیار مهم و ارزشمند است. البته منظور من از معاصر این است که احتمالاً ۱۵ سال پیش مدیران مسئول و برنامه ریزان فرهنگی این سرزمین پیش‌بینی نمی‌کردند که بعد از مدیریت آن‌ها، شاهد یک سونامی مهیب و پرانرژی برای بقاء باشیم و نسلی ظهور کند که اتفاقاً این جشنواره را به این شکل گسترده و قدرتمند پیش ببرد.
او افزود: من از نزدیک با این نسل آشنا هستم زیرا در سینما با آن‌ها کار می‌کنم اما به نظر من اینکه بخواهیم، تأثیرگذاری جشنواره را با هیجان و صرفاً بر مبنای بالا بودن تعداد فیلم‌ها قضاوت کنیم، درست نیست. به نظر من صرفاً تعداد آثار و استقبال مخاطبان، دلیل بر آینده روشنی برای عرصه فیلم کوتاه نیست زیرا ازدحام الزاماً مرا به هیجان نمی‌آورد.
بازیگر فیلم «مصادره»، تأثیرگذاری انجمن سینمای جوان را غیرقابل انکار خواند و اظهار کرد: در سال ۱۳۷۵ از انجمن سینمای جوان، مدرک فیلم‌برداری دریافت کردم. در آن زمان و آن سال‌ها، این انجمن بسیار منزوی و در خلوت و خفا فعالیت می‌کرد زیرا اواخر دهه ۷۰ امکان چنین ازدحام و فعالیتی نبود. البته همه می‌دانیم که دلیل این امر چیست و بسیار متأسف هستیم اما با این اوصاف روند رو به رشد ادامه یافت و امروز نسل جوان ما جای نسل قبلی را گرفته‌اند و این عرصه هنوز فعال است.
حمیدیان تصریح کرد: در این نسل افراد خلاق، رؤیاپرداز و با ذوق و انرژی بسیاری دیده می‌شود اما امیدوارم برای قضاوت سطح جشنواره، سال بعد نیز صرفاً بر شلوغی این رویداد تأکید نکنیم. مدیران نباید صرفاً به این مباحث افتخار کنند و بگویند که مثلاً در دوره مسئولیت من ۵ فیلم‌ساز کشف شده است. سؤال من از مسئولان این است که چرا نباید ۵۰ فیلم‌ساز کشف شوند؟
او چراغ سینماها را روشن خواند و گفت: من در این بخش از استاد بزرگ عباس کیارستمی و مجید مجیدی صرف نظر می‌کنم. جدای از این اساتید، به نظر من بخش مهمی از خون و هیجانی که به سینمای حرفه‌ای ما در دنیای معاصر وارد شده، مستقیماً مدیون اصغر فرهادی است.
بازیگر فیلم «به وقت شام» ادامه داد:اصغر فرهادی، خون تازه‌ای به فرهنگ سینما رفتن این سرزمین تزریق کرد. امیدارم ایشان بدانند که چقدر مردم مدیون شخص مستقیم ایشان، برای تپیده شدن قلب سینمای ایران و ایجاد مناسبتی به نام سینما رفتن، هستند. این یعنی چراغ سینماها روشن شده است.
حمیدیان تأکید کرد: خوشبختانه شاهد رشد پردیس‌های سینمایی هستیم که البته دیر نیز هست اما من معتقدم که باید پردیس‌ها به جای اتفاقات بحرانی مانند قارچ در این سرزمین رشد کنند و سر برآورند.
او روند طی شده توسط انجمن سینمای جوان را رو به رشد خواند و گفت: انجمن سینمای جوان تا امروز تپیده است و مدیران دست به دست این دو ماراتن را طی کرده‌اند. امروز به واسطه اصغر فرهادی شور و نشاط شده که بسیاری از جوانان با شعار، «من هم از یک شهر کوچک دور می‌آیم؛ چرا که نه؟» وارد میدان شده‌اند و این اتفاق بسیار خوب و خجسته‌ای است.
این بازیگر تصریح کرد: به عنوان یک بزرگ‌تر توصیه می‌کنم، فیلمسازان و هنرمندان جوان، با آرامش و بدون هیجان به سمت مقصد حرکت کنند و نظیر اصغر فرهادی با احساس عمیق ایرانی فعالیت کنند.
حمیدیان، فیلم کوتاه را از جمله علایق خود خواند و گفت: من فیلم کوتاه را بسیار دوست دارم و از سال ۷۷ تا امروز در فیلم‌های کوتاه بسیاری بوده‌ام. امسال نیز با خانم فرنوش صمدی کاری اجرا کردم و همواره با آغوش باز کار فیلم کوتاه را می‌پذیرم.
او از ورود خود به عرصه فیلم‌سازی خبر داد و گفت: هدف نخست من فیلم کوتاه، مستند و در نهایت فیلم بلند است. امیدوارم با آرامش و احترام، روزی برسد که از بین فیلم‌سازان جوان دو دوست را مطرح و به سینمای حرفه‌ای وارد کنم.
حمیدیان در پایان از برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرد و افزود: برای تمام پیشکسوتان سینمای ایران به خصوص در عرصه بازیگری که در انزوا زندگی می‌کنند، سلامت آرزو می‌کنم زیرا همه ما در سایه بزرگ‌ترها به اینجا رسیده‌ایم. باید به مسئولان و فعالان جشنواره خسته نباشید گفت زیرا فعالیت دوستان جای خدا قوت دارد که با فراز و فرودهای پیش رو به کار ادامه می‌دهند.
بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲۳ آبان ماه در پردیس ملت ادامه دارد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *